HS: Hettan rekikoiratarha teetti kehitysmaalaisilla jopa 20-tuntisia palkattomia työpäiviä
https://www.hs.fi/alueet/art-2000012059856.html
Työtunteja jopa 380 kuussa - palkka 0 euroa. Ruuan sai etteivät työjuhdat (ei koirat, vaan ihmiset) kuole nälkään.
Tätä Kokoomus havittelee muuallekin yhteiskuntaan.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Palkka onkin siinä, että voi nauttia Lapin ainutlaatuisista maisemista ja työskennellä eläinten kanssa.
Maksetaan sinullekin palkka ruokana ja "näköalapaikkana" samalla kun omistaja käärii kaiken rahavirran mitä firmaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Palkka onkin siinä, että voi nauttia Lapin ainutlaatuisista maisemista ja työskennellä eläinten kanssa.
Jaa että Kelan pitää loppupeleissä elättää ihmiset jotka tekevät voittoa tuottavalle yritykselle satoja tunteja työtä kuussa?
Kokoomuslainen mentaaliakrobatia on jotain uskomatonta. Kaikissa muissa maailman maissa tuotantovälineet olisi jo poltettu.
Miettikää, Suomessa jopa ammattiliitot vastustavat ulkomausen työvoiman tulorajoja. Hullu maa tämä Suomi. Ideologia menee ihmisten hyvinvoinnin edelle.
"Ammattiliitotkaan eivät ole perussuomalaisten tulorajasta innoissaan. Tärkeämpää on pitää työehtosopimuksissa sovituista palkoista kiinni. STTK:n johtaja Taina Vallander ei ollut keskiviikkoillan A-studiossa jarruttamassa työperäistä maahanmuuttoa matalapalkka-aloilla – vaan päinvastoin oli huolissaan maahantuloprosessien kankeudesta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Kerro nyt jo vihdoin, että mikä puolue vastustaa, koska valehtelemalla ihmisille ei suunta muutu koskaan. Kaikki vasemmistopuolueet ovat EKn ja kokoomuksen kanssa samoilla linjoilla ja jos muka ei, niin voisit linkittää edes yhden artikkelin tai lauseen, jossa ne eivät näin tee
No, mutta. Et pysty. Jatkat valehtelua, kuten kunnon vasemmistolaisen pitääkin
Kyllä. Ja samaa tosiaan halutaan ihan kaikille matalapalkkaisille. Ensin poistetaan tuet ja sitten lasketaan palkat ja poistetaan palkkaamisen sivukulut. Niin että jokaisen duunarin on pakko tehdä mitä tahansa, millä ehdoilla tahansa. "Ei palkalla ole pakko tulla toimeen." Onneksi hallitus ehtii vaihtua ennen kuin siihen mennään.
Mitäs läksivät.
Kyllä nämä porukat tietävät mihin tulevat. Nykyisin on Some. Mistä onkivat tietoa Suomesta jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Vastustaako joku puolue? Vihreät? SDP? Vasemmistoliitto?
Kerro nyt vaan ja kerro myös missä tämä vastustus on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka onkin siinä, että voi nauttia Lapin ainutlaatuisista maisemista ja työskennellä eläinten kanssa.
Maksetaan sinullekin palkka ruokana ja "näköalapaikkana" samalla kun omistaja käärii kaiken rahavirran mitä firmaan tulee.
Sellaista se on, kun ammattiliitotkaan eivät ole kiinnostuneita suomalaisista työntekijöistä ja näiden työllistymismahdollisuuksista. Ei kiinnosta, vaikka työt siirtyvät palkattomille ulkomaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Kerro nyt jo vihdoin, että mikä puolue vastustaa, koska valehtelemalla ihmisille ei suunta muutu koskaan. Kaikki vasemmistopuolueet ovat EKn ja kokoomuksen kanssa samoilla linjoilla ja jos muka ei, niin voisit linkittää edes yhden artikkelin tai lauseen, jossa ne eivät näin tee
No, mutta. Et pysty. Jatkat valehtelua, kuten kunnon vasemmistolaisen pitääkin
Ero on siinä, että vasemmisto haluaa näille orjillekin palkan jolla tulee toimeen. Oikeisto haluaa suosia "paikallista sopimista" ilman tyhmiä lain asettamia reunaehtoja. Monella kokoomuslaisella on jo nyt kotonaan aasialaistaustainen taloudenhoitaja, joka "on kuin perheenjäsen". Ei sillä että olisi niin läheinen ja tärkeä, vaan koska perheenjäsenelle maksetaan mitä tykätään, milloin tykätään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läksivät.
