Kun aloin pyykätä lakanoita suosituksen mukaan
Kun aloin pyykätä lakanoita ja pyyhkeitä suosituksen mukaan, koko pyykkihuolto meni kaaokseen. Nyt meillä on hirveä kasa puhdasta pyykkiä sohvalla. Ennen oli vain likaiset tai "likaiset" lakanat. Kuivaus telineellä. Pitäisikö siirtyä takaisin harvempaan lakananpesuväliin...
Kommentit (32)
Etkö osaa taitella lakanoita ja laittaa niitä kaappiin hyllylle odottamaan käyttöä? Omituinen tapa säilyttää puhtaita lakanoita sohvalla.
Minä pesen lakanat aamulla. Laitan ne kuivausrumpuun, ja illalla takaisin sänkyyn.
Eikö niin saisi tehdä? Mikä suositus sen kieltää?
Miksi säilytät puhdasta pyykkiä sohvalla? En ole tuollaista suositusta missään nähnyt.
Säilytätkö muunkin puhtaan pyykin sohvalla?
Ei kai se ole suositusten vika, että et osaa tai jaksa viikata puhdasta pyykkiä tai omista liinavaatekaappia. Vaikka pesisit lakanat kaksi kertaa päivässä ei niitä sohvalle tarvitse kasata.
Vierailija kirjoitti:
Säilytätkö muunkin puhtaan pyykin sohvalla?
Kyllä. En saa laitettua sitä enää kaappiin sen jälkeen, kun aloin pestä lakanoita parin viikon välein. Ei ole kuivausrumpua. Pyykit ruuhkautuvat, kun ne odottavat koneeseen menoa tai kuivumista. Ennen sain laitettua kuivuneet kaappiin. Myös tyynyliinoja on joka paikassa kun käytän useaa päällekkäin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytätkö muunkin puhtaan pyykin sohvalla?
Kyllä. En saa laitettua sitä enää kaappiin sen jälkeen, kun aloin pestä lakanoita parin viikon välein. Ei ole kuivausrumpua. Pyykit ruuhkautuvat, kun ne odottavat koneeseen menoa tai kuivumista. Ennen sain laitettua kuivuneet kaappiin. Myös tyynyliinoja on joka paikassa kun käytän useaa päällekkäin. Ap
Niin, sulla ei ole pyykkikoriakaan?
Pesin ennen lakanat pari kertaa vuodessa. Nyt niitä lakanoita ja muita pyykkejä on sohvalla, kuivaustelineellä ja kuivumassa jopa suihkumekaniikan päällä ja lauteilla, kun pyykkitelineeseen ei mahdu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pesin ennen lakanat pari kertaa vuodessa. Nyt niitä lakanoita ja muita pyykkejä on sohvalla, kuivaustelineellä ja kuivumassa jopa suihkumekaniikan päällä ja lauteilla, kun pyykkitelineeseen ei mahdu. Ap
Siis ihan oikeesti? Mitä ihmettä sä sönkötät. Kaksi kertaa vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytätkö muunkin puhtaan pyykin sohvalla?
Kyllä. En saa laitettua sitä enää kaappiin sen jälkeen, kun aloin pestä lakanoita parin viikon välein. Ei ole kuivausrumpua. Pyykit ruuhkautuvat, kun ne odottavat koneeseen menoa tai kuivumista. Ennen sain laitettua kuivuneet kaappiin. Myös tyynyliinoja on joka paikassa kun käytän useaa päällekkäin. Ap
Eli kyse ei ole mistään suosituksesta vaan omasta saamattomuudestasi.
Kerropa, mikä se vaihtoväli nyt sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesin ennen lakanat pari kertaa vuodessa. Nyt niitä lakanoita ja muita pyykkejä on sohvalla, kuivaustelineellä ja kuivumassa jopa suihkumekaniikan päällä ja lauteilla, kun pyykkitelineeseen ei mahdu. Ap
Siis ihan oikeesti? Mitä ihmettä sä sönkötät. Kaksi kertaa vuodessa?
En mitään sönkötä, vaan selvää tekstiä kirjoitan. Niin, pari kertaa vuodessa. Silloin pykkihuolto toimi. Nyt ei, kun pesen tiuhemmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytätkö muunkin puhtaan pyykin sohvalla?
Kyllä. En saa laitettua sitä enää kaappiin sen jälkeen, kun aloin pestä lakanoita parin viikon välein. Ei ole kuivausrumpua. Pyykit ruuhkautuvat, kun ne odottavat koneeseen menoa tai kuivumista. Ennen sain laitettua kuivuneet kaappiin. Myös tyynyliinoja on joka paikassa kun käytän useaa päällekkäin. Ap
Eli kyse ei ole mistään suosituksesta vaan omasta saamattomuudestasi.
Lakananpesusuositus. Max 2 viikkoa.
Luultavasti saamattomuudestani johtuu kyllä. Mutta pointti oli se, että olisiko parempi siirtyä harvempaan pesuväliin takaisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä helevetin suositus?
;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytätkö muunkin puhtaan pyykin sohvalla?
Kyllä. En saa laitettua sitä enää kaappiin sen jälkeen, kun aloin pestä lakanoita parin viikon välein. Ei ole kuivausrumpua. Pyykit ruuhkautuvat, kun ne odottavat koneeseen menoa tai kuivumista. Ennen sain laitettua kuivuneet kaappiin. Myös tyynyliinoja on joka paikassa kun käytän useaa päällekkäin. Ap
Miksi niitä pitää käyttää päällekkäin?
Mikä tämä suositus on?