Näpit irti lapsilisistä!
Niitä ei tarvitse uudistaa. Mikäli on ihan pakko niin maksakaa 18v asti ja nostakaa tuota ensimmäisestä lapsesta saatavaa lisän määrää. Muuta ei tarvita. Lapsilta ei pidä leikata.
Kommentit (17)
Lapsilisät on otettava pois kokonaan yli 20 000€ vuodessa tienaavilta kotitalouksilta. Ihan turha kähveltää veronmaksajilta rahaa joka menee äippylien meikkeihin tai hillotaan johonkin lapsen säästötilille.
Tunnen monia lapsipetheitä jotka halveksuvat tukien varassa eläviä tajuamatta miten paljon itsekin elävät yhteiskunnan tuella. Just nää lapsilisät ja sitten vaikka että päiväkotipaikasta maksavat vain kolmasosan oikeasta kulusta.
Lapsilisän pitäisi olla kaikille lapsille samansuuruinen tai ensimmäiselle korkeampi. En ymmärrä miksi 10. lapsi saa korkeampaa kuin 1., koska ensimmäiselle ostettava kaikki ja kymmenennelle kaikki on jo valmiina.
Loppuu se lestadiolaisten elämäntyyli ja paranee naisten, lasten ja sateenkaari-ihmisten elämäkin sen myötä. Täällä pohjoisen tuppukylällä tommonen 15 lapsen perhe on vähän turhan pieni. Aina olen vela-naisena ihmetellyt miten jotkut pystyvät loisimaan vain lapsia lisää tekemällä. Kannatetaan!
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kaikki osallistuvat talkoisiin.
Paitsi hallitus.
Suomeen onneksi syntyy nykyään ennätysvähän lapsia ja niistäkin iso osa on ulkomaalaistaustaisten tekemiä. Lapsilisiin koskeminen romahduttaa syntyvyyden lähelle nollaa, mikä on tälle pellemaalle aivan oikein :)
Uudistuksessa on hyvä kun lapsilisiä pidennetään 18v asti. Myös niitä korotus mäåriä voisi jotenkin tasoittaa.
Lapsilisät pois kokonaan 2500€/kk ja yli tienaavilta!
Ei ne lapsilta leikkaa vaan ahneilta vieraannuttajafasisteilta.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen onneksi syntyy nykyään ennätysvähän lapsia ja niistäkin iso osa on ulkomaalaistaustaisten tekemiä. Lapsilisiin koskeminen romahduttaa syntyvyyden lähelle nollaa, mikä on tälle pellemaalle aivan oikein :)
Toivottavasti yhä useampi mies ymmärtää olla tekemättä lapsia suomalaisen naisen kanssa. Suomi on jopa Venäjää pahempi rikollisvaltio siinä miten se kohtelee lapsia ja isejä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisän pitäisi olla kaikille lapsille samansuuruinen tai ensimmäiselle korkeampi. En ymmärrä miksi 10. lapsi saa korkeampaa kuin 1., koska ensimmäiselle ostettava kaikki ja kymmenennelle kaikki on jo valmiina.
Kyllä, puhki istutut farkut ja puhki kävellyt kumikengät
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät pois kokonaan 2500€/kk ja yli tienaavilta!
2500€ miinus verot, onks paljon vai vähän ?
Eihän hallitus sitä ymmärrä. On kuin kusisi omiin muroihinsa, siirretään valtion velkaa kansalaisvelaksi, hakataan kirveellä jo terä edellä lisääntymisikäisiä ihmisiä ettei vain voi yksikään usi ihminen syntyä, tehdään kaikkensa sen eteen että syntyvyys laskee. Missähän vaiheessa aletaan huomata että veronmaksajat loppuu ja rahaa ei tule? Lapsiperheet ovat osallistuneet talkoisiin jo erittäin paljon. Vanhallapiialla ei ole vielä edes veroa niinkuin ennen oli.
Lapsilisät kokonaan pois kaikilta. Jos ilman sitä eikä muitakaan yhteiskunnan maksamia tukia ole taloudellisia resursseja lisääntyä, niin jättää lisääntymättä ja kun sen poistaa kaikilta, niin ei tukien varassa penskoja tehtailevien persaukisten mammuleiden tarvitse kadehtia, kun ei aikoinaan ole itsellään taidot riittäneet, kuin haarojensa levitykseen ja käsi ojossa naama väärällään rääkymiseen.
Höpö höpö. Kaikki osallistuvat talkoisiin.