Kyllä nämä porukat tietävät mihin tulevat. Nykyisin on Some. Mistä onkivat tietoa Suomesta jo etukäteen.
Nämä ovat jotain tyyliin köyhiä katulapsia ilman pääsyä nettiin. Kyllä vastuu on täysin yrittäjällä, joka huijaa ulkomaalaisia. Vika on myös Suomen viranomaisissa ja poliitikoissa (RKP, kokoomus, SDP, vihreät, keskusta), jotka näitä Suomeen hamuavat orjatöihin.
Suomessa teetetään ulkomaalaisilla orjatyötä!
Vierailija kirjoitti:
Palkka onkin siinä, että voi nauttia Lapin ainutlaatuisista maisemista ja työskennellä eläinten kanssa.
Kuulostaa huonolta vitsiltä, jos työntekijä on niin väsynyt että nukahtaa työnsä ääreen ja lähimpään ruokakauppaan on tunnin kävelymatka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja samaa tosiaan halutaan ihan kaikille matalapalkkaisille. Ensin poistetaan tuet ja sitten lasketaan palkat ja poistetaan palkkaamisen sivukulut. Niin että jokaisen duunarin on pakko tehdä mitä tahansa, millä ehdoilla tahansa. "Ei palkalla ole pakko tulla toimeen." Onneksi hallitus ehtii vaihtua ennen kuin siihen mennään.
No hohhoijaa. Nuo haluavat ulkomaalaisia työntekijöitä siksi, koska ne eivät voi puolustaa oikeuksiaan, koska eivät osaa kieltä. Luuletko että yksikään suomalainen tuohon suostuu. Suomalainen jää työttömyyskortistoon ruikuttamaan ja ihmettelee, kun ilmainen sampianpoika tekee suomalaisen työt.
Tätähän juuri kaikki puolueet Suomessa haluavat. Tämän takia työperäiseen pitää asettaa rajoja. Olet todella yhmä tai sitten jonkun trollitoimiston työntekijä yrittäessäsi kätkeä ulkomaalaisten hyväksikäytön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Kerro nyt jo vihdoin, että mikä puolue vastustaa, koska valehtelemalla ihmisille ei suunta muutu koskaan. Kaikki vasemmistopuolueet ovat EKn ja kokoomuksen kanssa samoilla linjoilla ja jos muka ei, niin voisit linkittää edes yhden artikkelin tai lauseen, jossa ne eivät näin tee
No, mutta. Et pysty. Jatkat valehtelua, kuten kunnon vasemmistolaisen pitääkin
Ero on siinä, että vasemmisto haluaa näille orjillekin palkan jolla tulee toimeen. Oikeisto haluaa suosia "paikallista sopimista" ilman tyhmiä lain asettamia reunaehtoja. Monella kokoomuslaisella on jo nyt kotonaan aasialaistaustainen taloudenhoitaja, joka "on kuin perheenjäsen". Ei sillä että olisi niin läheinen ja tärkeä, vaan koska perheenjäsenelle maksetaan mitä tykätään, milloin tykätään.
