Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Munissa salmonellavaara, Suomessa!

Vierailija
23.06.2026 |

Jo on aikoihin eletty.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita välillä. Salmonella on kanaloissa riski. Oli ne missä maassa vaan

 

No. Kumma homma kun heti tuli mieleen että viikonloppuna tapahtu pikku kämmi munia paistaessa. Sössin kuorista raakaa tipan kananmunaa työtasolle jääneen mozzarellan päälle. Yleensä en käsittele kuumentamattomia tuotteita samalla pöydällä kuin esim lihaa tai raakaa kananmunaa. Mutta nyt oli vähän vieras / ahdas ympäristö. 

 

En silti oleta että me kohta kuollaan kaikki.. :D Lapsena oli esim suurta herkkua syödä raakaa kakku/valkuiasvaahtoa ihan kulhosta. Ja omillekkin lapsille on joskus annettu. 

Vierailija
2/7 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niissä uutisissa ei kerrota, mitä jo ostetuilla munilla pitää tehdä? Palauttaa kauppaanko? Kun on takaisinveto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niissä uutisissa ei kerrota, mitä jo ostetuilla munilla pitää tehdä? Palauttaa kauppaanko? Kun on takaisinveto.

Kerrotaanhan se siinä jutussa ainakin hesarissa. Roskiin, ja saat rahat takas kaupasta "Kananmunat ohjeistetaan hävittämään sekajätteenä. Tyhjän rasian voi palauttaa ostopaikkaan ja ostos hyvitetään."

 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012096366.html 

 

Se on sitten toki eri asia kuka vaivautuu tekemään. Jos kuitenkin esim. keittää ne munat. Mutta hyvä tietää, ettei ainakaan pitkin pöytiä niitä pyörittele, ja pesee kätensä vähän paremmin. 

Vierailija
4/7 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasta kotimaista ruokaa, vai miten se kepun hokema menikään.

Vierailija
5/7 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi testata onko tarttunut?  Illalla puristelin peiton alla  mieheni munia, kovettui ainakin.

Vierailija
6/7 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se vaara on ollut kananmunissa ja myös Suomessa. Kaikki tapaukset eivät edes tule tietoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niissä uutisissa ei kerrota, mitä jo ostetuilla munilla pitää tehdä? Palauttaa kauppaanko? Kun on takaisinveto.

Kerrotaanhan se siinä jutussa ainakin hesarissa. Roskiin, ja saat rahat takas kaupasta "Kananmunat ohjeistetaan hävittämään sekajätteenä. Tyhjän rasian voi palauttaa ostopaikkaan ja ostos hyvitetään."

 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012096366.html 

 

Se on sitten toki eri asia kuka vaivautuu tekemään. Jos kuitenkin esim. keittää ne munat. Mutta hyvä tietää, ettei ainakaan pitkin pöytiä niitä pyörittele, ja pesee kätensä vähän paremmin. 

Tuohan on kätevää. Keittää munat ja hakee tyhjällä kennolla uudet ilmaiseksi