Jos jonkun kodissa on valtava määrä viherkasveja, onko se mielestäsi ihanaa, vai jotenkin vastenmielistä tms?
Ja onko itselläsi paljon kasveja / haluaisitko enemmän?
Kommentit (40)
Riippuu kasveista. Hyvältä tuoksuvat kasvit on kivoja.
Tykkään! Viherkasveissa enemmän on enemmän. Puunailen ja kastelen niitä päivittäin, säiden mukaan. En hoida kaikkia samana päivänä vaan vaeltelen ympäri asuntoa katsomassa mitä millekin pitäisi seuraavaksi tehdä. Kasveista saa jutun juurta vaikka kenen kanssa! Ja oma parveke on nyt kesällä aika vaikuttava.
Rakastan huonekasveja, minulla on 32 kpl. Osa on pieniä kaktuksia ja sukkulenttejä ikkunalaudalla missä ne eivät vie paljon tilaa. Aamulla ensimmäisenä tuijottelen kasvejani, se on jotenkin meditatiivista ja rauhoittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain jollain psykopaatilla on koti ilman viherkasveja.
Muutunko siis psykopaatiksi jos luovun viherkasveistani. Vaihdoin keväällä mullat ja sain mullan mukana harsosääski invaasion. Olen liima-ansoilla kerännyt niitä. Mietin jo, että luovun kukista. Kerrostalossa muutenkin vaikeaa tuo mullanvaihto. Miten nykyään multa on niin huonolaatuista.
Sama, Biolanin mullasta tuli. Kuten kuulemma monelle muullekin. En käytä sitä enää ikinä.
Joskus on uusista kasveista tullut ripsiäisiä, ja vuosien riesa. Nyt tällä hetkellä ei mitään, joten en osta uusia kasveja. Vanhoja juurrutan.
Vinkiksi mullanvaihtoon, isohko vati/laatikko, itse ostin Ikeasta. Siinä istutukset. Näin teen, vaikka asun omakotitalossa.
Ma luulen, että jos jollakin on viherkasveja kotona ja joillakin enemmän, kai ne sitten tykkävät ja rakastavat sitä. Muuten ei olisi. Joillakin on koirat, joillakin kissat, joku matkustelee, joku on viherpeukalo. Itse olen lukenut tiedekirjoja, missä opetettiin kasveista, mitkä puhdistavat huonen ilmaa. Kun muutenkin kaikki on rehottanyt, mitä ikinä kasvattanut, sitten olen hankkinut mieluisat kasvit. Kaikki on erinomaisesti viihtynyt. Tekisi mieli ottaa lisää, mutta ei ole vaan tila. Kasvit, paitsi että puhdistavat huoneen ilmaa, auttavat kodin tekemään viihtyisammaksi.
Yksi vanhemmista kasveista on palmu, joka on viihtynyt jo yli 10 v , Kaikki kasvit ovat monivuotiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut kenenkään pitävän viherkasveja vastenmielisenä.
Oman empiirisen tutkimukseni mukaan erittäin suuri määrä erittäin hyvinhoidettuja viherkasveja kertoo hirveästä luonteesta. Juuri sen viidakonomaisen parvekkeen tai ikkunan takana asuu inhottava, naapureita vainoava jäykkäniskainen ja myrkky tyyppi, eli ns. paskiainen.
Olet väärässä. Sellainen myrkyllinen ja sairas olet sa itse. Hakesit hoitoon, sen sijaan, että täällä kerrankin kivaa aihetta myrkyttämässä olet. Muista otta lääkkeet. Vaihteluksi voisit lukea NASA- n aikansaannoksia kasviystävällisyydestä, merkityksestä ja runsaudesta. Jos sa et tiedä mistään mitään ja tulet julistaman täällä oma tyhmyyttää, niin näyttät kaikille, kuinka tyhmä ja tietämätön asiasta olet. Jos olet todella mielenterveysongelmallinen, saat anteeksi. Muussa tapauksessa vaihta maisemia tästä ja jatkaa oma idioottimaisuuksia muualla.
Viherkasvit ja kostea multa pilaavat homeillaan sisäilmaa.
Liian suuri määrä ja "kaikki tasot täynnä, kokonaisuuksia miettimättä"-tyylistä tulee vain mieleen elämänhallintaomgelmainen hoarder.
Vierailija kirjoitti:
Viherkasvit ja kostea multa pilaavat homeillaan sisäilmaa.
Liian suuri määrä ja "kaikki tasot täynnä, kokonaisuuksia miettimättä"-tyylistä tulee vain mieleen elämänhallintaomgelmainen hoarder.
Hoarderista mulle tulee mieleen epäsiisti koti, jossa ei mahdu kunnolla kulkemaan. Ei siistiä kotia, jossa on tasoilla hyvin voivia kasveja.
