Moskovassa pörssiromahdus
Alkaa näyttää siltä kun jotain suurta tapahtuu. Milloin?
Moskovan pörssi romahtiMaanantain poikkeuksellisen suuri päiväpudotus veti pörssin kokonaisarvon alimmalle tasolleen kolmeen vuoteen.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6a9951d5-43b4-4d71-846a-1fe1be4c97dd
Kommentit (17)
Pörssi laskenut siellä jo 15 viikkoa peräkkäin. Se on menoa ja monoa. Onko aika valmistautua johonkin?
Huono merkki Venäjän kannalta kun tekohengitetyt ja vääristellyt talousluvut alkaa nekin romahdella. Jos koko systeemi romahtaa niin kyllä se Suomessakin näkyy jotenkin.
On. Se. Kummaa.
Eikös iranin kallis öljyn hinta pitänyt pelastaa venäjän talouden ja täyttää puten sotakirstut? 😂
Vierailija kirjoitti:
Alettu puhumaan säästöjen ja sijoitusten sosialisoinnista budjettialijäämän kattamiseksi. Hyvähyvä. Tätä lisää.
Venäjän kommaripuolueen johtaja haluaa tyhjentää ihmisten säästötilit. Suomessa olisi sama kuin Minja Koskela sanoisi, että kansalaisten tilit valtiolle. Vas.liittohan on itseasiassa kommunistinen puolue, joka valitsi peitenimen jo 1990.
Putinin suunnitelmat toteutuvat täsmällisesti koh.ta kohdalta. Toimii kuin sveitsiläinen kello
Vierailija kirjoitti:
Alettu puhumaan säästöjen ja sijoitusten sosialisoinnista budjettialijäämän kattamiseksi. Hyvähyvä. Tätä lisää.
Milloinkahan se lammaskansa ymmärtää, että heitä kusetetään? Jos ymmärtää, niin uskaltaako kukaan vastustaa nykymenoa?
Vierailija kirjoitti:
Putinin suunnitelmat toteutuvat täsmällisesti koh.ta kohdalta. Toimii kuin sveitsiläinen kello
3 tai 4 päivän erikoisoperaatio. Korkeintaan 2 viikkoa.
...viimeisen niitin myyntiaallolle iski kommunistijohtaja Gennadi Zjuganov, joka vaati venäläisten pankkitalletusten takavarikoimista valtiolle.
Siellä on talousneroja maa täynnä. Voi herranjestas sentään. Ummehtunut kleptokratia!
Vierailija kirjoitti:
Pörssi laskenut siellä jo 15 viikkoa peräkkäin. Se on menoa ja monoa. Onko aika valmistautua johonkin?
Olisi aika herätä täälläkin. Oletko valmis? Vuosi 1990/1991 asiat tulee vain mieleen...
Aika vähän kiinnostaa enää venäjän asiat. Ehkä muutaman kuukauden, korkeintaa vuoden, päästä alkaa kiinnostamaan?
Pelko hiipii sydämiin, kun pääkaupungissa räjähtelee.
Puten kolmen päivän erikoinen etenee suunnitelmien mukaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alettu puhumaan säästöjen ja sijoitusten sosialisoinnista budjettialijäämän kattamiseksi. Hyvähyvä. Tätä lisää.
Venäjän kommaripuolueen johtaja haluaa tyhjentää ihmisten säästötilit. Suomessa olisi sama kuin Minja Koskela sanoisi, että kansalaisten tilit valtiolle. Vas.liittohan on itseasiassa kommunistinen puolue, joka valitsi peitenimen jo 1990.
Ei näitä voi verrata. Suomessa ei juuri kukaan kaipaa kommunismia, mutta Venäjällä on etenkin vanhemmassa väessä niitä, jotka kaipaavat tenholla.
Tarkastelette tätä taas vain länsimaiset silmälaput silmillä, ei ne venäjällä välitä pörsseistä, neuvostoliitossakin esim. rojuilla oli sama toimituskulu olipa ne menossa sitten toimipaikan viereiselle tontille tai tuhansien kilometrien päähän kiinan rajalle esim. Moskovasta.
Vierailija kirjoitti:
Tarkastelette tätä taas vain länsimaiset silmälaput silmillä, ei ne venäjällä välitä pörsseistä, neuvostoliitossakin esim. rojuilla oli sama toimituskulu olipa ne menossa sitten toimipaikan viereiselle tontille tai tuhansien kilometrien päähän kiinan rajalle esim. Moskovasta.
Niin, mutta on se kuitenkin muutos että nykyisestä kleptokratiasta palataan kommunismiin. Toki kummassakin nyljetään rahat pois ja motivaatio pois työtätekevältä.
Alettu puhumaan säästöjen ja sijoitusten sosialisoinnista budjettialijäämän kattamiseksi. Hyvähyvä. Tätä lisää.