Vasemmisto ei ole tehnyt yhtään mitään näiden työntekijöiden eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Kerro nyt jo vihdoin, että mikä puolue vastustaa, koska valehtelemalla ihmisille ei suunta muutu koskaan. Kaikki vasemmistopuolueet ovat EKn ja kokoomuksen kanssa samoilla linjoilla ja jos muka ei, niin voisit linkittää edes yhden artikkelin tai lauseen, jossa ne eivät näin tee
No, mutta. Et pysty. Jatkat valehtelua, kuten kunnon vasemmistolaisen pitääkin
Ero on siinä, että vasemmisto haluaa näille orjillekin palkan jolla tulee toimeen. Oikeisto haluaa suosia "paikallista sopimista" ilman tyhmiä lain asettamia reunaehtoja. Monella kokoomuslaisella on jo nyt kotonaan aasialaistaustainen taloudenhoitaja, joka "on kuin perheenjäsen". Ei sillä että olisi niin läheinen ja tärkeä, vaan koska perheenjäsenelle maksetaan mitä tykätään, milloin tykätään.
Ero on siinä, että koko vase mmistoblokki vastusti tulorajoja. Ero on myös siinä, että vas emmistoblokista ei kertaakaan ole kuulunut ratkaisuehdotuksia tälle aiheelle, ainoastaan tuota samaa EK mölinää, jolla peitetään oma osuus ihmiskaupan hyväksymisessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja samaa tosiaan halutaan ihan kaikille matalapalkkaisille. Ensin poistetaan tuet ja sitten lasketaan palkat ja poistetaan palkkaamisen sivukulut. Niin että jokaisen duunarin on pakko tehdä mitä tahansa, millä ehdoilla tahansa. "Ei palkalla ole pakko tulla toimeen." Onneksi hallitus ehtii vaihtua ennen kuin siihen mennään.
No hohhoijaa. Nuo haluavat ulkomaalaisia työntekijöitä siksi, koska ne eivät voi puolustaa oikeuksiaan, koska eivät osaa kieltä. Luuletko että yksikään suomalainen tuohon suostuu. Suomalainen jää työttömyyskortistoon ruikuttamaan ja ihmettelee, kun ilmainen sampianpoika tekee suomalaisen työt.
Tätähän juuri kaikki puolueet Suomessa haluavat. Tämän takia työperäiseen pitää asettaa rajoja. Olet todella yhmä tai sitten jonkun trollitoimiston työntekijä yrittäessäsi kätkeä ulkomaalaisten hyväksikäytön
Pakko suomalaisenkin siihen on suostua siinä vaiheessa, kun ei ole vaihtoehtoja. Kun ei ole ruokaa, kattoa eikä lain tarjoamaa turvaa, suostuu asioihin mitkä nyt vaikuttavat kummallisilta. Ihmiset ovat vähän hölmöjä, kun luulevat itse olevansa jotenkin turvatussa asemassa, vaikka omakin palli keikkuu koko ajan hurjemmin nykyisen hallituksen suunnitelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Osa "vapaaehtoisista" oli aasialaisia alaikäisiä.
Käsittämättömän irvokasta mahdollistaa yrittäjien houkutella alaikäisiä vieraasta kulttuurista hyväksikäytettäväksi jonkun väittämän mukaan ”maailman onnellisempaan” maahan.
Luulisi että syntyvä imagohaitta merkkaisi jotain myös EK:lle, ilmeisesti luotetaan siihen ettei asiasta pihahdetakaan lähtömaiden medioissa.
Thaimaahan ei enää anna marjanpoimijoille lupaa poistua Suomeen koska ihmiskauppariski on niin suuri suomalaisissa yrityksissä.
https://valtioneuvosto.fi/-/luonnonmarjapoimijoiden-viisuminmyonto-on-k…
Ei haittaa mainehaitta , kun EK-SY, eiku siis kok-per poistaa tarpeettoman työolojen seurannan ja tutkinnan. Näin ongelmia ei enää ole, kun ne eivät selviä, eläköön kokoomus ja muu oikeisto! Työ vapauttaa! Heil!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka onkin siinä, että voi nauttia Lapin ainutlaatuisista maisemista ja työskennellä eläinten kanssa.
Kuulostaa huonolta vitsiltä, jos työntekijä on niin väsynyt että nukahtaa työnsä ääreen ja lähimpään ruokakauppaan on tunnin kävelymatka.
