Lapsiperheen loma: Kreikka vai Hawaii
Kumpi olisi kivempi loma paikka tavis nelihenkiselle perheelle. Lapset 8 ja 12 vuotiaita
Kommentit (37)
Tavisperheellä tuskin on Havaijin lomaan varaa.
En matkustaisi usa:han Trumpin hallinnon aikana..
Ei kellään ole vaihtoehtona Kreikka tai Havaiji.
Kreikka tai Turkki
ja rahamiehillä
Havaiji tai Malediivit
Kreikka, Kroatia, what ever mieluummin Euroopassa kuin joku tylsä, kallis ja jenkkiläinen Havaiji. Aikuisillekin jo lentomatkat sinne on tuskaa, saati tuon ikäisille lapsille. Ei lapselle se loma ole sen hienompi sen takia, että uima-allas on Amerikoissa, kuin että se on Välimeren rannalla.
Lomat tietysti sanelee reissun ajankohdan, mutta ihan keskikesän matkoja harkitsisin vähän Euroopassakin, kun lämpötilat on jo kesäkuussa 40 asteessa. Saati heinä-elokuussa, kun sää on perinteisesti huidellut noissa lukemissa. Olen itse kokenut yli 40 astetta Keski-Euroopassa, eikä ole enää edes lomailukeli.
Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja Helsingistä Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vähän alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysähdys.
Teidän tavis neljähenkisellä perheellänne on siis paljon ylimääräistä rahaa.
Suosittelen autolomaa Norjaan. Njardarheimr Gudvangenissa on aito viikinkikylä, jossa voi tutustua oikeasti, millaista viikinkien elämä oli. Ei mikään muovinen teemapuisto, vaan elävä historianäyttely, jossa on paljon tekemistä juuri tuon ikäisille. Lähistöllä on myös tuulitunneli, köysirata ja perheille suunnattua koskenlaskua. Sitten voi ajaa Dalsnibban 1500 metriä merenpinnan yläpuolelle näköalapaikalle, jossa on lasilattiajyrkänne. Tunne on kuin seisoisi pilvien päällä. Voi lähteä omalla autolla ja mennä laivalla Turusta ja ajaa Ruotsin läpi, tai lentää Bergeniin ja vuokrata auton sieltä, jos ei halua ajaa noin pitkää matkaa. Voittaa kaikki hikiset turistirysät mennen-tullen.
Vierailija kirjoitti:
Kreikka, Kroatia, what ever mieluummin Euroopassa kuin joku tylsä, kallis ja jenkkiläinen Havaiji. Aikuisillekin jo lentomatkat sinne on tuskaa, saati tuon ikäisille lapsille. Ei lapselle se loma ole sen hienompi sen takia, että uima-allas on Amerikoissa, kuin että se on Välimeren rannalla.
Lomat tietysti sanelee reissun ajankohdan, mutta ihan keskikesän matkoja harkitsisin vähän Euroopassakin, kun lämpötilat on jo kesäkuussa 40 asteessa. Saati heinä-elokuussa, kun sää on perinteisesti huidellut noissa lukemissa. Olen itse kokenut yli 40 astetta Keski-Euroopassa, eikä ole enää edes lomailukeli.
Olen asunut Keski-Euroopassa ja katsonut kauhulla, kuinka turistit kävelevät ulkona kadulla keskellä päivää ja juovat olutta terassilla siinä helteessä. Paikalliset käyvät ulkona aamulla ja vetäytyvät päiväksi ilmastoituun tilaan, jos kotona ei ole ilmastointia niin esimerkiksi kauppakeskuksissa yleensä on. Vanhuksetkin kärrätään rollaattoreiden ja pyörätuolien kanssa kotoaan jonnekin kaupungintalon aulaan, jotta eivät läkähdy helteeseen. Tuollainen helle ei ole terveellistä ja se näkyy kuolemien määrän kasvuna.
Honolulussa olen ollut viikon ja onhan mm rannat huikeat, ei tosin mitään ainutlaatuista. Majoitukset vähän turhan arvokkaat, aika kamala luukku oli 250 e yö ja oli halvin.
Mutta onhan se oma kokemus. Ihmiset ovat hyväntuulisia turisteja, kauppoja outleteistä Chaneleihin.
Kerran elämässä -kohde. Kaikki näkemisen arvoinen on nopeasti nähty
Aika erikoiset vaihtoehdot. Kreikka vs. Havaiji? No miettikää, haluatteko lyhyellä lennolla Eurooppaan, suomalaisittain suhteellisen edulliset hinnat sekä matkalle että kohteessa vai tosi pitkän matkustusajan ja todella kalliin kohteen sekä perillä että matkalipuissa. Ja vielä Jenkkilässä. Mulle ois aika helppo valinta.
Vierailija kirjoitti:
Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja Helsingistä Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vähän alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysähdys.
Teidän tavis neljähenkisellä perheellänne on siis paljon ylimääräistä rahaa.
Me lennettiin Japanista Scootilla. Olisko maksanut n 500 e hlö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja Helsingistä Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vähän alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysähdys.
Teidän tavis neljähenkisellä perheellänne on siis paljon ylimääräistä rahaa.
Me lennettiin Japanista Scootilla. Olisko maksanut n 500 e hlö
Lentävät scootit kun saatais Helsinkiinkin.
Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita.
Meidän lapset rakasti olla Kreetalla. Monta uima-allasta, myös ranta lähellä, hyvää ruokaa, paljon tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita.
Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita.
Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.
Ehdottomasti. Lapsiperheiden olisi parasta mennä keskenään jonnekin häiriköimään, että muut saavat olla rauhassa.
Hawaijille ei kannata lähteä viikoksi. Aikaero 12h on aika rankka, ja 19h lentoja tuntuu myös. Etenkin aikaerosta palautuminen vei aikaa. On se käymisen arvoinen paikka, mutta vaatii aikaa ja rahaa. En myöskään lähtisi Trumpin aikaan.
Kyllä ollaan kateellisia. Helvetin hyvä että on vaihtoehtoja. Ne joilla on rahaa käyttäkööt rahaa. En oo ikinä ymmärtänyt miten se on joltain muulta pois? Ei mullakaan oo isoja rahoja mutta en toden totta ole kateellinen niille joilla on. Onko suomalaiset näin änkyrää ja kateellista kansaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää Havaijille, niin ette vie Kreikkaan kirkuvia kakaroita.
Aikuisten kesken aina lapsilta kielletty hotelli. Tällä on me menty ainakin jo monta vuotta.
Sitäkin on kokeiltu. Niissä sitten tuppaa olemaan kännääjiä. Minua lapset häiritsevät kuitenkin vähemmän. Olen huomannut, että paras on ihan tavallinen hotelli, missä on paljon altaita ja selkeästi oma iso uima-allasalue lapsille, niin pysyvät siellä.
Tavisperheelle ehdottomasti parempi loma Kreikassa. Lyhyemmät lennot, kohtuullisempi hintataso niin varaa syödä hyvin, vuokrata auto, liikkua ja tehdä myös veneretkiä. Valitkaa Kreeta, meidän lapset tykkäsi Knossoksesta.