Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jonkun kodissa on valtava määrä viherkasveja, onko se mielestäsi ihanaa, vai jotenkin vastenmielistä tms?

Vierailija
21.06.2026 |

Ja onko itselläsi paljon kasveja / haluaisitko enemmän?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut kenenkään pitävän viherkasveja vastenmielisenä.

Minä pidän viherkasveja vastenmielisinä. Meillä ei ole yhtään. Leikkokukista tykkään,mutta niitä ei ole mahdollista olla joka hetki.

Vierailija
22/28 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kasveista. Hyvältä tuoksuvat kasvit on kivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! Viherkasveissa enemmän on enemmän. Puunailen ja kastelen niitä päivittäin, säiden mukaan. En hoida kaikkia samana päivänä vaan vaeltelen ympäri asuntoa katsomassa mitä millekin pitäisi seuraavaksi tehdä. Kasveista saa jutun juurta vaikka kenen kanssa! Ja oma parveke on nyt kesällä aika vaikuttava.

Vierailija
24/28 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan huonekasveja, minulla on 32 kpl. Osa on pieniä kaktuksia ja sukkulenttejä ikkunalaudalla missä ne eivät vie paljon tilaa. Aamulla ensimmäisenä tuijottelen kasvejani, se on jotenkin meditatiivista ja rauhoittavaa. 

Vierailija
25/28 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jollain psykopaatilla on koti ilman viherkasveja.

Muutunko siis psykopaatiksi jos luovun viherkasveistani. Vaihdoin keväällä mullat ja sain mullan mukana harsosääski invaasion. Olen liima-ansoilla kerännyt niitä. Mietin jo, että luovun kukista. Kerrostalossa muutenkin vaikeaa tuo mullanvaihto. Miten nykyään multa on niin huonolaatuista.

Sama, Biolanin mullasta tuli. Kuten kuulemma monelle muullekin. En käytä sitä enää ikinä. 

Joskus on uusista kasveista tullut ripsiäisiä, ja vuosien riesa. Nyt tällä hetkellä ei mitään, joten en osta uusia kasveja. Vanhoja juurrutan.

Vinkiksi mullanvaihtoon, isohko vati/laatikko, itse ostin Ikeasta. Siinä istutukset. Näin teen, vaikka asun omakotitalossa.

Vierailija
26/28 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma luulen, että jos jollakin on viherkasveja kotona ja joillakin enemmän, kai ne sitten tykkävät ja rakastavat sitä. Muuten ei olisi. Joillakin on koirat, joillakin kissat, joku matkustelee, joku on viherpeukalo. Itse olen lukenut tiedekirjoja, missä opetettiin kasveista,  mitkä puhdistavat huonen ilmaa. Kun muutenkin kaikki on rehottanyt, mitä ikinä kasvattanut, sitten olen hankkinut mieluisat kasvit. Kaikki on erinomaisesti viihtynyt. Tekisi mieli ottaa lisää, mutta ei ole vaan tila. Kasvit, paitsi että puhdistavat huoneen ilmaa, auttavat kodin tekemään viihtyisammaksi. 

Yksi vanhemmista kasveista on palmu, joka on viihtynyt jo yli 10 v , Kaikki kasvit ovat monivuotiset. 

Vierailija
27/28 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut kenenkään pitävän viherkasveja vastenmielisenä.

Oman empiirisen tutkimukseni mukaan erittäin suuri määrä erittäin hyvinhoidettuja viherkasveja kertoo hirveästä luonteesta. Juuri sen viidakonomaisen parvekkeen tai ikkunan takana asuu inhottava, naapureita vainoava jäykkäniskainen ja myrkky tyyppi, eli ns. paskiainen.

Olet väärässä. Sellainen myrkyllinen ja sairas olet sa itse. Hakesit hoitoon, sen sijaan, että täällä kerrankin kivaa aihetta myrkyttämässä olet. Muista otta lääkkeet. Vaihteluksi voisit lukea NASA- n aikansaannoksia kasviystävällisyydestä, merkityksestä ja runsaudesta. Jos sa et tiedä mistään mitään ja tulet julistaman täällä oma tyhmyyttää, niin näyttät kaikille, kuinka tyhmä ja tietämätön asiasta olet. Jos olet todella mielenterveysongelmallinen, saat anteeksi. Muussa tapauksessa vaihta maisemia tästä ja jatkaa oma idioottimaisuuksia muualla.

Vierailija
28/28 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherkasvit ja kostea multa pilaavat homeillaan sisäilmaa.

Liian suuri määrä ja "kaikki tasot täynnä, kokonaisuuksia miettimättä"-tyylistä tulee vain mieleen elämänhallintaomgelmainen hoarder.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi