Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheen loma: Kreikka vai Hawaii

Vierailija
23.06.2026 |

Kumpi olisi kivempi loma paikka tavis nelihenkiselle perheelle. Lapset 8 ja 12 vuotiaita

 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavisperheelle ehdottomasti parempi loma Kreikassa. Lyhyemmät lennot, kohtuullisempi hintataso niin varaa syödä hyvin, vuokrata auto, liikkua ja tehdä myös veneretkiä. Valitkaa Kreeta, meidän lapset tykkäsi Knossoksesta. 

Vierailija
2/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hawaii on suomeksi Havaiji.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavisperheellä tuskin on Havaijin lomaan varaa.

Vierailija
4/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustaisi usa:han Trumpin hallinnon aikana..

Vierailija
5/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään ole vaihtoehtona Kreikka tai Havaiji. 

 

Kreikka tai Turkki

 

ja rahamiehillä

 

Havaiji tai Malediivit

Vierailija
6/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka, Kroatia, what ever mieluummin Euroopassa kuin joku tylsä, kallis ja jenkkiläinen Havaiji. Aikuisillekin jo lentomatkat sinne on tuskaa, saati tuon ikäisille lapsille. Ei lapselle se loma ole sen hienompi sen takia, että uima-allas on Amerikoissa, kuin että se on Välimeren rannalla.

Lomat tietysti sanelee reissun ajankohdan, mutta ihan keskikesän matkoja harkitsisin vähän Euroopassakin, kun lämpötilat on jo kesäkuussa 40 asteessa. Saati heinä-elokuussa, kun sää on perinteisesti huidellut noissa lukemissa. Olen itse kokenut yli 40 astetta Keski-Euroopassa, eikä ole enää edes lomailukeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja Helsingistä Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vähän alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysähdys.

Teidän tavis neljähenkisellä perheellänne on siis paljon ylimääräistä rahaa.

Vierailija
8/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen autolomaa Norjaan. Njardarheimr Gudvangenissa on aito viikinkikylä, jossa voi tutustua oikeasti, millaista viikinkien elämä oli. Ei mikään muovinen teemapuisto, vaan elävä historianäyttely, jossa on paljon tekemistä juuri tuon ikäisille. Lähistöllä on myös tuulitunneli, köysirata ja perheille suunnattua koskenlaskua. Sitten voi ajaa Dalsnibban 1500 metriä merenpinnan yläpuolelle näköalapaikalle, jossa on lasilattiajyrkänne. Tunne on kuin seisoisi pilvien päällä. Voi lähteä omalla autolla ja mennä laivalla Turusta ja ajaa Ruotsin läpi, tai lentää Bergeniin ja vuokrata auton sieltä, jos ei halua ajaa noin pitkää matkaa. Voittaa kaikki hikiset turistirysät mennen-tullen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikka, Kroatia, what ever mieluummin Euroopassa kuin joku tylsä, kallis ja jenkkiläinen Havaiji. Aikuisillekin jo lentomatkat sinne on tuskaa, saati tuon ikäisille lapsille. Ei lapselle se loma ole sen hienompi sen takia, että uima-allas on Amerikoissa, kuin että se on Välimeren rannalla.

Lomat tietysti sanelee reissun ajankohdan, mutta ihan keskikesän matkoja harkitsisin vähän Euroopassakin, kun lämpötilat on jo kesäkuussa 40 asteessa. Saati heinä-elokuussa, kun sää on perinteisesti huidellut noissa lukemissa. Olen itse kokenut yli 40 astetta Keski-Euroopassa, eikä ole enää edes lomailukeli.

Olen asunut Keski-Euroopassa ja katsonut kauhulla, kuinka turistit kävelevät ulkona kadulla keskellä päivää ja juovat olutta terassilla siinä helteessä. Paikalliset käyvät ulkona aamulla ja vetäytyvät päiväksi ilmastoituun tilaan, jos kotona ei ole ilmastointia niin esimerkiksi kauppakeskuksissa yleensä on. Vanhuksetkin kärrätään rollaattoreiden ja pyörätuolien kanssa kotoaan jonnekin kaupungintalon aulaan, jotta eivät läkähdy helteeseen. Tuollainen helle ei ole terveellistä ja se näkyy kuolemien määrän kasvuna. 

Vierailija
10/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honolulussa olen ollut viikon ja onhan mm rannat huikeat, ei tosin mitään ainutlaatuista. Majoitukset vähän turhan arvokkaat, aika kamala luukku oli 250 e yö ja oli halvin.


Mutta onhan se oma kokemus. Ihmiset ovat hyväntuulisia turisteja, kauppoja outleteistä Chaneleihin.

Kerran elämässä -kohde. Kaikki näkemisen arvoinen on nopeasti nähty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoiset vaihtoehdot. Kreikka vs. Havaiji? No miettikää, haluatteko lyhyellä lennolla Eurooppaan, suomalaisittain suhteellisen edulliset hinnat sekä matkalle että kohteessa vai tosi pitkän matkustusajan ja todella kalliin kohteen sekä perillä että matkalipuissa. Ja vielä Jenkkilässä. Mulle ois aika helppo valinta.

Vierailija
12/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja Helsingistä Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vähän alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysähdys.

Teidän tavis neljähenkisellä perheellänne on siis paljon ylimääräistä rahaa.

Me lennettiin Japanista Scootilla. Olisko maksanut n 500 e hlö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja Helsingistä Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vähän alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysähdys.

Teidän tavis neljähenkisellä perheellänne on siis paljon ylimääräistä rahaa.

Me lennettiin Japanista Scootilla. Olisko maksanut n 500 e hlö

Lentävät scootit kun saatais Helsinkiinkin.

Vierailija
14/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset rakasti olla Kreetalla. Monta uima-allasta, myös ranta lähellä, hyvää ruokaa, paljon tekemistä. 

Vierailija
16/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita. 

Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.

Vierailija
17/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita. 

Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.

Ehdottomasti. Lapsiperheiden olisi parasta mennä keskenään jonnekin häiriköimään, että muut saavat olla rauhassa.

Vierailija
18/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hawaijille ei kannata lähteä viikoksi. Aikaero 12h on aika rankka, ja 19h lentoja tuntuu myös. Etenkin aikaerosta palautuminen vei aikaa. On se käymisen arvoinen paikka, mutta vaatii aikaa ja rahaa. En myöskään lähtisi Trumpin aikaan.
 

Vierailija
19/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ollaan kateellisia. Helvetin hyvä että on vaihtoehtoja. Ne joilla on rahaa käyttäkööt rahaa. En oo ikinä ymmärtänyt miten se on joltain muulta pois? Ei mullakaan oo isoja rahoja mutta en toden totta ole kateellinen niille joilla on. Onko suomalaiset näin änkyrää ja kateellista kansaa? 

Vierailija
20/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita. 

Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.

Sitäkin on kokeiltu. Niissä sitten tuppaa olemaan kännääjiä. Minua lapset häiritsevät kuitenkin vähemmän. Olen huomannut, että paras on ihan tavallinen hotelli, missä on paljon altaita ja selkeästi oma iso uima-allasalue lapsille, niin pysyvät siellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan