Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi puhelimen akku tyhjenee.........?

Vierailija
25.05.2026 |

....välillä puolessa päivässä ja välillä lataus kestää pari-kolmekin päivää?

 

Sama paikka, saman verran käyttöä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloatwarea, telemetriaa. Voi olla myös Googlen palveluiden kautta tuleva hyökkäys. Etenkin Huawei-merkkisiin tabletteihin ja kännyköihin vaikuttaa tulevan "killlswitch"-tyyppisiä hyökkäyksiä, ehkä Googlen toimesta. Eli jokin scripti ajaa akun nollille tai yrittää hajottaa jonkin komponentin laitteesta. Kokeile loggautua ulos Googlen palveluista ja katso kestääkö akku sitten pidempään.

Vierailija
2/9 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua tekniikasta, mutta olisiko jotain tekemistä verkon kanssa?

Verkko vahvempi, pienempi virran kulutus ja päinvastoin. 

Voi olla näin samassa paikassakin. Kai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hajua tekniikasta, mutta olisiko jotain tekemistä verkon kanssa?

Verkko vahvempi, pienempi virran kulutus ja päinvastoin. 

Voi olla näin samassa paikassakin. Kai?

Mikäli asuisi jollain kuuluvuuden rajalla, jossa LTE/4G/2G vaihtelisi, niin periaatteessa kyllä, mutta tuski noin suurella vaihtelulla (lähetysteho kuitenkin maksimissaan watti). Mikäli kännykkä sen sijaan on WiFI:ssä kotiverkon kautta, niin silloin ei. 

Vierailija
4/9 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bloatwarea, telemetriaa. Voi olla myös Googlen palveluiden kautta tuleva hyökkäys. Etenkin Huawei-merkkisiin tabletteihin ja kännyköihin vaikuttaa tulevan "killlswitch"-tyyppisiä hyökkäyksiä, ehkä Googlen toimesta. Eli jokin scripti ajaa akun nollille tai yrittää hajottaa jonkin komponentin laitteesta. Kokeile loggautua ulos Googlen palveluista ja katso kestääkö akku sitten pidempään.

En tajunnut mitään tuosta, enkä käytä mitään appsejä tai Googlen palveluita.  T:Ap

Vierailija
5/9 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi luuri ja akku vetelee viimeisiään. 

Vierailija
6/9 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska puhut sillä niin paljon paskaa ja roikut tuntikausia pornosivuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bloatwarea, telemetriaa. Voi olla myös Googlen palveluiden kautta tuleva hyökkäys. Etenkin Huawei-merkkisiin tabletteihin ja kännyköihin vaikuttaa tulevan "killlswitch"-tyyppisiä hyökkäyksiä, ehkä Googlen toimesta. Eli jokin scripti ajaa akun nollille tai yrittää hajottaa jonkin komponentin laitteesta. Kokeile loggautua ulos Googlen palveluista ja katso kestääkö akku sitten pidempään.

En tajunnut mitään tuosta, enkä käytä mitään appsejä tai Googlen palveluita.  T:Ap

Ei ole mitään Googlen palvelua, Chromea, Gmailia, YouTubea ym. puhelimessa vai?

Vierailija
8/9 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bloatwarea, telemetriaa. Voi olla myös Googlen palveluiden kautta tuleva hyökkäys. Etenkin Huawei-merkkisiin tabletteihin ja kännyköihin vaikuttaa tulevan "killlswitch"-tyyppisiä hyökkäyksiä, ehkä Googlen toimesta. Eli jokin scripti ajaa akun nollille tai yrittää hajottaa jonkin komponentin laitteesta. Kokeile loggautua ulos Googlen palveluista ja katso kestääkö akku sitten pidempään.

En tajunnut mitään tuosta, enkä käytä mitään appsejä tai Googlen palveluita.  T:Ap

Ei ole mitään Googlen palvelua, Chromea, Gmailia, YouTubea ym. puhelimessa vai?

No ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska puhut sillä niin paljon paskaa ja roikut tuntikausia pornosivuilla.

Vaan kun en käytä moisia sivuja, enkä edes puhele paljoa. 

 

Ja vaikka käyttäisin, niin mitäs sitten jos käyttö olisi samaa joka päivä?

 

Silloinhan akku kestäisi saman ajan?

 

Nyt kysyttiin syytä akun keston suureen vaihteluun samassa paikassa, samoissa olosuhteissa, samansuuruisella käytöllä.