Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalaisten rakennusalan työntekijöiden palkkaamista helpotettiin Pirkanmaalla, vaikka samaan aikaan ammattilaisia on työttömänä Suomessa

Vierailija
25.06.2026 |

Rakennusliiton asiantuntija hämmästyi Pirkanmaan linjasta: ”Järkyttävä tilanne”


SISÄ-SUOMEN elinvoimakeskus päätyi Suomen mittakaavassa poikkeavaan ratkaisuun ja päätti helpottaa ulkomaisen työvoiman palkkaamista rakennusalalle Pirkanmaalla. Ala on ollut pitkään ahdingossa.

 

”Kyllähän tuo nyt on järkyttävä tilanne”, Rakennusliiton vanhempi asiantuntija Toni Malmström sanoo. Rakennusliiton mukaan alalle löytyisi runsaasti työtöntä työvoimaa Suomesta.

 





 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se perimmäinen syy että suomalainen ei muka kelpaa hommiin?

Vierailija
2/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöiden halpuutusta. 

Laaturakrntamista? ? Kerrostalo palaa kuin soihtu ja parvekkeet ei kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöiden halpuutusta. 

Laaturakrntamista? ? Kerrostalo palaa kuin soihtu ja parvekkeet ei kestä.

Tuo ongelma on kylläkin johdon ei tavisrakentajan. Mutta yhtäkään ulkomaalaista ei tähän tilanteeseen saa tuoda. 

Vierailija
4/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se perimmäinen syy että suomalainen ei muka kelpaa hommiin?

Varmaan se kun joutuu huolehtimaan kotimaisista työntekijöistä  lakien mukaan.  

Ja maksamaan oikean palkan ja lisät. 

 

Vierailija
5/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt teetetään kuitenkin yrittämällä huijata yrittäjiksi ja paska tulos yritetään myydä järjettömän ylikalliillla hinnalla. Tavallinen perheasunto: Parvekkeet putoilee, vessat vuotaa seiniin, hissit ei toimi, seinät rapisee, putket paskana jo ennen valmistumista, vtunmoiden betonipylväs keskellä makuuhuonetta "sisustuselementtinä" ja hinta jotain lähemmäs miljoona.

 

Mutta tärkeintähän on voiton maksimointi. Hurraa!

Vierailija
6/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen Satonenkin sanoi että haluaa Suomeen Amerikan joustavat työmarkkinat (paperittomat tekevät töitä). Riistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olette äänestäneet.

Vierailija
8/8 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen näkee mihin kokoomus meidät ajaa. 

Eivät edes halua kotimaisia työntekijöitä kun ulkomailta saa halvemmalla.


Ja työttömiä haukutaan 24/7. Miksei yrityksiä haukuta? 

Yrittäjät haukkuvat kun eivät saa hyviä työntekijöitä koulusta suoraan. Mutta ulkomainen halpatyövoima kelpaa vaikka jälki on sitä sun tätä. 


Ihmisiä kuolee kun parvekkeet ei kestä yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän