Kun aloin pyykätä lakanoita suosituksen mukaan
Kun aloin pyykätä lakanoita ja pyyhkeitä suosituksen mukaan, koko pyykkihuolto meni kaaokseen. Nyt meillä on hirveä kasa puhdasta pyykkiä sohvalla. Ennen oli vain likaiset tai "likaiset" lakanat. Kuivaus telineellä. Pitäisikö siirtyä takaisin harvempaan lakananpesuväliin...
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytätkö muunkin puhtaan pyykin sohvalla?
Kyllä. En saa laitettua sitä enää kaappiin sen jälkeen, kun aloin pestä lakanoita parin viikon välein. Ei ole kuivausrumpua. Pyykit ruuhkautuvat, kun ne odottavat koneeseen menoa tai kuivumista. Ennen sain laitettua kuivuneet kaappiin. Myös tyynyliinoja on joka paikassa kun käytän useaa päällekkäin. Ap
Miksi niitä pitää käyttää päällekkäin?
Jotta tyyny ei mene pilalle hiestä. Yksi tyynyliina ei todellakaan suojaa tyynyä kuin korkeintaan joltain pölyltä. Inhoan petivaatteita, jotka on läpihikoiltu keltaläiskäisiksi ja nuo eivät puhdistu edes 90 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olet hikikomori incel? Et käy koskaan ihmisten parissa etkä ole ikinä harrastanut seksiä?
Olen ihan perheellinen. Mutta en vain jaksa riittävästi. Teen säännöllisesti normaalia pitempää työpäivää ja huolehdin perheen asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytätkö muunkin puhtaan pyykin sohvalla?
Kyllä. En saa laitettua sitä enää kaappiin sen jälkeen, kun aloin pestä lakanoita parin viikon välein. Ei ole kuivausrumpua. Pyykit ruuhkautuvat, kun ne odottavat koneeseen menoa tai kuivumista. Ennen sain laitettua kuivuneet kaappiin. Myös tyynyliinoja on joka paikassa kun käytän useaa päällekkäin. Ap
Eli kyse ei ole mistään suosituksesta vaan omasta saamattomuudestasi.
Lakananpesusuositus. Max 2 viikkoa.
Luultavasti saamattomuudestani johtuu kyllä. Mutta pointti oli se, että olisiko parempi siirtyä harvempaan pesuväliin takaisin. Ap
Kaksi kertaa vuodessa vs. joka toinen viikko... tuosta löytyisi varmaan joku välimuotokin? Kerran kuukaudessa esim?
Tässä on kyllä pointti vaikka aloitus onkin vähän sekava. Meidän perheessä on neljä sänkyä, ja jos kaikkiin vaihdettaisiin lakanat kahden viikon välein, niin pyykkivuori olisi todella mittava, kun ihan jo vaatepyykkiäkin tulee paljon. Meidän perhe kuitenkin nukkuu pyjamat päällä, joten ei ne lakanat likaannu yhtään samalla tavalla kuin jos alasti nukuttaisiin. Vaihdetaan siis lakanat ehkä kuuden viikoin välein, tyynyliinat useammin. Yhtään tiheämpi vaihtoväli ei vain toimisi, pyykkihuolto menisi tosiaan kaaokseen.
Onko sulla iso perhe? Ymmärrän jos on paljon pyykkiä, olen ihmetellyt miten kaverini saa pestyä, hänellä on 8 lasta ja kaikki lakanat vaihdetaan kerran viikossa. Plus vatsataudit...
Mulla on työkaveri, joka vaihtaa päivittäin lakanat.
Onhan se ihanaa mennä puhtaisiin nukkumaan, mutten siltikään jaksaisi.
Miten ihminen voi nukkua samoissa lakanoissa puoli vuotta? Tsiisus!
Minä vaihdan lakanat vähintään 26 kertaa vuodessa, siis kahden viikon välein ja jos olen hionnut esim. kesäkuumalla menee lakana vaihtoon vaikka olisin sen edellisenä päivänä vaihtanut. Kun käyt pesulla niin menetkö puoli vuotta vanhoihin lakanoihin nukkumaan? Eikö sinua yhtään syyhytä?
Vierailija kirjoitti:
Pesin ennen lakanat pari kertaa vuodessa. Nyt niitä lakanoita ja muita pyykkejä on sohvalla, kuivaustelineellä ja kuivumassa jopa suihkumekaniikan päällä ja lauteilla, kun pyykkitelineeseen ei mahdu. Ap
Miten se lakanoiden määrä siitä lisääntyy, että niitä pesee useammin?
Olet hikikomori incel? Et käy koskaan ihmisten parissa etkä ole ikinä harrastanut seksiä?