Miten laborantit työllistyy?
Ilmeisesti AMK-tutkinto olisi parempi mutta en jaksa enää opiskella.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
"Yrittäjiksi" jos tietää oikeat kaavat ja omistaa välineet.
Mitä välineitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yrittäjiksi" jos tietää oikeat kaavat ja omistaa välineet.
Mitä välineitä tarkoitat?
Eiköhän tuo jotain douppikokkia meinaa.
-eri
Huonosti. Nykyään laboranttipaikat menevät biokemian tohtoreille.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Mutsis oli.
Alalle on viimevuosina koulutettu ylitarjontaa, ja siksi niitä laborantin duuneja ei oikein ole tarjolla, ainakaan siis pk-seudulla. Valitse joku paremmin työllistävä ammatti.
Ei työllisty. Oli pakko opiskella toinen ammatti pari vuotta laborantiksi opiskelun jälkeen.
Huonosti. Kuulemma linkkarin kautta löytyy työpaikkoja, jos löytyy. Pitää verkostoitua. Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Nykyään laboranttipaikat menevät biokemian tohtoreille.
Ai onko tässä tapahtunut jokin muutos hiljattain? Vielä kymmenisen vuotta sitten työttömät luonnontieteen alojen maisterit ja tohtorit hakivat laborantin paikkoja huonolla menestyksellä, koska heitä pidettiin ylikoulutettuina.
Noin yleisesti ottaen tällaisilla ehkä vähän harvinaisemmilla amisaloilla työllistymiseen vaikuttaa ihan hirveästi se, millaisen harkkapaikan sattuu saamaan. Jos harkkapaikassa on työvoiman tarvetta, niin entinen harjoittelija palkataan yleensä mielellään jatkossa palkkatöihin, jos hän ei ole aivan toivottomaksi osoittautunut. Paljon on kuitenkin myös niitä paikkoja, joissa lisätyövoiman palkkaaminen ei ole ajankohtaista, jolloin harjoittelu ei johda palkkaamiseen, vaikka olisi miten osaava ja hurmaava. Tällöin voi olla todella vaikea päästä alalle sisälle vastavalmistuneena ilman muuta työkokemusta kuin harjoittelu.
"Yrittäjiksi" jos tietää oikeat kaavat ja omistaa välineet.