Hyvin tehdyn työn jälkeen hyvällä omallatunnolla on mainiota nukkua. Ja eihän tunnin kävely kauppaan Lapin maisemissa ole rasitus, vaan pikemminkin palkinto. Sielu lepää tunturin kutsua kuunnellessa. Ei tarvitse pelätä leijonia, hyeenalaumoja, tiikereitä eikä villejä puhveleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Kerro nyt jo vihdoin, että mikä puolue vastustaa, koska valehtelemalla ihmisille ei suunta muutu koskaan. Kaikki vasemmistopuolueet ovat EKn ja kokoomuksen kanssa samoilla linjoilla ja jos muka ei, niin voisit linkittää edes yhden artikkelin tai lauseen, jossa ne eivät näin tee
No, mutta. Et pysty. Jatkat valehtelua, kuten kunnon vasemmistolaisen pitääkin
Ero on siinä, että vasemmisto haluaa näille orjillekin palkan jolla tulee toimeen. Oikeisto haluaa suosia "paikallista sopimista" ilman tyhmiä lain asettamia reunaehtoja. Monella kokoomuslaisella on jo nyt kotonaan aasialaistaustainen taloudenhoitaja, joka "on kuin perheenjäsen". Ei sillä että olisi niin läheinen ja tärkeä, vaan koska perheenjäsenelle maksetaan mitä tykätään, milloin tykätään.
Ero on siinä, että koko vase mmistoblokki vastusti tulorajoja. Ero on myös siinä, että vas emmistoblokista ei kertaakaan ole kuulunut ratkaisuehdotuksia tälle aiheelle, ainoastaan tuota samaa EK mölinää, jolla peitetään oma osuus ihmiskaupan hyväksymisessä
Ongelma näissä "kertaakaan ei ole kuulunut" tai "kukaan ei koskaan puhu tästä" -argumenteissa on poikkeuksetta se, ettei ole haluttu kuunnella. Jonkun pitää syöttää se tieto, eikä silti uskota, vaan jatketaan että todista, anna linkki, ei ole kukaan koskaan sanonut vieläkään. Siitä tietää, että keskustelua on turha jatkaa.
Omien näkemysten perustelu on aina hedelmällisempää kuin pelkkä toisten perustelujen kritisointi ja lisäperustelujen vaatiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Kerro nyt jo vihdoin, että mikä puolue vastustaa, koska valehtelemalla ihmisille ei suunta muutu koskaan. Kaikki vasemmistopuolueet ovat EKn ja kokoomuksen kanssa samoilla linjoilla ja jos muka ei, niin voisit linkittää edes yhden artikkelin tai lauseen, jossa ne eivät näin tee
No, mutta. Et pysty. Jatkat valehtelua, kuten kunnon vasemmistolaisen pitääkin
Ero on siinä, että vasemmisto haluaa näille orjillekin palkan jolla tulee toimeen. Oikeisto haluaa suosia "paikallista sopimista" ilman tyhmiä lain asettamia reunaehtoja. Monella kokoomuslaisella on jo nyt kotonaan aasialaistaustainen taloudenhoitaja, joka "on kuin perheenjäsen". Ei sillä että olisi niin läheinen ja tärkeä, vaan koska perheenjäsenelle maksetaan mitä tykätään, milloin tykätään.
Vasemmisto ei ole tehnyt yhtään mitään näiden työntekijöiden eteen.
Olet vissiin keskittynyt bilekohuihin sen sijaan, että olisit seurannut mitä edellinen hallitus sai aikaan mm. helpottaessaan kouluttautumismahdollisuuksia ja vahvistaessaan kolmannen sektorin asemaa auttamistyössä. Unohtamatta hoitajamitoituksen lisäämistä ja sen alan työtilanteen parantamista. (Vaikka osa pelästyikin pandemia-aikaisen varautumisen takia, mutta konkreettisesti en ole kenenkään kuullut vääryyttä kärsineen.)
Nämä kaikki on nyt ansiokkaasti poistettu. Vain parina esimerkkinä.
Palkka onkin siinä, että voi nauttia Lapin ainutlaatuisista maisemista ja työskennellä eläinten kanssa.