Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomionhakuinen persoona työkaverina?

Vierailija
22.05.2026 |

Keskustelu kääntyy jatkuvasti hänen kokemuksiinsa. Hän kertoo tarinoita tavalla, joka pyrkii herättämään voimakkaita tunteita (naurua, ihailua, sääliä, hämmästystä). Hän ei kysy muista tai osoita kiinnostusta heidän näkökulmiinsa. Muiden puheenvuorot toimivat lähinnä ponnahduslautana hänen omille tarinoilleen.

Kuulostaako tutulle?

Minäkin työskentelen henkilön kanssa, jonka kaikki suunvuoro keskittyy häneen. Hän puhuu jatkuvasti itsestään, omista kokemuksistaan ja saavutuksistaan tai kertoo asioita tavalla, jolla tuntuu hakevan selkeää reaktiota muilta. Yleensä se on sääli (esimerkiksi kasvain, joka hänellä löydettiin 30 vuotta sitten ja jolle ei vieläkään tehdä mitään) ja joskus ihailu (miten sai kehut asiakkaalta), mutta ei kuitenkaan ole narsisti. 

Minulle on jäänyt vaikutelma, ettei hän tee tätä tietoisesti ja ehkä ennemminkin epävarmuudesta kumpuava. Pikemminkin se vaikuttaa olevan hänen luontainen tapansa keskustella. Jos joku kertoo omasta asiastaan, keskustelu kääntyy heti siihen, miten sama asia liittyy häneen itseensä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa, ole tyly, välttele, pyörittele silmiäsi kun sanot "vai niin" tai "ihanko totta". Älä missään nimessä jää kiltisti kuuntelemaan.

Vierailija
2/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignooraa, ole tyly, välttele, pyörittele silmiäsi kun sanot "vai niin" tai "ihanko totta". Älä missään nimessä jää kiltisti kuuntelemaan.

Tehdään pienessä tiimissä työtä, ei voi välttyä kuuntelemasta, mutta olen oppinut päästämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta tavallaan aika mielenkiintoinen persoonallisuus ja vuorovaikutustapa. Näitä aina silloin tällöin tulee vastaan ja ihan joka ikinen heistä puhuu samalla tavalla. Mutta koskaan heitä ei näe samassa tiimissä keskenään, se se voisi olla mielenkiintoinen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ignooraa, ole tyly, välttele, pyörittele silmiäsi kun sanot "vai niin" tai "ihanko totta". Älä missään nimessä jää kiltisti kuuntelemaan.

Tehdään pienessä tiimissä työtä, ei voi välttyä kuuntelemasta, mutta olen oppinut päästämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta tavallaan aika mielenkiintoinen persoonallisuus ja vuorovaikutustapa. Näitä aina silloin tällöin tulee vastaan ja ihan joka ikinen heistä puhuu samalla tavalla. Mutta koskaan heitä ei näe samassa tiimissä keskenään, se se voisi olla mielenkiintoinen?

Ap

Mielenkiintoinen, mutta et jaksa kuunnella. 

Vierailija
4/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ignooraa, ole tyly, välttele, pyörittele silmiäsi kun sanot "vai niin" tai "ihanko totta". Älä missään nimessä jää kiltisti kuuntelemaan.

Tehdään pienessä tiimissä työtä, ei voi välttyä kuuntelemasta, mutta olen oppinut päästämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta tavallaan aika mielenkiintoinen persoonallisuus ja vuorovaikutustapa. Näitä aina silloin tällöin tulee vastaan ja ihan joka ikinen heistä puhuu samalla tavalla. Mutta koskaan heitä ei näe samassa tiimissä keskenään, se se voisi olla mielenkiintoinen?

Ap

Mielenkiintoinen, mutta et jaksa kuunnella. 

Mitä ihmettä nyt taas? Kuuntelen. Mutta en jaksa ns. Vakavissani hänen juttujaan ottaa. 

Ap

Vierailija
5/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette rasittavia molemmat. Tulet tänne, yrität saada huomion omiin juttuihisi ja pyrit herättämään suuria tunteita, usein vitutusta.

Vierailija
6/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua, on joko entinen työkaverini tai sitten hänen kopionsa! Kertoo muiden työkavereidensa tekemiä onnistuneita projekteja omana tekemisinään, varsinkin entisten jotka eivät enää ole kuulemassa. On myös tosi kiero, takanapäin valehtelee esihenkilöille muista työntekijöistä. Tämän hän selittää rehellisyydellä! Mitään tuolle ei voi tehdä, ainoastaan olla menemättä mukaan näihin tarinoihin. Jos haluaa oikaista hänen omakohtaiseksi kertomaansa sankaritarinaa se pitää tehdä kohteliaasti leikkien hieman tyhmää. Suoraan asiasta sanominen saa aikaan hirvittävän huutoriidan, varsinkin jos paikalla on muita henkilöitä kuulemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella tutulle. Tuo vastavuoroisuuden puute on hyvin raskasta. Ja se tauoton puhe.

Vierailija
8/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignooraa, ole tyly, välttele, pyörittele silmiäsi kun sanot "vai niin" tai "ihanko totta". Älä missään nimessä jää kiltisti kuuntelemaan.

Eli rupea kiusaamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset puhuvat yleensä itsestään, koska vaikea heidän on muistakaan puhua. Jos joku kysyy mitä pidin jostain elokuvasta, vastaan tietenkin mitä olin itse mieltä eikä mitä mieheni oli siitä mieltä. 

Vierailija
10/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ihminen ei itse käsitä tilaansa. Sosiaalisen älykkyyden puutettahan tämä lopulta on. Ei näitä saa parannettua mitenkään, he ovat mitä ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä saattaa olla tarpeeton kilpailuhenki, kenties lapsuudessa kehittynyt huono tapa. Hänellä saattaa esimerkiksi olla samanikäisiä sisaria tai serkkuja, joilla on samanlainen perhetausta. Hänellä voi olla sisariinsa suhde, joka on ehkä läheinen, mutta hienovaraisesti kireä, mutta hän haluaa aina hienovaraisesti vakuuttaa läsnäolonsa vanhempiensa ja vanhempiensa edessä.

Vierailija
12/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään sellaisen naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä narsisti, hän on mukava niin kauan kun et ole hänen kanssaan liian läheinen, puolisolleen hän varmasti näyttää todellisen minänsä... 

Vierailija
14/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeä narsisti, hän on mukava niin kauan kun et ole hänen kanssaan liian läheinen, puolisolleen hän varmasti näyttää todellisen minänsä... 

Ei vaan Huomionhakuinen persoonallisuus. Tutustu aiheesaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset puhuvat yleensä itsestään, koska vaikea heidän on muistakaan puhua. Jos joku kysyy mitä pidin jostain elokuvasta, vastaan tietenkin mitä olin itse mieltä eikä mitä mieheni oli siitä mieltä. 

Et ilmeisesti ole törmännyt aloituksessa mainittuun ihmistyyppiin. Jos joka asiaan puhuu itseään korostaen ja kaiken kääntää itseensä, kyse ei ole enää mistään omasta mielipiteestä illan elokuvaa kohtaan.

Vierailija
16/16 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun NS työpaikal on montakin sellaista hullua. Ovat lähes koko ajan äänessä joka asiasta, meluavat......................ja höpöttävätkaikkea pjaskaa kaikesta, mitä ne NS tekevät ja muut tekevät. Nalkuttavat koko ajan !!!!!!!! Eivät osaa olla sekuntiakaan HILIJOOOOOOOOOOOOOOOOOO ! Sellainen on todella noloa ja hävytöntä !!!!!!!!!