Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla tapahtuu jotain todella historiallista ja suunnatonta Suomessa: Alkosta saa viinaa sunnuntaina!

Vierailija
23.06.2026 |

Vastaava ei ole tapahtunut… koskaan ennen. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten todella historiallinen hetki maassamme. 

Vierailija
2/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon suurin ja tärkein uutinen Suomessa liittyy viinan ostamiseen sunnuntaina. Ihmisillä on todella paljon alkoholiongelmia, sen huomaa tästäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, taidankin juhlistaa asiaa käymällä Alkossa.

Vierailija
4/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon suurin ja tärkein uutinen Suomessa liittyy viinan ostamiseen sunnuntaina. Ihmisillä on todella paljon alkoholiongelmia, sen huomaa tästäkin.

Sulla on takuulla ollut alkoholiongelma. Te olette niitä, jotka haluatte kieltää kaikilta muilta juomisen kun ette ymmärrä ettei sitä aina tarvitse vetää 3 pulloa kossua kerralla. 

Vierailija
5/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tappavat itsensä viinalla. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
6/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, että sen viinin saa sunnuntainakin, jos ruokasuunnitelmat muuttuvat. Kotiinkuljetus ei minusta ole järkevää, eikä tarpeellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?! Viime uutisen kun luin pari tuntia sitten, niin ei ollut vielä tietoa milloin laki tulee voimaan. Saati sitten mitään tietoa, milloin alkof ja mitkä alkot alkaa hyödyntää mahdollisuutta, jos ylipäätänsä alkavat hyödyntämään.

Vierailija
8/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai on hyvä hetki ryypätä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö joskus ennenkin ole saanut? Minulla on sellainen muistikuva. Olin ihan yllättynyt yksi sunnuntai kun ajattelin käydä alkossa ja se oli kiinni.

Vierailija
10/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehkä noin 10 litraa tiukkaa kotona. Ollut varmaan noin 25 vuotta. Olutta aina jääkaapissa ja viiniä aina kaapissa. Ei sillä tavalla ole koskaan ollut ongelma, että sunnuntaina on alko ollut kiinni. 

En itse oikein ymmärrä niitä alkoholisteja, jotka jos jotain alkoholia kotiinsa ostavat, niin juovat ne kunnes ne loppuvat. Kyllä normaalilla ihmisellä säilyy alkoholi kotona kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mun elämääni mihinkään suuntaan muuta. Välttelen kaupoissa käyntiä sunnuntaisin koska minusta ihmisille kuuluu pyhäpäivän rauha ja vapaa. Ei kaikkien päivien tartte olla samaa kulutusjuhlaa ja ränttäsirkusta.

Vierailija
12/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ehkä noin 10 litraa tiukkaa kotona. Ollut varmaan noin 25 vuotta. Olutta aina jääkaapissa ja viiniä aina kaapissa. Ei sillä tavalla ole koskaan ollut ongelma, että sunnuntaina on alko ollut kiinni. 

En itse oikein ymmärrä niitä alkoholisteja, jotka jos jotain alkoholia kotiinsa ostavat, niin juovat ne kunnes ne loppuvat. Kyllä normaalilla ihmisellä säilyy alkoholi kotona kaapissa.

Mulla on viinipullot telineessä seinällä ja hyvin ne siellä säästyy. Avaan pullon yleensä silloin jos mulla on ruokavieraita käymässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietää sitten lisää duunia poliisille, ensihoidolle ja sossuille viikonloppuisin. Ikävää.

Vierailija
14/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, että sen viinin saa sunnuntainakin, jos ruokasuunnitelmat muuttuvat. Kotiinkuljetus ei minusta ole järkevää, eikä tarpeellista.

Olet tyypillinen keski-ikäinen nainen jolle viinin tissuttelu on ongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkö joskus ennenkin ole saanut? Minulla on sellainen muistikuva. Olin ihan yllättynyt yksi sunnuntai kun ajattelin käydä alkossa ja se oli kiinni.

Oy Alko Ab: myymälät eivät ole koskaan olleet auki sunnuntaisin. 

Vierailija
16/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopotteleva kansa ei puutu vallanpitäjien tuhopolitiikkaan.

Vierailija
17/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?! Viime uutisen kun luin pari tuntia sitten, niin ei ollut vielä tietoa milloin laki tulee voimaan. Saati sitten mitään tietoa, milloin alkof ja mitkä alkot alkaa hyödyntää mahdollisuutta, jos ylipäätänsä alkavat hyödyntämään.

Laki tulee voimaan 4.7.2026.

Vierailija
18/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää kun ovat auki vain suurimmissa kaupungeissa.Tosin kyllä minä viinani edelleen haen viikolla jos sitä haluan.

Vierailija
19/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/28 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mun elämääni mihinkään suuntaan muuta. Välttelen kaupoissa käyntiä sunnuntaisin koska minusta ihmisille kuuluu pyhäpäivän rauha ja vapaa. Ei kaikkien päivien tartte olla samaa kulutusjuhlaa ja ränttäsirkusta.

Sama täällä. En ole uskovainen, mutta haluan vetää rajan arjen ja pyhän välille. Jokainen tietysti valitsee itse, mutta säälin niitä, joiden elämä on niin köyhää, että pitää mennä sunnuntaina Alkoon hakemaan alkoholia ja Prismaan hakemaan makkaraa ja uusi tuulitakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi