Moskovassa pörssiromahdus
Alkaa näyttää siltä kun jotain suurta tapahtuu. Milloin?
Moskovan pörssi romahtiMaanantain poikkeuksellisen suuri päiväpudotus veti pörssin kokonaisarvon alimmalle tasolleen kolmeen vuoteen.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6a9951d5-43b4-4d71-846a-1fe1be4c97dd
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tarkastelette tätä taas vain länsimaiset silmälaput silmillä, ei ne venäjällä välitä pörsseistä, neuvostoliitossakin esim. rojuilla oli sama toimituskulu olipa ne menossa sitten toimipaikan viereiselle tontille tai tuhansien kilometrien päähän kiinan rajalle esim. Moskovasta.
Igor ei enää edes uskottele olevansa muuta kuin haiseva ryssssssä. Myöntää sen näillä sanoilla suoraan. Toimituskulut eivät liity pörssiromahdukseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tarkastelette tätä taas vain länsimaiset silmälaput silmillä, ei ne venäjällä välitä pörsseistä, neuvostoliitossakin esim. rojuilla oli sama toimituskulu olipa ne menossa sitten toimipaikan viereiselle tontille tai tuhansien kilometrien päähän kiinan rajalle esim. Moskovasta.
Sama se on täälläkin. Mulla pakettiautomaatti asunnon pihassa, jos lähetän paketin Ivaloon tai naapurille viereiseen oveen niin hinta ei muutu. Eikä tuo pörssikursseihin vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alettu puhumaan säästöjen ja sijoitusten sosialisoinnista budjettialijäämän kattamiseksi. Hyvähyvä. Tätä lisää.
Milloinkahan se lammaskansa ymmärtää, että heitä kusetetään? Jos ymmärtää, niin uskaltaako kukaan vastustaa nykymenoa?
Homo sovieticus ei turhia murehdi kunhan kaalta ja paloviinaa on pöydässä !
Vierailija kirjoitti:
On. Se. Kummaa.
Eikös iranin kallis öljyn hinta pitänyt pelastaa venäjän talouden ja täyttää puten sotakirstut? 😂
Sitä olisi tarvittu koko vuosi huippuhinnalla,jäi vähän lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alettu puhumaan säästöjen ja sijoitusten sosialisoinnista budjettialijäämän kattamiseksi. Hyvähyvä. Tätä lisää.
Milloinkahan se lammaskansa ymmärtää, että heitä kusetetään? Jos ymmärtää, niin uskaltaako kukaan vastustaa nykymenoa?
Homo sovieticus ei turhia murehdi kunhan kaalta ja paloviinaa on pöydässä !
Niin kauan kuin ei koske suoraan itseään, venäläinen vaan uskottelee ettei politiikka häntä koske. Ja jos koskee ja joutuukin rintamalle, niin sitten mennään naapurin mamman kanssa naimisiin jotta nainen saa edes kuolleesta miehestä hyödyn irti. "Tällainen arpa nyt osui tässä elämässä, ei voi mitään".
Venäläiset on lampaiksi jalostettu kansa, kaikki ajattelijat on laitettu gulakkeihin tai lähteneet ulkomaille kun pääsivät.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiukkana; itäraja on pidettävä kiinni kunnes venäjän tulleva vallankumous on rauhoittunut ja maassa on uusi länsimielinen johto. Emme saa päätyä tilanteeseen, jossa naapurimaan katastrofin myötä liikkeelle lähtevät ihmismassat tulisivat Lappeenrantaan etsimään parempaa elämää.
Eihän ne liikkuneet ysäriromahduksessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiukkana; itäraja on pidettävä kiinni kunnes venäjän tulleva vallankumous on rauhoittunut ja maassa on uusi länsimielinen johto. Emme saa päätyä tilanteeseen, jossa naapurimaan katastrofin myötä liikkeelle lähtevät ihmismassat tulisivat Lappeenrantaan etsimään parempaa elämää.
Eihän ne liikkuneet ysäriromahduksessakaan.
Ulkoministeriö
VENÄLÄISET JA VENÄLÄINEN KULTTUURI SUOMESSA
Venäläisperäisen väestön määrä Suomessa alkoi 1990-luvulla kasvaa. 4 Loima, Jyrki, Muukalaisina Suomessa.
Putin pakotti keskuspankin alentamaan ohjauskorkoa, samaan aikaan lisättiin rajusti rahanpainamista.
Mikä voisikaan mennä pieleen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssi laskenut siellä jo 15 viikkoa peräkkäin. Se on menoa ja monoa. Onko aika valmistautua johonkin?
Olisi aika herätä täälläkin. Oletko valmis? Vuosi 1990/1991 asiat tulee vain mieleen...
Igor kuvittelee, että Venäjällä olisi sama tilanne kuin Suomessa 1991 ja että Suomessa olisi sama tilanne tulossa 2026. Igor on varsinainen kansantalouden guru.
Vaikutat nerolta. Kuuletko kuinka kansa täällä taputtaa viisauksillesi?
Vierailija kirjoitti:
Tarkastelette tätä taas vain länsimaiset silmälaput silmillä, ei ne venäjällä välitä pörsseistä, neuvostoliitossakin esim. rojuilla oli sama toimituskulu olipa ne menossa sitten toimipaikan viereiselle tontille tai tuhansien kilometrien päähän kiinan rajalle esim. Moskovasta.
"ei ne venäjällä välitä pörsseistä"
Totta, eivätkä yhtään ihmishengestä, eikä minkään tuotteen laadusta... Tulisi loputon lista mistä eivät välitä.
Setelipainoissa täystyöllisyys. Oispa täälläkin...
Pensaa ei ole ja pörssit rommaa mutta silti media pelottelee että Putte aikoo vallata Euroopan. C'mon!
Nyt tiukkana; itäraja on pidettävä kiinni kunnes venäjän tulleva vallankumous on rauhoittunut ja maassa on uusi länsimielinen johto. Emme saa päätyä tilanteeseen, jossa naapurimaan katastrofin myötä liikkeelle lähtevät ihmismassat tulisivat Lappeenrantaan etsimään parempaa elämää.