Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit säästöjä 800-900/kk, mitä tekisit rahoilla?

Vierailija
22.06.2026 |

Nyt olen vain siirtänyt säästötileille (korvamerkitty eri tarkoituksiin mutta harvoin tuhlaan niitä kuitenkaan)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan olla. Se on niin pieni raha että hupsis vaan, tosi tarve löytyy kyllä ihan vaikka yllättäen.

Vierailija
2/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin tietenkin. Tuosta kertyy kymmenessä vuodessa helposti 150 000 €

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon summan laitan joka kuukausi jaettuna pariin eri rahastoon ja toisen samanlaisen säästötilille lyhyen tähtäimen hankintoja varten.

 

En ajattele asiaa sen kummemmin enkä tiedä onko se "järkevintä", mutta näin on tullut tavaksi tehdä jo jokusen vuoden ajan. Ajatus on ollut perehtyä sijoittamiseen syvällisemmin mutta vielä en ole jaksanut.

Vierailija
4/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka kuukausi 2500e pörssiin. Indekseihin/etf/osinko-osakkeet

Vierailija
5/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoon kasvamaan, niinkuin joku sanoikin. 

Oma tavoite on laittaa netto palkasta 30 rahastoon, se ei vielä toteudu kun on remontti lainaa, mutta nyt mennään 20% /kk

Toisaalta jos laskee mukaan asuntolainan lyhennyksen niin ollaan jo yli 30% säästötavoitteessa :) 

Vierailija
6/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti säästöön, jos noin vähän jää säästettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen tuon verran meillä menee säästötilille sen lisäksi, että sijoitetaan. Kertyneillä säästöillä maksetaan seuraavaksi yhden sijoitusasunnon julkisivuremontti. Seuraavilla säästöillä remontoidaan mökkiä, ihan perus ylläpitojuttuja. Sitten on keittiöremontin vuoro.

Vierailija
8/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos?

Sijoitan vähintään 1200 €/kk, Yleensä paljon enemmän, sellainen 2000 euroa/kk on aika normaali sijoitussumma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet sijoituksiin ja puolet reissuihin

Vierailija
10/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niillä säästötileillä on korko, ettei inflaatio syö sun säästöjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vuonna 2015 100.000€ lainaa ja ostin msci-indeksiin sidottua rahastoa. Lainan kuukausi erä on korkoineen vähän yli 800€. Nyt sijoitukseni arvo on jo 175.000€.

Vierailija
12/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt 15 vuotta 800 euroa vähintään. Tuhlaan lähinnä luxus lomaan rahaa kerran vuodessa. Muuten vietän aikaa mökillä aika paljon joten ei rahaa kulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasuntolainaan 200 ylimääräinen lyhennys ja 90 pakollinen lyhennys.

Jemmatilille toiseen pankkiin 200.

Sijotuksiin 300. 

~800€

Lisäksi jää puskuritilille 1000, josta sitten tuhlaan tarpeen mukaan tai siirrän isompia könttiä sijoituksiin/määräaikaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi