Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hettan rekikoiratarha teetti kehitysmaalaisilla jopa 20-tuntisia palkattomia työpäiviä

Vierailija
23.06.2026 |

https://www.hs.fi/alueet/art-2000012059856.html

 

Työtunteja jopa 380 kuussa - palkka 0 euroa. Ruuan sai etteivät työjuhdat (ei koirat, vaan ihmiset) kuole nälkään.

 

Tätä Kokoomus havittelee muuallekin yhteiskuntaan.

 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyöntekijä yllättyi kun ei saanutkaan vapaaehtoistyöstään palkkaa?   Se on toki sitten toinen juttu että miten hiivatissa kaupallisessa yrityksessä voi muka olla vapaaehtoistöitä, mutta kaikki on nykyisin mahdollista kokkari-suomessa...

Firman liikevaihto siinä 600k tienoilla ja tulos joka menee kokonaan omistajapariskunnalle 40-70k vuodessa.

 

Ei tuo mitään hyväntekeväisyyttä ole. Nuoret olettavat että harjoittelun jälkeen saisi palkallisen työn. Sen sijaan työsuhde päätetään ja otetaan uusi kehitysmaalainen tilalle.

 

Firma myy palveluitaan maksaville asiakkaille. Ei pitäisi olla laillista tai edes mahdollista että voittoa (työntekijöiden selkänahasta) tekevä firma teettää ilmaistyötä 16-20 tuntia päivässä.

Jonkun pitäisi opettaa noille nuorille nykyajan työmarkkinoiden pelisäännöt ennen kuin tulevat huijatuiksi. Ehkä näiden vanhemmat todellakin ovat niin kujalla, etteivät tajua. Tai eivät välitä, kunhan lapsi on poissa jaloista. Tuleehan se vanhemmille halvemmaksi, kun yritys sentään maksaa sille lapselle ruoan.

Hyvää ja ravitsevaa kalanpääkeittoa a'la Kiantama.

Vierailija
42/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän on jo vuosikymmeniä tottuneet tekemään orjatyötä, joten ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Vai joko ihmiset PN unohtaneet millaisia Amerikan puuvillapellot historian saatossa oli. Eli ihan luontaista on laittaa heikompi osaiset julmiin työoloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka onkin siinä, että voi nauttia Lapin ainutlaatuisista maisemista ja työskennellä eläinten kanssa.

Maksetaan sinullekin palkka ruokana ja "näköalapaikkana" samalla kun omistaja käärii kaiken rahavirran mitä firmaan tulee.

Miten ovat saaneet oleskeluluvan Suomeen?

Vierailija
44/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä miten löyhä moraali suomalaisilla on ja kuinka härskisti ihmisiä riistetään.

Vierailija
45/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt sitä kuuluisaa "paikallista sopimista"? Itsellä särähti korvaan eilen työministeri Marttisen puheet jostain ihmeen pikakaistoista joillekin superhypererityisosaajille. Ikään kuin Suomessa olisi huutava pula jostain hypersuperpalkkaluokan huippuosaajista. Tämä "huippuosaajakin" on sokeasti eu jargonista kopsattu termi, jolla marttinen ilmeisesti yrittää sanoa, että meillä on pula akateemisesti kouluttautuneista ihmisistä? 

Todellisuudessa ainoa havaittava työvoimapula tiettyjen alojen perusduunareista. 

Mutta  itseäni ainakin häiritsee se tapa, jossa tässä ruvetaan ihan pisteyttämään ihmisiä heidän oletetun tuottavuuden ja hyödyn suhteen, eli ihmisiä aletaan kategorisesti arvottamaan, kuka on "hyödyllinen" yksilö ja kuka taas ei. Ja näille hyödyllisille aletaan antamaan jotain erityisoikeuksia vrt muut.

Vierailija
46/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkipossusatosen hakemia orjia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksethän kuulemma palaa halusta maksaa ENEMMÄN palkkaa mutta kun TES mukamas estää sen! Kyllä on vajaalla käyvää porukkaa joka ei tajua että yritykset teettäisi hyvin mieluusti KAIKEN työn ilmaiseksi 20h/ pvä. Ihan joka ikisen työn.

Vierailija
48/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt sitä kuuluisaa "paikallista sopimista"? Itsellä särähti korvaan eilen työministeri Marttisen puheet jostain ihmeen pikakaistoista joillekin superhypererityisosaajille. Ikään kuin Suomessa olisi huutava pula jostain hypersuperpalkkaluokan huippuosaajista. Tämä "huippuosaajakin" on sokeasti eu jargonista kopsattu termi, jolla marttinen ilmeisesti yrittää sanoa, että meillä on pula akateemisesti kouluttautuneista ihmisistä? 

Todellisuudessa ainoa havaittava työvoimapula tiettyjen alojen perusduunareista. 

Mutta  itseäni ainakin häiritsee se tapa, jossa tässä ruvetaan ihan pisteyttämään ihmisiä heidän oletetun tuottavuuden ja hyödyn suhteen, eli ihmisiä aletaan kategorisesti arvottamaan, kuka on "hyödyllinen" yksilö ja kuka taas ei. Ja näille hyödyllisille aletaan antamaan jotain erityisoikeuksia vrt muut.

Ihmisten eriarvoistaminen on kokoomuslaisille ihan peruskauraa. Mutta järkyttävää mikromanagerointia, jolla kuvitellaan, että näin tänne eksyy pari koodaria Intiasta ja muutama lääkäri jostain toisesta kehitysmaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaathan tämän orjakaupan ja siinä samalla myös eläinrääkkäyksen mahdollistavat.

Kun kukaan ei näille safareille osallistuisi ei pitkään olisi tämän kaltaisia yrityksiäkään.

Vierailija
50/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt sitä kuuluisaa "paikallista sopimista"? Itsellä särähti korvaan eilen työministeri Marttisen puheet jostain ihmeen pikakaistoista joillekin superhypererityisosaajille. Ikään kuin Suomessa olisi huutava pula jostain hypersuperpalkkaluokan huippuosaajista. Tämä "huippuosaajakin" on sokeasti eu jargonista kopsattu termi, jolla marttinen ilmeisesti yrittää sanoa, että meillä on pula akateemisesti kouluttautuneista ihmisistä? 

Todellisuudessa ainoa havaittava työvoimapula tiettyjen alojen perusduunareista. 

Mutta  itseäni ainakin häiritsee se tapa, jossa tässä ruvetaan ihan pisteyttämään ihmisiä heidän oletetun tuottavuuden ja hyödyn suhteen, eli ihmisiä aletaan kategorisesti arvottamaan, kuka on "hyödyllinen" yksilö ja kuka taas ei. Ja näille hyödyllisille aletaan antamaan jotain erityisoikeuksia vrt muut.

Kyllä minä hyväksyisin superhypererityisosaajille pikakaistan tulla Suomeen töihin. Heitä ei tosin tule tänne, sillä Suomessa palkanmaksuhalu ja -kyky on niin surkean huonoa, yhdistettynä korkeisiin tuloveroihin ja muihin veroluontoisiin maksuihin, jota palkasta menee. Suomessa heitä varmaan yritettäisiin palkata junioritehtävän palkalla, ellei peräti harjoittelijan palkalla. Lisäksi sitten joku hieno ja kesäinen maisemakuva ilmentämään sitä kuinka hienoa Suomessa on asua. Ihan kuin se korvaisi huonoa palkkaa ja tylyjä ihmisiä, varsinkin kun Suomen talvi on pitkä ja pimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä miten löyhä moraali suomalaisilla on ja kuinka härskisti ihmisiä riistetään.

Ööö, Suomi on vain viimeinkin pääsemässä samalle tasolle muun maailman kanssa. Kaikki eivät enää ole hyväuskoisia ja -tahtoisia, ja huomaavat, että toisten vedättämisellä saa jonkin aikaa hyvät rahat. Ja ulkomaalaisia on helpoin vedättää, sillä suomen kieli ja sääntöviidakko on mahdotonta opetella lyhyessä ajassa, eikä työntekijän oikeuksista nyt ainakaan anneta etukäteen mitään tietoa.

Vierailija
52/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä miten löyhä moraali suomalaisilla on ja kuinka härskisti ihmisiä riistetään.

Minun kuvitelma sivistyneestä kansasta on kyllä karissut viime vuosina. Se marjanpoimijoiden hyväksikäyttö oli uskomatonta mutta totta. En olisi voinut ajatella, että nykyään tällaista tapahtuu sivistysvaltiossa.

Luulin, että orjuus on taakse jäänyttä historiaa.

 

No nää hyväksikäyttäjät luulee olevansa nykyajan siirtomaaherroja/rouvia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappilaisena mua oksettaa tämä matkailulle annettu pyhän lehmän asema. Sen verukkeella voi näemmä riistää niin eläimiä kuin ihmisiäkin.

 

Ei minkään elinkeinon pitäisi perustua yhtään minkään hyväksikäyttöön.

Vierailija
54/54 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen pöyristyy uutisesta, kun pitäähän se nyt maksaa kunnon palkkaa Suomessa.

Sitten ay-liike riehuu kunnon palkan työntekijöille. Seuraavaksi suomalainen pöyristyy hinnoista joutuessaan maksamaan palveluista kunnon hintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi