Lue keskustelun säännöt.
Lapsi kohta 8v ei uskalla olla yhtään yksin kotona tai ulkona
22.06.2026 |
Hankala kun 8v lapsi ei uskalla käytännössä minuuttiakaan olla yksin sisällä ok-talossa tai yksin pihalla, vaikka asunut siellä koko ikänsä. Mikä avuksi?
Kommentit (3)
Aika auttaa. Mun tyttö oli samanlainen n. 11-12 vuotiaakdi asti. Soitteli aina koulun jälkeen minulle töihin monta kertaa, se toi turvaa. Olimme yhteydessä myös viestitse. Kyllä se siitä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Aika auttaa pakottaminen ei. Itsekin olin tuollainen lapsi ja osa omista lapsista on samanlaisia.
Olin tuollainen lapsi. Kyllä hän sitten ajan mittaan uskaltaa paremmin.
Minussa on jokin peruspelko sisään kasvaneena. Aloin rohkaisutua yksinoloon vasta joskus nelikymppisenä. (Muutin lapsuudenkodista suoraan mieheni kanssa asumaan. En kestänyt asua yksin. En ymmärrä syytä.)