Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
HS Muoti: Miksi kaikki täällä ovat gootteja?
08.06.2026 |
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Seurasin vähän aikaa muotialaa ja sen kehitystä, kaksi sekopäätrendiä. Miehiä nostetaan koko ajan kilpailuissa ja mediassa, vaikka alan tekijät ja asiakkaista koostuu 95% naisista. Toinen on tämä synkän draaman ja pornon, siis kaiken tosi alhaisen, ihannointi. Uudet brändit joita mediassa rummutetaan, muodin huipulle voittajan "ei-porno" postit-lappujen kokoinen pornoasu. Mutta kun tekijät ovat homoja heistä on kiva pukea naisia tällaiseen sontaan. Miksi kuitenkin myös alan järjestöt palkitsevat ja nostavat näitä? Ei varmasti ole sitä, mitä naiset ja suurin osa tekijöistä haluaa. Tai asiakkaat
Värinä musta suunnittelijan näkökulmasta tarkoittaa, että on jättänyt puolet suunnittelutyöstä tekemättä. Katukuvassa se on ankea ja hyökkäävä