Miksi eronneet kutsuvat itseään sinkuiksi?
Kuvittelevatko he, etteivät koskaan olleetkaan naimisissa?
Kommentit (32)
Yksi eronnut nainen, jolla oli useita lapsia, alkoi kutsua itseään neidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä parisuhdetta ennen ihminen on (vielä) sinkku, parisuhteen jälkeen ihminen on eronnut tai jätetty, yleisnimitys on pariton. Sinkku on siis varattu priimaihmisille.
Ei kukaan - oli sitten eronnut, jätetty, jättänyt tms. - käytä nimitystä "pariton". Jos käyttäisi, vastaava nimitys parisuhteessa olisi näin ollen "parillinen". Turha saivarrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 25 v naimattomat kutsuvat itseään sinkuiksi. Kuvittelevatko he oikeasti etteivät ole vanhojapiikoja ja -poikia.
Mikä raikas tuulahdus 60-luvulta. Oletko 80-vuotias?
Ei 80 vuotiaat osaa arvostaa näitä oikeita termejä. On enemmän meidän 1800-luvussa syntyneiden taitoa. Avoliittossa elävät on susipareja.
Ja jos nyt hypätään takaisin nykypäivään, niin siviilisäätyä ei saa enää kysyä juuri missään, joten on ihan sama oletko naimaton, eronnut vai leski. Sinkku-sana on vapaamuotoisessa keskustelussa vapaata riistaa kaikille parittomille.
Tekoäly kertoo
Sinkku (engl. single) on henkilö, joka ei elä avioliitossa, avoliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Termi kattaa niin naimattomat, eronneet kuin lesketkin, ja se voi tarkoittaa myös elämäntapaa, jossa ihminen nauttii itsenäisyydestään ja vapaudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly kertoo
Sinkku (engl. single) on henkilö, joka ei elä avioliitossa, avoliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Termi kattaa niin naimattomat, eronneet kuin lesketkin, ja se voi tarkoittaa myös elämäntapaa, jossa ihminen nauttii itsenäisyydestään ja vapaudestaan.
"se voi tarkoittaa myös elämäntapaa, jossa ihminen nauttii itsenäisyydestään ja vapaudestaan" eli kuka tahansa voi olla sinkku. Selvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly kertoo
Sinkku (engl. single) on henkilö, joka ei elä avioliitossa, avoliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Termi kattaa niin naimattomat, eronneet kuin lesketkin, ja se voi tarkoittaa myös elämäntapaa, jossa ihminen nauttii itsenäisyydestään ja vapaudestaan.
"se voi tarkoittaa myös elämäntapaa, jossa ihminen nauttii itsenäisyydestään ja vapaudestaan" eli kuka tahansa voi olla sinkku. Selvä juttu.
Meinaatko, että perheen voi unohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä parisuhdetta ennen ihminen on (vielä) sinkku, parisuhteen jälkeen ihminen on eronnut tai jätetty, yleisnimitys on pariton. Sinkku on siis varattu priimaihmisille.
Ei kukaan - oli sitten eronnut, jätetty, jättänyt tms. - käytä nimitystä "pariton". Jos käyttäisi, vastaava nimitys parisuhteessa olisi näin ollen "parillinen". Turha saivarrella.
Single on lainasana englanninkielestä joka tarkoittaa henkilö, joka ei ole romanttisessa suhteessa, eikä naimisissa eikä siviililiitossa (avolitto). Eli sinkulla ei ole intiimiparia, sinkku on siis pariton. Henkilö jolla on parempi puolisko, voi ja saa sanoa olevansa parillinen jos esimerkiksi ei halua täsmentää millainen pari hänellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 25 v naimattomat kutsuvat itseään sinkuiksi. Kuvittelevatko he oikeasti etteivät ole vanhojapiikoja ja -poikia.
Mikä raikas tuulahdus 60-luvulta. Oletko 80-vuotias?
Olen 105-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos heillä ei ole lapsia, niin silloin heillä tietyt edellytykset kutsua itseään sinkuiksi vaikka he eivät enää olekaan naimattomia. Mutta ei ole olemassa sinkkuäitejä tai sinkkuisiä, sillä eivät ne lapset mystisesti katoa minnekään. Jos joku on eronnut esimerkiksi 5 vuotta sitten eikä hänellä ole mitään yhteyksiä exäänsä, niin kuulostaahan sinkku paremmalta tavalta markkinoida itseään kuin olla loppuikänsä eronnut. Vastaeronnut on vähän eri asia.
Höpsistä. Sinkku kertoo henkilön parisuhdestatuksesta, ei sitä, onko lapsia tai ei.
Näin minäkin asian ymmärrän.
"Erosin viikko sitten 10 vuotta kestäneestä avioliitosta, Nyt olen sinkku." Tuotako tarkoitat?