Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtava sähkölähde suljetaan Suomessa pysyvästi

Vierailija
24.06.2026 |

Fortum sulkee ja purkaa Meri-Porin hiilivoimalaitoksensa pysyvästi.

Fortumin tiedotteen mukaan Porin Tahkoluodon alueesta kehitetään kansallisesti merkittävä puhtaan siirtymän teollisuusalue, jossa Suomeen luodaan vähähiilistä kasvua.

 

 

MITÄ hittoa tämä tarkoittaa suomeksi?

 

Kapulakieltä.

 

Sitten kun on 2 viikkoa paukkupakkasia niin datakeskusten ja sähköautojen myötä sähkö maksaa 1- 2 e/kwh

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Tavoitteenamme on, että alueelle syntyy uusia investointeja, työpaikkoja ja yritystoimintaa, jotka vahvistavat koko seudun kasvua pitkällä aikavälillä, Inna sanoo tiedotteessa.

 

 

JUU JUU.

Vierailija
2/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölähde? Kyseessä on voimalaitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulivoima korvaa tämän. 

Eikun...

Vierailija
4/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipuolista. Suomessa on olematon kapasiteetti kriisitilanteita varten,

niin ja se turvekin on nyt kielletyllä listalla.

Vierailija
5/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkölähde? Kyseessä on voimalaitos.

Silloin se on sähkölähde. Paikka missä sähköä tuotetaan

Vierailija
6/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että paikalle rakennetaan sähkösyöpäläisiä 

Tuoton sijaan aletaan nielemään sähköä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että Googlen datakeskuksille tulee sähköä, ja lisäähän ne työpaikkoja kun joku työntekijä hakee välillä pitsan Leenan pitseriasta.

Vierailija
8/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa: tämä tapahtuu persujen hallituskaudella!! Eipä nyt länkytetä Puiston ja Multalan päitä vadille kuten Tuppuraista vuosikausia maalitettiin Uniper kaupoista!! Firtum on näissä kaikissa todellinen päättäjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto toi meille kurkunleikk**jat ja raisk**jat, seuraava tavoite on ryöstöhintainen energia jolla saadaan kansa köyhdytettyä. 

Vierailija
10/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietenkin kätevä temppu sulkea voimalaitos ja sitten sähkön vähyyteen perustuen periä vitonen per kilovattitunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto toi meille kurkunleikk**jat ja raisk**jat, seuraava tavoite on ryöstöhintainen energia jolla saadaan kansa köyhdytettyä. 

Nythän on perskokkareiden hallitus!! Valtio suurena osakkaana Fortumissa ei tee mitään?! Miten nyt persut suu pannaan, kun Tuppuraista syytettiin Uniperin myynnistä?! 

Vierailija
12/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella varmaan sitten kiertävät sähkökatkot kun sitä sähköä ei tule tarpeeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla parasta muuttaa puulämmitteiseen mökkiin ja kasvattaa perunaa. Siihen tämä vähähiilikiima pian johtaa.

Vierailija
14/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä ja Orpo kielsi hiilivoimalat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on persujen paraati ilmastoministeri Multalan ovelle vaatimaan hiilivoiman säilyttämistä? Eikö se olekaan nyt huono asia, että olisi kriisivarmuutta Suomessa? Turpeellako te aiotte koko Suomen lämmittää kriiseissä? 

Vierailija
16/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipilä ja Orpo kielsi hiilivoimalat.

Orpo on nyt pääministeri ja Purra nuolee Orpoa joka käänteessä ja siunaa tämänkin päätöksen! 

Vierailija
17/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meinaa sitä että, se 1994 rakennettu hiilikattila menee purkuun ja samalla lähtee satoja megawatteja (560 MW) perusvoimaa kantaverkosta pois, ilman että tilalle tulee mitään. Tuokin voitaisi tehdä järkevästi, kun se ei ole aktiivisessa käytössä vaan varalla niin sen kattilan modernisointi nykypolttoaineille voitaisi tehdä murto-osan kustannuksilla mitkä seuraa käytöstäpoistosta. Eikä se ole pelkästään tuo teho, vaan siinä lähtee ison tehon myötä kantaverkolle kriittisen tärkeää inertiaa generaattorin pyörivän massan mukana. Tämä nykytouhu on niin helvetin järjetöntä ettei siinä ole vitukaan verran järkeä saatika tolkkua. Tekemällä tehdään sähkönkuluttajille uusia kustannuksia että voidaan nostaa siirron hintaa ja kuoria sitä kautta siirtoyhtiöiden omistajille osinkoa.

Nykyisen voimajärjestelmän käytönaikaista kehitystä ja ylläpitoa ei estä mikään muu kuin puhdas ahneus!

Mitään teknisiä saatika taloudellisia esteitä sille ei ole.

Vierailija
18/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten uutissa oltiin huolestuneita sähkön riittävyydestä tuulettomina talvipäivinä lähivuosina. Ja tämä on ratkaisu ongelmaan? Fortum tietysti purkaa, saahan se ydinssähköstä ja muusta parempaa hintaa, kun pörssisähkö piikittää entistä useammin ja entistä enemmän. 

Eikö tuota kannattaisi pitää varalla joka tapauksessa? Energiavirastokin täysin kyvytön hallitsemaan kulutuksen kasvua, mistä me maksamme niille byrokraateille?

Vierailija
19/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Tavoitteenamme on, että alueelle syntyy uusia investointeja, työpaikkoja ja yritystoimintaa, jotka vahvistavat koko seudun kasvua pitkällä aikavälillä, Inna sanoo tiedotteessa.

 

 

JUU JUU.

Rivien välistä voi lukea, että 20 vuotta jatkuneen surkean kasvun syy on se että tuolla tontilla oli joku voimala, joka esti Suomen talouskasvun. Kyllä Suomi lähtee nyt nousuun. Veikkaan kuitenkin että se tontti on vielä vuonna 2040 tyhjää joutomaata, jossa jonnet käy viikonloppuna ajamassa sivuluisussa vanhalla tojotalla.

Vierailija
20/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla parasta muuttaa puulämmitteiseen mökkiin ja kasvattaa perunaa. Siihen tämä vähähiilikiima pian johtaa.

Itse olen jo rakennusaikana ottanut tämän kehityksen huomioon ja varautunut siihen. Avainsana: SYÖTÖNVAIHTOKYTKIN

Syötönvaihtokytkin pääkytkimen tilalle pääkeskukseen, varavoimaliitäntä ja agregaatti = pääsee eroon sähköjuutalaisista mutta vaatii työtä ja kapitaalia.

Ja se puulämmitys, ON EHDOTON!

 

On hyvä huomata olleensa oikeassa ja kaukaa viisas, toisaalta se v i t u t t a a aivan kosmisesti, kun huomaa että "ei saatana, ne helvetin v a j a k i t OIKEASTI tekivät tämän????"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi