Eduskunnan kyselytunti 4.6.2026
Puhetta johtaa yllättäen puhemies Risikko. Petteri on selvinnyt kotimaahan.
Kommentit (132)
Vuoden työsopimukset ilman perustetta tuli voimaan maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että elämme taas 1950-luvulla, kun kuuntelee Eduskunnan kyselytuntia sairaanhoidon surkeudesta. Vauras maa ja ihmisten terveydenhoito on näin huonossa jamassa. Ei voi ymmärtää mihin kaikki valtion rahat hupenevat, kun ei ole varaa enää mihinkään ja ihmiset ovat heitteillä.
Ei tämä maa ole konkurssissa. Rahaa on vaikka kuinka. Eri asia on mihin sitä halutaan antaa. Esim. Rikkaille kyllä. Köyhille ja vammaisille EI!. Alla esim. Täysin turhake:
https://www.verkkouutiset.fi/a/remontteihin-tulossa-merkittava-tuki-jop…
Vierailija kirjoitti:
Ministeri Rydman syyttää oppositioedustajaa valehtelusta.
Pata kattilaa soimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että elämme taas 1950-luvulla, kun kuuntelee Eduskunnan kyselytuntia sairaanhoidon surkeudesta. Vauras maa ja ihmisten terveydenhoito on näin huonossa jamassa. Ei voi ymmärtää mihin kaikki valtion rahat hupenevat, kun ei ole varaa enää mihinkään ja ihmiset ovat heitteillä.
Ei tämä maa ole konkurssissa. Rahaa on vaikka kuinka. Eri asia on mihin sitä halutaan antaa. Esim. Rikkaille kyllä. Köyhille ja vammaisille EI!. Alla esim. Täysin turhake:
https://www.verkkouutiset.fi/a/remontteihin-tulossa-merkittava-tuki-jop…
Näin se on. Varakkain osa ei halua maksaa veroja eikä luopua rahakkaista tuista niin siitä tämä jatkuva ulina rahapulasta että pääsevät leikkaamaan Suomen alas yövartijavaltioksi. Aseisiin, armeijaan ja poliisille riittää aina rahaa vaikka mitä pyytäisivät. Siellä päät kolisevat eikä tuloksia tule, mutta mitään tehostamista ei vaadita. Talousrikos- ja harmaan talouden tutkinnasta ovat kyllä ilomielin luopuneet.
Vierailija kirjoitti:
Ajassa 55 minuuttia puhemies antoi kysymysvuoron hallituspuolueen edustajalle. Tämä kehuu Suomen taloustilannetta ja hallituksen toimia. Pyytää myös valtiovarainministeriä kehumaan hallitustaan.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reijonen tarvitsisi lihavuusleikkauksen, mutta Purra on leikannut senkin.
Satonenki tarttis
Kansanedustajat sen kun paisuvat ja kansa näkee nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Sannan aikana hoitoon pääsi keskimäärin 8 päivässä. Hallituksen linja on täysin käsittämätön tässäkin asiassa.
Linjassa hallituksen tavoitteen kanssa. Oikeiston mielestä Suomella on varaa vain eliittiin ja muut saavat kuolla pois. Paitsi tietysti aasialaiset orjat ovat tervetulleita siivoamaan ja palvelemaan heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajassa 31 minuuttia puhemies antoi kysymysvuoron hallituspuolueen edustajalle. Tämä anoo ministeri Rydmania kehumaan hallituksen toimia.
Miksi puhemiehet antavat hallituspuolueiden kansanedustajien lypsää porvariministereiltä porvarihallituksen ylistystä?
Koska eduskunnan kyselytunti ei ole opposition kyselytunti vaan se on kaikille kansanedustajille mahdollisuus kysyä ministereiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ministeri Ikonen on melkoinen räpä-täti. Ottaakohan aikaa räpättäessään? Hengästyttää aina vain enemmän hänen ollessaan äänessä.
Ikonen on mainosääni: Ja tänään Kokoomuksen toimistolla possumunkit, vain 5 euroa/kappale.
Persuidioluutio löysi tiensä jo Kokkareiden vaalisloganeihin ja viikonlopun kokousanti on että things get Petter. No ei todellakaan tämä hallitus paranna mitään tai edes ketään, raivo-riittakin menee vaan syvemmälle spiraaliin! Hjallis edelleen salin MVP.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Persuidioluutio löysi tiensä jo Kokkareiden vaalisloganeihin ja viikonlopun kokousanti on että things get Petter. No ei todellakaan tämä hallitus paranna mitään tai edes ketään, raivo-riittakin menee vaan syvemmälle spiraaliin! Hjallis edelleen salin MVP.
-winner-
Orpo on petteröinyt Suomi-neidon niin köyhäksi, että ei ole varaa toiseen lapaseen. Kokoomus ja Orpo siis asettivat puoluekokouksessa tavoitteekseen vaalivoiton - olivat ruiskukan lehdetkin leikannut ja vanha diinari Kopra tanssi uhrien haudoilla ja kertoi, että akat ei osaa matikkaa.
Öyhöttää palstaporvari huutelussaan.