Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa kohdellaan eläimiäkin paremmin kuin ihmisiä

Vierailija
14.06.2026 |

Ihmisiä pudotetaan turvaverkoista pois, jätetään nälkään ja kylmään. Mutta annas olla kun joutsen kärsii tai koiraa kiusataan niin kaikki säälittelevät ja huutavat. Kutsutaan apuun eläinsuojelujärjestöt. Vanhukset makaa sillä välin kusisissa vaipoissa ja lapsia otetaan huostaan kun vanhemmat juopottelevat. Mielenterveysongelmaiset hyppivät junien alle ja työttömät köyhät miettivät mistä saa ruokaa. Pitääkö varastaa? Ja sillä välin nyyhkitään miksi kissoja kiusataan. Joo, elukat on viattomia. Köyhyyskö on rikollista? Pitäisikö kutsua jokin järjestö apuun että saadaan empatiaa Kelaan ja hallitukseen? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujenhuone tästä halutaan. Älkää hämmästykö enää mistään mitä näätte.

Vierailija
2/13 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun eläin on vakavasti sairas, niin annetaan lopetuspiikki, ettei kärsisi enempää. Ihminen taas saa virua vaikka hoitolaitoksessa vaipoissaan ja nääntymäisillään, koska ruoka ei kuulemma maistu ja toisaalta kuka loppuajoista ehtisi syöttämään ja sekin soseruokaa. Nopeasti siinä vaiheessa keho antaa lopulta periksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEVONPASKAA.

Vierailija
4/13 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan rakiksi. Hau! 

Vierailija
5/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Nautojen pitää päästä ulos 60 päivän ajan vuodessa, mutta jos niiden omistaja joutuu hoitopaikkaan, hän voi joutua olemaan sisätiloissa loppuikänsä käymättä koskaan ulkona.  Ja koirille on tietyt juoksulangan ja häkin mitat, mutta koiran omistaja voi joutua G-tuoliin sidotuksi. Usein siksi, että joku muu provosoituu hänen liikkumisestaan.

Vierailija
6/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi moni nykyään identifioituu therianiksi.

On mukavampaa olla eläin kuin ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoseläimiä ei saa pitää yksinään, vaan niillä pitää olla vähintään yksi omanlajinen kaveri, jonka kanssa pystyy olemaan kosketuksissa joka päivä.

Ihminen saa elää ja kuolla yksin yksiössään. Joku löytää muumiona 6 vuoden päästä.

 

Olen itse etsinyt eri tahoilta kaveria/tukihenkilöä useamman vuoden. Eipä ole löytynyt, eikä kukaan voisi vähemmän välittää. 

Vierailija
8/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojelujärjestöjen toiminta on pitkälti vapaaehtoisten varassa. Valtio ei sinne mitään apuja jakele. Sen sijaan mielenterveystyöhön, lapsiperheille, vanhuksille ym rahaa jaetaan todellakin ruhtinaallisesti sekä suoraan että erilaisten laitosten ja järjestöjen kautta. Se, ettei systeemi toimi, kertoo ennen kaikkea kaikkien ketjussa mukana olevien ihmisten  mädännäisyydestä, eikä siitä pitäisi rangaista eläimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tämä vertaus. 

Oikeasti joku kuvittelee, että eläimiä kuuluu kohdella huonosti, jotta ihminen tuntisi ylemmyyttä niitä kohtaan. Nehän on viattomia luontokappaleita.

Jopa Aatu ymmärsi eläinten hyvän kohtelun tärkeyden. Perusti eläinten oikeus- ja suojelulait Saksaan.

Vierailija
10/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein suurin emävale, olkaa hyvät:"ihmisarvo on jakamaton ja kaikille sama".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa ilmaista fyrkkaa, eli ketään ei oikeasti jätetä. Kaikki mitä selität on paksua paskaa. Siis ilmaista fyrkkaa, rahaa, massia, pätäkkää ja hynää. Ja sinä valitat, että täällä ihminen jätetään näkemään nälkää. 
Totuus on, että sinä haluaisit ilmaista rahaa vain enemmän. Nykyiset vastiikkeettomasti saadut ilmaiset massit muiden työssäkäyvien ihmisten perseistä revittynä ei riitä kaikkeen mitä tahtoisit. Olet ahne ja tahtoisit lisää. Sellainen ”köyhyys ja nälkätarina” sulla sitten. 

Vierailija
12/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus, asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhyys synti ole, muttei se toisaalta ole sen roberts coffeessa vuoroja painavan 19v ninninkään vika ole. Sen ja muut nuoret laitat kuitenkin maksamaan. Ei ole reilua sekään.