Mulla on vain vähän viherkasveja ja ne ovat kaikki vesiviljelyssä, muuten en osaa kastella niitä. Mittatikku kertoo milloin laitetaan vettä. 3-vuotias palmuvehka on tällä hoidolla yli puoli metriä korkea. Hyvä puoli on, ettei multaa tarvitse lisätä tai vaihtaa joka vuosi. Tykkäisin kasvattaa niitä enemmänkin, mutta tilaa ei juurikaan ole. Ihastelen aina, kun näen paljon viherkasveja sisustuksessa.
Minulla on ateljeetalo ja kahden ison ikkunan edessä,paljon viherkasveja. Oikeasti todella kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vain jollain psykopaatilla on koti ilman viherkasveja.
Ai. Meillä ei ole koska kissat repis ne ja kuopis mullat ympäriinsä. On aika vilkkaita tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut kenenkään pitävän viherkasveja vastenmielisenä.
Oman empiirisen tutkimukseni mukaan erittäin suuri määrä erittäin hyvinhoidettuja viherkasveja kertoo hirveästä luonteesta. Juuri sen viidakonomaisen parvekkeen tai ikkunan takana asuu inhottava, naapureita vainoava jäykkäniskainen ja myrkky tyyppi, eli ns. paskiainen.
Olet väärässä. Sellainen myrkyllinen ja sairas olet sa itse. Hakesit hoitoon, sen sijaan, että täällä kerrankin kivaa aihetta myrkyttämässä olet. Muista otta lääkkeet. Vaihteluksi voisit lukea NASA- n aikansaannoksia kasviystävällisyydestä, merkityksestä ja runsaudesta. Jos sa et tiedä mistään mitään ja tulet julistaman täällä oma tyhmyyttää, niin näyttät kaikille, kuinka tyhmä ja tietämätön asiasta olet. Jos olet todella mielenterveysongelmallinen, saat anteeksi. Muussa tapauksessa vaihta maisemia tästä ja jatkaa oma idioottimaisuuksia muualla.
Aika myrkyllistä juttua suollat. Olin siis oikeassa, vihaat ja hätyytät muita ihmisiä. Paras kaverisi on varmaankin petunia parvekkeellasi?
Aivan ihanaa olisi jos hyvin hoidettuja kukkia, pensaita, palmuja ja mitä lie kiipijöitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aivan haltioissani kun menin miesystäväni kotiin ensimmäisen kerran. Hänellä on paljon isoja hyvinvoivia viherkasveja. En ole ennen tavannut kasveista pitävää miestä
On meitä, mutta ei taida olla kovin montaa.
Täällä yksi, monta isoa kasvia joiden kokoon ei riitä yhden metrin mitta. Vanhin on ollut yli 30v.
En halua kotiini viherkasveja multamöykkyineen, homeineen ja ötököineen. Kodista saa viihtyisän muillakin konsteilla, kuin kasveilla ja koristekrääsällä.
Vierailija kirjoitti:
Vain jollain psykopaatilla on koti ilman viherkasveja.
Kumpi meistä on se psykopaatti, minä vai kissa? Syy miksi minulla ei ole niitä kasveja on se, että kissa kaivaa niistä mullat pois ja syö kasvit, turha hankki mitään kasveja kun kissa tappaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain jollain psykopaatilla on koti ilman viherkasveja.
Muutunko siis psykopaatiksi jos luovun viherkasveistani. Vaihdoin keväällä mullat ja sain mullan mukana harsosääski invaasion. Olen liima-ansoilla kerännyt niitä. Mietin jo, että luovun kukista. Kerrostalossa muutenkin vaikeaa tuo mullanvaihto. Miten nykyään multa on niin huonolaatuista.
Sama, Biolanin mullasta tuli. Kuten kuulemma monelle muullekin. En käytä sitä enää ikinä.
Joskus on uusista kasveista tullut ripsiäisiä, ja vuosien riesa. Nyt tällä hetkellä ei mitään, joten en osta uusia kasveja. Vanhoja juurrutan.
Vinkiksi mullanvaihtoon, isohko vati/laatikko, itse ostin Ikeasta. Siinä istutukset. Näin teen, vaikka asun omakotitalossa.
Onko kyseessä Biolanin musta multa ? Mä vaihdan mullat sisällä suuressa jätesäkissä.
Mielestäni viihtyisää ja kotoisaa. Pidän kasveista ylipäätään, sisällä ja ulkona.
Minä pidän viherkasveja vastenmielisinä. Meillä ei ole yhtään. Leikkokukista tykkään,mutta niitä ei ole mahdollista olla joka hetki.