Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eduskunnan kyselytunti 4.6.2026

Vierailija
04.06.2026 |

Puhetta johtaa yllättäen puhemies Risikko. Petteri on selvinnyt kotimaahan.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, palstavasemmiston ulinatunti on ohi! Melkein sata panettelevaa, puolueellista ja tahallista väärinymmärrystä sisältävää viestiä myöhemmin urakka on ohi!

Öyhöttää palstaporvari huutelussaan.

Vierailija
122/132 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden työsopimukset ilman perustetta tuli voimaan maanantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että elämme taas 1950-luvulla, kun kuuntelee Eduskunnan kyselytuntia sairaanhoidon surkeudesta. Vauras maa ja ihmisten terveydenhoito on näin huonossa jamassa. Ei voi ymmärtää mihin kaikki valtion rahat hupenevat, kun ei ole varaa enää mihinkään ja ihmiset ovat heitteillä. 

Ei tämä maa ole konkurssissa. Rahaa on vaikka kuinka. Eri asia on mihin sitä halutaan antaa. Esim. Rikkaille kyllä. Köyhille ja vammaisille EI!. Alla esim. Täysin turhake:

https://www.verkkouutiset.fi/a/remontteihin-tulossa-merkittava-tuki-jop…

Vierailija
124/132 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministeri Rydman syyttää oppositioedustajaa valehtelusta.

Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
125/132 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että elämme taas 1950-luvulla, kun kuuntelee Eduskunnan kyselytuntia sairaanhoidon surkeudesta. Vauras maa ja ihmisten terveydenhoito on näin huonossa jamassa. Ei voi ymmärtää mihin kaikki valtion rahat hupenevat, kun ei ole varaa enää mihinkään ja ihmiset ovat heitteillä. 

Ei tämä maa ole konkurssissa. Rahaa on vaikka kuinka. Eri asia on mihin sitä halutaan antaa. Esim. Rikkaille kyllä. Köyhille ja vammaisille EI!. Alla esim. Täysin turhake:

https://www.verkkouutiset.fi/a/remontteihin-tulossa-merkittava-tuki-jop…

Näin se on. Varakkain osa ei halua maksaa veroja eikä luopua rahakkaista tuista niin siitä tämä jatkuva ulina rahapulasta että pääsevät leikkaamaan Suomen alas yövartijavaltioksi. Aseisiin, armeijaan ja poliisille riittää aina rahaa vaikka mitä pyytäisivät. Siellä päät kolisevat eikä tuloksia tule, mutta mitään tehostamista ei vaadita. Talousrikos- ja harmaan talouden tutkinnasta ovat kyllä ilomielin luopuneet. 

Vierailija
126/132 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajassa 55 minuuttia puhemies antoi kysymysvuoron hallituspuolueen edustajalle. Tämä kehuu Suomen taloustilannetta ja hallituksen toimia. Pyytää myös valtiovarainministeriä kehumaan hallitustaan.

😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/132 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reijonen tarvitsisi lihavuusleikkauksen, mutta Purra on leikannut senkin.

Satonenki tarttis 

Kansanedustajat sen kun paisuvat ja kansa näkee nälkää. 

Vierailija
128/132 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan aikana hoitoon pääsi keskimäärin 8 päivässä. Hallituksen linja on täysin käsittämätön tässäkin asiassa.

Linjassa hallituksen tavoitteen kanssa. Oikeiston mielestä Suomella on varaa vain eliittiin ja muut saavat kuolla pois. Paitsi tietysti aasialaiset orjat ovat tervetulleita siivoamaan ja palvelemaan heitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/132 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajassa 31 minuuttia puhemies antoi kysymysvuoron hallituspuolueen edustajalle. Tämä anoo ministeri Rydmania kehumaan hallituksen toimia.

Miksi puhemiehet antavat hallituspuolueiden kansanedustajien lypsää porvariministereiltä porvarihallituksen ylistystä?

Koska eduskunnan kyselytunti ei ole opposition kyselytunti vaan se on kaikille kansanedustajille mahdollisuus kysyä ministereiltä.

Vierailija
130/132 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministeri Ikonen on melkoinen räpä-täti. Ottaakohan aikaa räpättäessään? Hengästyttää aina vain enemmän hänen ollessaan äänessä.

Ikonen on mainosääni: Ja tänään Kokoomuksen toimistolla possumunkit, vain 5 euroa/kappale.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/132 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuidioluutio löysi tiensä jo Kokkareiden vaalisloganeihin ja viikonlopun kokousanti on että things get Petter. No ei todellakaan tämä hallitus paranna mitään tai edes ketään, raivo-riittakin menee vaan syvemmälle spiraaliin! Hjallis edelleen salin MVP.

-winner-

Vierailija
132/132 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuidioluutio löysi tiensä jo Kokkareiden vaalisloganeihin ja viikonlopun kokousanti on että things get Petter. No ei todellakaan tämä hallitus paranna mitään tai edes ketään, raivo-riittakin menee vaan syvemmälle spiraaliin! Hjallis edelleen salin MVP.

-winner-

Orpo on petteröinyt Suomi-neidon niin köyhäksi, että ei ole varaa toiseen lapaseen. Kokoomus ja Orpo siis asettivat puoluekokouksessa tavoitteekseen vaalivoiton - olivat ruiskukan lehdetkin leikannut ja vanha diinari Kopra tanssi uhrien haudoilla ja kertoi, että akat ei osaa matikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä