Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset päiväkotiin vai ei?

Vierailija
11.05.2026 |

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Minulla on kaksoispojat, 2 vuotiaat. Olen myös tällä hetkellä raskaana, la on lokakuussa. Aloitan nyt tekemään sijaisuuksia päiväkoteihin yms ja tarkoitus olisi tehdä niitä mahdollisimman paljon laskettuun aikaan asti. Mun mies on opiskellut AMK:saa ja valmistui juuri ja valitettavasti valmistui työttömäksi, etsii töitä ahkerasti, mutta ei vaan pääse mihinkään.. Mietimme nyt miehen kanssa et laitetaanko lapset päiväkotiin nyt syksyllä kun täyttävät 3v vai ei? Minun mielestäni voisivat olla kotona, koska mieskin on ja jään itse sitten vauvan kanssa kotiin myös syksyllä. Tietty jos mies saisi töitä niin sitten olisi eriasia ja lapset menisi hoitoon. Miehen mielestä lapset olisi hyvä laittaa hoitoon muutamaksi päiväksi viikossa, kun ovat jo niin isoja ja voisivat hyötyä varhaiskasvatuksesta paljon myös. En tiedä yhtään onko mikä ratkaisu hyvä, tuntuu tyhmältä laittaa lapset päiväkotiin syksyllä kun olisin kumminkin itse ainakin kotona.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittais kokopäiväiseksi missään nimessä. Eikö alueellanne ole varhaiskasvatuksen kerhoja? 2-3x viikossa 2-4h? Tai olisko mahdollista ilmoittaa muutamaan harrastukseen? Muskariin ja johonkin liikuntajuttuun? Jos paikkakunnalla ei ole mitään kevyempää muotoa, niin sitten päivähoitoon max. puolpäiväisenä. Esikoinen meni päivähoitoon vasta eskarilaisena ja ihan hyvä siitä tuli :) (opettaja).

Vierailija
2/3 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua ja huh, eikö omissa ole jo riittävästi. Saat kohta hoitorahaakin kolmesta. Laita ukko töihin nyt ja uhmaikäisen kaksosten kanssa tuskin mitään herkkua on. Alkaisin hakea jo päikkypaikkaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä päiväkotipaikkaa haetaan neljä kuukautta ennen tarvetta, joten eipä lapset edes ehtisi aloittaa päiväkotia syksyllä, vaan menisi talveen. Ihan samaan syssyyn en päiväkodin aloitusta laittaisi vauvan syntymän kanssa, koska jo pikkusisaruksen syntymässä on paljon käsiteltävää lapsella. Kerhotoimintaan kannattaa ehdottomasti hakea, jos niissä on vielä paikkoja. Saisivat lapset kevyen aloituksen hoitoon ja oman ikäistä seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän