Lapsiperheen loma: Kreikka vai Hawaii
Kumpi olisi kivempi loma paikka tavis nelihenkiselle perheelle. Lapset 8 ja 12 vuotiaita
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Italia on paras
Italia on mafian maa.
Vierailija kirjoitti:
Hawaijille ei kannata lähteä viikoksi. Aikaero 12h on aika rankka, ja 19h lentoja tuntuu myös. Etenkin aikaerosta palautuminen vei aikaa. On se käymisen arvoinen paikka, mutta vaatii aikaa ja rahaa. En myöskään lähtisi Trumpin aikaan.
Asiaa. Aikaerosta toipumiseen menee jo pari päivää, mikä on paljon varsinkin normaalipituisella 1-2 viikon lomalla. Sekin on jännä, että vaikka väsymyksen selättää parissa päivässä, niin silti kroppa vaatii ainakin viikon ajan ruokaa totuttuun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Italia on paras
Yleensä aina selvästi kalliimpia kuin Kreikan lomat. Italia sinänsä ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita.
Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.
Ehdottomasti. Lapsiperheiden olisi parasta mennä keskenään jonnekin häiriköimään, että muut saavat olla rauhassa.
Joo ei kannata mennä mihinkään Bamsekerho-hotelliin, jos ei tykkää lapsista samassa hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia on paras
Yleensä aina selvästi kalliimpia kuin Kreikan lomat. Italia sinänsä ihan ok.
Sielläkin vain taitaa olla juuri nyt aikamoisen kuumaa?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen autolomaa Norjaan. Njardarheimr Gudvangenissa on aito viikinkikylä, jossa voi tutustua oikeasti, millaista viikinkien elämä oli. Ei mikään muovinen teemapuisto, vaan elävä historianäyttely, jossa on paljon tekemistä juuri tuon ikäisille. Lähistöllä on myös tuulitunneli, köysirata ja perheille suunnattua koskenlaskua. Sitten voi ajaa Dalsnibban 1500 metriä merenpinnan yläpuolelle näköalapaikalle, jossa on lasilattiajyrkänne. Tunne on kuin seisoisi pilvien päällä. Voi lähteä omalla autolla ja mennä laivalla Turusta ja ajaa Ruotsin läpi, tai lentää Bergeniin ja vuokrata auton sieltä, jos ei halua ajaa noin pitkää matkaa. Voittaa kaikki hikiset turistirysät mennen-tullen.
Siellä on myös näköalarautatie. Muistan kun ollaan käyty. Voisin viedä joskus aikanaan omatkin lapset jos niitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita.
Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.
Oletteko te vain siellä hotellissa koko loman?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ollaan kateellisia. Helvetin hyvä että on vaihtoehtoja. Ne joilla on rahaa käyttäkööt rahaa. En oo ikinä ymmärtänyt miten se on joltain muulta pois? Ei mullakaan oo isoja rahoja mutta en toden totta ole kateellinen niille joilla on. Onko suomalaiset näin änkyrää ja kateellista kansaa?
Siis kuka on kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja Helsingistä Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vähän alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysähdys.
Teidän tavis neljähenkisellä perheellänne on siis paljon ylimääräistä rahaa.
Havaijille saa jatkuvasti menopaluulentoja Suomesta alle 100 €/hlö. Joskus on myös hyviä tarjouksia jopa alle 300 €/menopaluu.
Miksei riitä, että vaihdat lasten kanssa paikkakuntaa? Suomi on täynnä kivoja paikkoja näin kesäisin. Lasten kanssa kotimaassa on hauska reissata. Suosittelen!
Piti olla alle 1000 €/hlö, ei 100
Vierailija kirjoitti:
Hawaii on suomeksi Havaiji.
Niin on. Ja ottakaa mummot mukaan ja kummit, jos papat ei enää jaksa heilua. Muistakaan syödä leikettä ananasrenkaalla. Onhan sinne vähä pitempi lentomatka, mutta olkaa sitten kerralla vaikka 6 viikkoa.
Havaiji ei nyt ollut mikään paratiisi. Käyttäisin matkustusajan muuhun , varsinkin pikkulasten kanssa.
Noissa Amerikan lomissa askarruttaa matkavakuutus. Luin etteivät paikalliset sairaalat yleensä kelpuuta suomalaista matkavakuutusta. Vaan pitäisi olla käteistä rahaa. Tähän ei löydy oikein yksiselitteistä vastausta.
Ukrainassa olisi koko perheelle jännitystä, seikkailua ja aktiviteettia.
Älkää viekö lapsia lentokoneeseen huutamaan ja korvasärkyä kärsimään. Kenelläkään ei ole kivaa, kun taapero kirkuu koko matkan kuin päätä leikattaisiin. Ja samalla potkii edessä olevaa penkkiä.
Italia on paras