Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtava sähkölähde suljetaan Suomessa pysyvästi

Vierailija
24.06.2026 |

Fortum sulkee ja purkaa Meri-Porin hiilivoimalaitoksensa pysyvästi.

Fortumin tiedotteen mukaan Porin Tahkoluodon alueesta kehitetään kansallisesti merkittävä puhtaan siirtymän teollisuusalue, jossa Suomeen luodaan vähähiilistä kasvua.

 

 

MITÄ hittoa tämä tarkoittaa suomeksi?

 

Kapulakieltä.

 

Sitten kun on 2 viikkoa paukkupakkasia niin datakeskusten ja sähköautojen myötä sähkö maksaa 1- 2 e/kwh

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis Meri-Porin laitosta ei ainoastaan suljeta, se puretaan. Kuten purettiin Inkoon vastaava voimalaitos. Ja johon tontille ihan kohta rakentuu se vihreän teräksen tuotantolaitos. 

Vierailija
42/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta kun puhutaan samalla että sähköstä tulee pulaa vuoteen 2030 mennessä. Pitäisi olla reserviä päiviin kun ei tuule ja pakkanen paukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei saa näköjään kertoa totuutta, että mistä sitä energiaa talvella saadaan, kun ei tuuli- ja aurinkovoima riitä. Naapurista sitä saadaan, eikä vain läntiseltä naapurilta. Energian väri on hiilen- ja öljynmustaa, mutta se vaihtaa väriä vihreäksi Suomen rajan ylittäessään.

Vierailija
44/44 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä hölmöläisten maa. Talvi täällä peräPohjolassa on pitkä ja pimeä, energiankulutus on valtavaa. Täällä jos missä, pitäisi olla huoltovarmuus ja omavaraisuus kunnossa. Tuuli- ja aurinkoenergialla ei pitkälle pötkitä talvella. Hul lun hommaa uskoa ja luottaa, että energiaa saadaan ulkomailta kohtuuhintaan paukkupakkasilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi