Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheen loma: Kreikka vai Hawaii

Vierailija
23.06.2026 |

Kumpi olisi kivempi loma paikka tavis nelihenkiselle perheelle. Lapset 8 ja 12 vuotiaita

 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on paras 

Vierailija
22/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia on paras 

Italia on mafian maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hawaijille ei kannata lähteä viikoksi. Aikaero 12h on aika rankka, ja 19h lentoja tuntuu myös. Etenkin aikaerosta palautuminen vei aikaa. On se käymisen arvoinen paikka, mutta vaatii aikaa ja rahaa. En myöskään lähtisi Trumpin aikaan.
 

Asiaa. Aikaerosta toipumiseen menee jo pari päivää, mikä on paljon varsinkin normaalipituisella 1-2 viikon lomalla. Sekin on jännä, että vaikka väsymyksen selättää parissa päivässä, niin silti kroppa vaatii ainakin viikon ajan ruokaa totuttuun aikaan. 

Vierailija
24/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia on paras 

Yleensä aina selvästi kalliimpia kuin Kreikan lomat. Italia sinänsä ihan ok.

Vierailija
25/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita. 

Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.

Ehdottomasti. Lapsiperheiden olisi parasta mennä keskenään jonnekin häiriköimään, että muut saavat olla rauhassa.

Joo ei kannata mennä mihinkään Bamsekerho-hotelliin, jos ei tykkää lapsista samassa hotellissa. 

Vierailija
26/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italia on paras 

Yleensä aina selvästi kalliimpia kuin Kreikan lomat. Italia sinänsä ihan ok.

Sielläkin vain taitaa olla juuri nyt aikamoisen kuumaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen autolomaa Norjaan. Njardarheimr Gudvangenissa on aito viikinkikylä, jossa voi tutustua oikeasti, millaista viikinkien elämä oli. Ei mikään muovinen teemapuisto, vaan elävä historianäyttely, jossa on paljon tekemistä juuri tuon ikäisille. Lähistöllä on myös tuulitunneli, köysirata ja perheille suunnattua koskenlaskua. Sitten voi ajaa Dalsnibban 1500 metriä merenpinnan yläpuolelle näköalapaikalle, jossa on lasilattiajyrkänne. Tunne on kuin seisoisi pilvien päällä. Voi lähteä omalla autolla ja mennä laivalla Turusta ja ajaa Ruotsin läpi, tai lentää Bergeniin ja vuokrata auton sieltä, jos ei halua ajaa noin pitkää matkaa. Voittaa kaikki hikiset turistirysät mennen-tullen. 

Siellä on myös näköalarautatie. Muistan kun ollaan käyty. Voisin viedä joskus aikanaan omatkin lapset jos niitä tulee. 

Vierailija
28/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita. 

Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.

Oletteko te vain siellä hotellissa koko loman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ollaan kateellisia. Helvetin hyvä että on vaihtoehtoja. Ne joilla on rahaa käyttäkööt rahaa. En oo ikinä ymmärtänyt miten se on joltain muulta pois? Ei mullakaan oo isoja rahoja mutta en toden totta ole kateellinen niille joilla on. Onko suomalaiset näin änkyrää ja kateellista kansaa? 

Siis kuka on kateellinen? 

Vierailija
30/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja Helsingistä Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vähän alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysähdys.

Teidän tavis neljähenkisellä perheellänne on siis paljon ylimääräistä rahaa.

Havaijille saa jatkuvasti menopaluulentoja Suomesta alle 100 €/hlö. Joskus on myös hyviä tarjouksia jopa alle 300 €/menopaluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei riitä, että vaihdat lasten kanssa paikkakuntaa? Suomi on täynnä kivoja paikkoja näin kesäisin. Lasten kanssa kotimaassa on hauska reissata. Suosittelen!

Vierailija
32/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla alle 1000 €/hlö, ei 100

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hawaii on suomeksi Havaiji.

Niin on. Ja ottakaa mummot mukaan ja kummit, jos papat ei enää jaksa heilua. Muistakaan syödä leikettä ananasrenkaalla. Onhan sinne vähä pitempi lentomatka, mutta olkaa sitten kerralla vaikka 6 viikkoa.

Vierailija
34/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaiji ei nyt ollut mikään paratiisi. Käyttäisin  matkustusajan muuhun , varsinkin pikkulasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa Amerikan lomissa askarruttaa matkavakuutus. Luin etteivät paikalliset sairaalat yleensä kelpuuta suomalaista matkavakuutusta. Vaan pitäisi olla käteistä rahaa. Tähän ei löydy oikein yksiselitteistä vastausta.

Vierailija
36/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainassa olisi koko perheelle jännitystä, seikkailua ja aktiviteettia.

Vierailija
37/37 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viekö lapsia lentokoneeseen huutamaan ja korvasärkyä kärsimään. Kenelläkään ei ole kivaa, kun taapero kirkuu koko matkan kuin päätä leikattaisiin. Ja samalla potkii edessä olevaa penkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan