HS: Hettan rekikoiratarha teetti kehitysmaalaisilla jopa 20-tuntisia palkattomia työpäiviä
https://www.hs.fi/alueet/art-2000012059856.html
Työtunteja jopa 380 kuussa - palkka 0 euroa. Ruuan sai etteivät työjuhdat (ei koirat, vaan ihmiset) kuole nälkään.
Tätä Kokoomus havittelee muuallekin yhteiskuntaan.
Kommentit (56)
No nehän on jo vuosikymmeniä tottuneet tekemään orjatyötä, joten ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Vai joko ihmiset PN unohtaneet millaisia Amerikan puuvillapellot historian saatossa oli. Eli ihan luontaista on laittaa heikompi osaiset julmiin työoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka onkin siinä, että voi nauttia Lapin ainutlaatuisista maisemista ja työskennellä eläinten kanssa.
Maksetaan sinullekin palkka ruokana ja "näköalapaikkana" samalla kun omistaja käärii kaiken rahavirran mitä firmaan tulee.
Miten ovat saaneet oleskeluluvan Suomeen?
Käsittämätöntä miten löyhä moraali suomalaisilla on ja kuinka härskisti ihmisiä riistetään.
Onko tämä nyt sitä kuuluisaa "paikallista sopimista"? Itsellä särähti korvaan eilen työministeri Marttisen puheet jostain ihmeen pikakaistoista joillekin superhypererityisosaajille. Ikään kuin Suomessa olisi huutava pula jostain hypersuperpalkkaluokan huippuosaajista. Tämä "huippuosaajakin" on sokeasti eu jargonista kopsattu termi, jolla marttinen ilmeisesti yrittää sanoa, että meillä on pula akateemisesti kouluttautuneista ihmisistä?
Todellisuudessa ainoa havaittava työvoimapula tiettyjen alojen perusduunareista.
Mutta itseäni ainakin häiritsee se tapa, jossa tässä ruvetaan ihan pisteyttämään ihmisiä heidän oletetun tuottavuuden ja hyödyn suhteen, eli ihmisiä aletaan kategorisesti arvottamaan, kuka on "hyödyllinen" yksilö ja kuka taas ei. Ja näille hyödyllisille aletaan antamaan jotain erityisoikeuksia vrt muut.
Munkkipossusatosen hakemia orjia.
Yrityksethän kuulemma palaa halusta maksaa ENEMMÄN palkkaa mutta kun TES mukamas estää sen! Kyllä on vajaalla käyvää porukkaa joka ei tajua että yritykset teettäisi hyvin mieluusti KAIKEN työn ilmaiseksi 20h/ pvä. Ihan joka ikisen työn.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sitä kuuluisaa "paikallista sopimista"? Itsellä särähti korvaan eilen työministeri Marttisen puheet jostain ihmeen pikakaistoista joillekin superhypererityisosaajille. Ikään kuin Suomessa olisi huutava pula jostain hypersuperpalkkaluokan huippuosaajista. Tämä "huippuosaajakin" on sokeasti eu jargonista kopsattu termi, jolla marttinen ilmeisesti yrittää sanoa, että meillä on pula akateemisesti kouluttautuneista ihmisistä?
Todellisuudessa ainoa havaittava työvoimapula tiettyjen alojen perusduunareista.
Mutta itseäni ainakin häiritsee se tapa, jossa tässä ruvetaan ihan pisteyttämään ihmisiä heidän oletetun tuottavuuden ja hyödyn suhteen, eli ihmisiä aletaan kategorisesti arvottamaan, kuka on "hyödyllinen" yksilö ja kuka taas ei. Ja näille hyödyllisille aletaan antamaan jotain erityisoikeuksia vrt muut.
Ihmisten eriarvoistaminen on kokoomuslaisille ihan peruskauraa. Mutta järkyttävää mikromanagerointia, jolla kuvitellaan, että näin tänne eksyy pari koodaria Intiasta ja muutama lääkäri jostain toisesta kehitysmaasta.
Asiakkaathan tämän orjakaupan ja siinä samalla myös eläinrääkkäyksen mahdollistavat.
Kun kukaan ei näille safareille osallistuisi ei pitkään olisi tämän kaltaisia yrityksiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sitä kuuluisaa "paikallista sopimista"? Itsellä särähti korvaan eilen työministeri Marttisen puheet jostain ihmeen pikakaistoista joillekin superhypererityisosaajille. Ikään kuin Suomessa olisi huutava pula jostain hypersuperpalkkaluokan huippuosaajista. Tämä "huippuosaajakin" on sokeasti eu jargonista kopsattu termi, jolla marttinen ilmeisesti yrittää sanoa, että meillä on pula akateemisesti kouluttautuneista ihmisistä?
Todellisuudessa ainoa havaittava työvoimapula tiettyjen alojen perusduunareista.
Mutta itseäni ainakin häiritsee se tapa, jossa tässä ruvetaan ihan pisteyttämään ihmisiä heidän oletetun tuottavuuden ja hyödyn suhteen, eli ihmisiä aletaan kategorisesti arvottamaan, kuka on "hyödyllinen" yksilö ja kuka taas ei. Ja näille hyödyllisille aletaan antamaan jotain erityisoikeuksia vrt muut.
Kyllä minä hyväksyisin superhypererityisosaajille pikakaistan tulla Suomeen töihin. Heitä ei tosin tule tänne, sillä Suomessa palkanmaksuhalu ja -kyky on niin surkean huonoa, yhdistettynä korkeisiin tuloveroihin ja muihin veroluontoisiin maksuihin, jota palkasta menee. Suomessa heitä varmaan yritettäisiin palkata junioritehtävän palkalla, ellei peräti harjoittelijan palkalla. Lisäksi sitten joku hieno ja kesäinen maisemakuva ilmentämään sitä kuinka hienoa Suomessa on asua. Ihan kuin se korvaisi huonoa palkkaa ja tylyjä ihmisiä, varsinkin kun Suomen talvi on pitkä ja pimeä.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miten löyhä moraali suomalaisilla on ja kuinka härskisti ihmisiä riistetään.
Ööö, Suomi on vain viimeinkin pääsemässä samalle tasolle muun maailman kanssa. Kaikki eivät enää ole hyväuskoisia ja -tahtoisia, ja huomaavat, että toisten vedättämisellä saa jonkin aikaa hyvät rahat. Ja ulkomaalaisia on helpoin vedättää, sillä suomen kieli ja sääntöviidakko on mahdotonta opetella lyhyessä ajassa, eikä työntekijän oikeuksista nyt ainakaan anneta etukäteen mitään tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miten löyhä moraali suomalaisilla on ja kuinka härskisti ihmisiä riistetään.
Minun kuvitelma sivistyneestä kansasta on kyllä karissut viime vuosina. Se marjanpoimijoiden hyväksikäyttö oli uskomatonta mutta totta. En olisi voinut ajatella, että nykyään tällaista tapahtuu sivistysvaltiossa.
Luulin, että orjuus on taakse jäänyttä historiaa.
No nää hyväksikäyttäjät luulee olevansa nykyajan siirtomaaherroja/rouvia
Lappilaisena mua oksettaa tämä matkailulle annettu pyhän lehmän asema. Sen verukkeella voi näemmä riistää niin eläimiä kuin ihmisiäkin.
Ei minkään elinkeinon pitäisi perustua yhtään minkään hyväksikäyttöön.
Suomalainen pöyristyy uutisesta, kun pitäähän se nyt maksaa kunnon palkkaa Suomessa.
Sitten ay-liike riehuu kunnon palkan työntekijöille. Seuraavaksi suomalainen pöyristyy hinnoista joutuessaan maksamaan palveluista kunnon hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen pöyristyy uutisesta, kun pitäähän se nyt maksaa kunnon palkkaa Suomessa.
Sitten ay-liike riehuu kunnon palkan työntekijöille. Seuraavaksi suomalainen pöyristyy hinnoista joutuessaan maksamaan palveluista kunnon hintaa.
Luuletko sinä poloinen että noi huskyfirmat ajeluttaa yhden ainutta suomituristia siellä nytkään? Lapissa alkaa kaikki osapuolet olla ulkomaalaisia: asiakkaat, työntekijät ja enenevässä määrin myös yrittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Kerro nyt jo vihdoin, että mikä puolue vastustaa, koska valehtelemalla ihmisille ei suunta muutu koskaan. Kaikki vasemmistopuolueet ovat EKn ja kokoomuksen kanssa samoilla linjoilla ja jos muka ei, niin voisit linkittää edes yhden artikkelin tai lauseen, jossa ne eivät näin tee
No, mutta. Et pysty. Jatkat valehtelua, kuten kunnon vasemmistolaisen pitääkin
Ero on siinä, että vasemmisto haluaa näille orjillekin palkan jolla tulee toimeen. Oikeisto haluaa suosia "paikallista sopimista" ilman tyhmiä lain asettamia reunaehtoja. Monella kokoomuslaisella on jo nyt kotonaan aasialaistaustainen taloudenhoitaja, joka "on kuin perheenjäsen". Ei sillä että olisi niin läheinen ja tärkeä, vaan koska perheenjäsenelle maksetaan mitä tykätään, milloin tykätään.
Ero on siinä, että koko vase mmistoblokki vastusti tulorajoja. Ero on myös siinä, että vas emmistoblokista ei kertaakaan ole kuulunut ratkaisuehdotuksia tälle aiheelle, ainoastaan tuota samaa EK mölinää, jolla peitetään oma osuus ihmiskaupan hyväksymisessä
Ongelma näissä "kertaakaan ei ole kuulunut" tai "kukaan ei koskaan puhu tästä" -argumenteissa on poikkeuksetta se, ettei ole haluttu kuunnella. Jonkun pitää syöttää se tieto, eikä silti uskota, vaan jatketaan että todista, anna linkki, ei ole kukaan koskaan sanonut vieläkään. Siitä tietää, että keskustelua on turha jatkaa.
Omien näkemysten perustelu on aina hedelmällisempää kuin pelkkä toisten perustelujen kritisointi ja lisäperustelujen vaatiminen.
Mikä se vasemmistoin ratkaisuehdotus siis on ollut? Persut on esittäneet oman ratkaisunsa, mutta mikään mitä persut sanoo ei koskaan periaatteen vuoksi vasemmistolle kelpaa. Omia ratkaisuehdotuksia ei heiltä kuitenkaan koskaan saa
Hyvää ja ravitsevaa kalanpääkeittoa a'la Kiantama.