Lapsiperheen loma: Kreikka vai Hawaii
Kumpi olisi kivempi loma paikka tavis nelihenkiselle perheelle. Lapset 8 ja 12 vuotiaita
Kommentit (52)
Olen toki kÀynyt sekÀ Hawaijilla (Maui, Oahu) ettÀ Kreikassa (about 30 kertaa). EivÀt ole millÀÀn toistensa vaihtoehtoja, mitÀ tulee budjettiin tai matka-aikaan.
Olen edelleen innokas lainelautailija, ja Hawaiji on siihen yksi maailman hienoimmista kohteista. Oli myös kiva vedellÀ avomustangilla Waikiki BeachillÀ. Mutta ei minun budjetilla ollut ikinÀ varaa viedÀ sinne koko perhettÀ. Kreikka on sen sijaan aina mahdollinen ja ihan kohtuuhintainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen toki kÀynyt sekÀ Hawaijilla (Maui, Oahu) ettÀ Kreikassa (about 30 kertaa). EivÀt ole millÀÀn toistensa vaihtoehtoja, mitÀ tulee budjettiin tai matka-aikaan.
Olen edelleen innokas lainelautailija, ja Hawaiji on siihen yksi maailman hienoimmista kohteista. Oli myös kiva vedellÀ avomustangilla Waikiki BeachillÀ. Mutta ei minun budjetilla ollut ikinÀ varaa viedÀ sinne koko perhettÀ. Kreikka on sen sijaan aina mahdollinen ja ihan kohtuuhintainen.
Oletko surffaillut Portugalissa? SiinÀ yhdistyiskiÀt nuo molemmat.
Nazare... đ€©
NÀyttÀisi halvimmillaan olevan 2500 kolmen viikon reissu. Lennot tuolta nÀytti, ettÀ 25 h mennessÀ ja 32 h tullessa. En lÀhtisi lapsien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair mainostaa nopeita ja edullisia lentoja HelsingistÀ Honoluluun, matka-aika vain 19 tuntia/suunta ja hinta vÀhÀn alle 3.500e/henkilö. Koneenvaihto Los Angelesissa. Kaverin aikuinen poika on juuri tullut Havaijilta, lensi Tokion kautta ja palasi New Yorkin kautta, molemmissa kaupungeissa puolen vuorokauden pysÀhdys.
TeidÀn tavis neljÀhenkisellÀ perheellÀnne on siis paljon ylimÀÀrÀistÀ rahaa.
Me lennettiin Japanista Scootilla. Olisko maksanut n 500 e hlö
LentÀvÀt scootit kun saatais Helsinkiinkin.
Ja vielÀ yksisuuntaiset irakiin
Ei todellakaan minnekÀÀn muoviselle Hawaiille.
Vierailija kirjoitti:
Honolulussa olen ollut viikon ja onhan mm rannat huikeat, ei tosin mitÀÀn ainutlaatuista. Majoitukset vÀhÀn turhan arvokkaat, aika kamala luukku oli 250 e yö ja oli halvin.
Mutta onhan se oma kokemus. Ihmiset ovat hyvÀntuulisia turisteja, kauppoja outleteistÀ Chaneleihin.Kerran elÀmÀssÀ -kohde. Kaikki nÀkemisen arvoinen on nopeasti nÀhty
Eli siis ei sen arvoista.
MÀ lÀhden Kreikkaan vielÀ heinÀkuun lopussa. TiedÀn tasan, kuinka kuuma siellÀ on. Voi olla superkuuma tai vain kuuma. Eli onko se sitten 35 vai 40 varjossa. JÀÀ nÀhtÀvÀksi. TodennÀköisesti kuitenkin lÀhempÀnÀ 40. KÀvin itseasiassa etelÀssÀ jo kesÀkuussa, mutta tuli fiilis kÀyttÀÀ vielÀ lomaviikko toiseen reissuun ennen syksyÀ ja sen verran tuo alkuviikon kylmÀ ilma risoi. Kuumuus on kyllÀ tavallaan raskasta ja iltapÀivÀllÀ lÀhinnÀ tulee oltua sisÀllÀ, mutta siitÀ huolimatta nautin lÀmmöstÀ. AamupÀivÀt ja illat menee ulkona. On ihanaa uida niin paljon kuin jaksaa ja jotenkin vaan se kuumuus ei hÀiritse. PitÀÀ toki juoda tarpeeksi ja ihan kuumimpaan aikaan on jÀrkevÀÀ hakeutua sisÀtiloihin. Kuumin lÀmpötila, jonka olen VÀlimerellÀ kohdannut, oli 40,2 -astetta varjossa. Se oli kyllÀ tosi paljon. Toisaalta viime kesÀnÀ Kyproksella oli 38,8 korkeimmillaan ja oli kyllÀ kuin lÀmpöpuhallin olisi puhaltanut naamalle, kun tuulenvire kÀvi. Mutta ei se haitannut. Nautittiin silti lÀmmöstÀ.
Kuumuutta kestÀÀ kun tietÀÀ, ettÀ kohta se loppuu, eli lomalla.
VÀlimeren ilmastossa en kyllÀ jaksaisi pysyvÀsti asua
Vierailija kirjoitti:
Pohjoinen ilmasto on hyvÀ ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NykyÀÀn kallistun tuohon, nuorempana hehkuttelin etelÀn helteitÀ, tosin ne eivÀt kyllÀ silloin olleet 4-kympissÀ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
đ
NĂ€in on, koettu.
Kanaria on Euroopan Havaiji (no maantieteellisesdÀti Afrikkaa).