Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joel, 24, on ylpeästi työtön – ”Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen”

Kommentit (392)

Vierailija
381/392 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo olisi hyvä ratkaisu. Minun puolestani Joelin voi antaa nauttia elämästään. Eipä se kalliiksi tule, toisin kuin rötösherrojen ja maailman parantajien touhut.

Suomessa on n. 3,5 miljoonaa työikäistä. Tonnin perustulo jokaiselle 3,5 miljardia€/kk, yht. 42miljardia€ vuodessa. Jokainen maksaa sillä 100% omista tarpeistaan.

 

Perustulo tarkoittaa sitä, että rahaa ei anneta senttiäkään enempää kenellekään mistään syystä. Ei ole rahaa ruokaan, lääkkeisiin, bensaan, terveyskeskukseen, tupakkaan, viinaan, vuokraan yms yms. Aivan sama, ei kiinnosta, lisää ei tipu. Uusi perustulo kolahtaa tilille ensi kuussa.

Jos rahat ei riitä, mene töihin, koska lisää ei tipu.

 

Sopii hyvin. 

Vierailija
382/392 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasiitti!  Vastikkeettomat tuet edelleen liian korkeat. Työttömyyskorvauksen/kansalaispalkan vastineeksi velvoitus työtoimintaan. Kädet ja jalat toimii joten muutama tunti roskien keräilyä, lumitöitä , vanhusten auttamista, yleistä siivousta ja kunnossapitoa ..Tästä olisi paljon hyötyä, työstä tulee hyvä mieli, yhteiskunta pysyy siistinä, ei syrjäydy, ei ärsytä  työssäkäyviä jotka maksavat veroja. Itse ansaitulla rahalla voi toki olla tekemättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/392 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko tämä alkaa, työttömien leimaaminen ja haukkuminen vaalien alla sopivia "tapauksia" tietyllä tavalla esille tuoden? 

 

Kertoo jotain siitä, ettei oikeisto edes yritä parantaa elämänlaatua työttömillä, vaan näin yrittää leimaamalla oikeuttaa heidän kiusaamistaan yhä enemmän yleistä mielipidettä muokkaamalla.

Miksi oi

Miksi

Työttömien elämänlaatua pitää parantaa? Parempi olisi antaa uokaluppuja työttömien ruokalaan ja vaatteita  sellaisia sinisiä perusvaatteita niin kukaan ei tuhlaa työttömyysetuja vaatteisiin tai ruokaan. Ehkä asuntolat työttömille myös? Työttömyyden ei pidä olla tavoiteltava olotila, päin vastoin!

Vierailija
384/392 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko tämä alkaa, työttömien leimaaminen ja haukkuminen vaalien alla sopivia "tapauksia" tietyllä tavalla esille tuoden? 

 

Kertoo jotain siitä, ettei oikeisto edes yritä parantaa elämänlaatua työttömillä, vaan näin yrittää leimaamalla oikeuttaa heidän kiusaamistaan yhä enemmän yleistä mielipidettä muokkaamalla.

Miksi oi

Miksi

Työttömien elämänlaatua pitää parantaa? Parempi olisi antaa uokaluppuja työttömien ruokalaan ja vaatteita  sellaisia sinisiä perusvaatteita niin kukaan ei tuhlaa työttömyysetuja vaatteisiin tai ruokaan. Ehkä asuntolat työttömille myös? Työttömyyden ei pidä olla tavoiteltava olotila, päin vastoin!

^ Toivottavasti pääset tulevaisuudessa  nauttimaan työttömyydestä ja pääset sinne asuntolaankin. T. Työssäkäyvä

Vierailija
385/392 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel tietää, että tekoäly ja robotit vievät kuitenkin duunit ja perustulo on ainoa ratkaisu. En haluaisi itse olla nyt nuori näillä tulevaisuudennäkymillä.

Vierailija
386/392 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasiitti!  Vastikkeettomat tuet edelleen liian korkeat. Työttömyyskorvauksen/kansalaispalkan vastineeksi velvoitus työtoimintaan. Kädet ja jalat toimii joten muutama tunti roskien keräilyä, lumitöitä , vanhusten auttamista, yleistä siivousta ja kunnossapitoa ..Tästä olisi paljon hyötyä, työstä tulee hyvä mieli, yhteiskunta pysyy siistinä, ei syrjäydy, ei ärsytä  työssäkäyviä jotka maksavat veroja. Itse ansaitulla rahalla voi toki olla tekemättä mitään.

🎵🎵🎵 Sä joka päivä töitä teet, joka ainut aamu seitsemäksi meet, jotta työtön vois maata sohvallain 🎵🎵🎵

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
387/392 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasiitti!  Vastikkeettomat tuet edelleen liian korkeat. Työttömyyskorvauksen/kansalaispalkan vastineeksi velvoitus työtoimintaan. Kädet ja jalat toimii joten muutama tunti roskien keräilyä, lumitöitä , vanhusten auttamista, yleistä siivousta ja kunnossapitoa ..Tästä olisi paljon hyötyä, työstä tulee hyvä mieli, yhteiskunta pysyy siistinä, ei syrjäydy, ei ärsytä  työssäkäyviä jotka maksavat veroja. Itse ansaitulla rahalla voi toki olla tekemättä mitään.

Mistä ihmeestä sä sait päähäsi, että mulla tulisi tuollaisista töistä hyvä mieli?

Vierailija
388/392 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko tämä alkaa, työttömien leimaaminen ja haukkuminen vaalien alla sopivia "tapauksia" tietyllä tavalla esille tuoden? 

 

Kertoo jotain siitä, ettei oikeisto edes yritä parantaa elämänlaatua työttömillä, vaan näin yrittää leimaamalla oikeuttaa heidän kiusaamistaan yhä enemmän yleistä mielipidettä muokkaamalla.

Miksi oi

Miksi

Työttömien elämänlaatua pitää parantaa? Parempi olisi antaa uokaluppuja työttömien ruokalaan ja vaatteita  sellaisia sinisiä perusvaatteita niin kukaan ei tuhlaa työttömyysetuja vaatteisiin tai ruokaan. Ehkä asuntolat työttömille myös? Työttömyyden ei pidä olla tavoiteltava olotila, päin vastoin!

Siis samaan tapaan kuin hihatmerkit ja vankileirit. Mitä vi**ua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
389/392 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joel joutaa suoraan uuníín. Joka ei tahdo työtä tehdä, hänen ei syömänkään pidä. 

Entinen (RIP) appiukko oli jopa laittanut itse tekemänsä "taulun" oveen että ensin työ, sitten nälkä.

Vierailija
390/392 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kusevat omaan pesään. Juuri näiden oman elämänsä sankarien takia kaikki työttömät niputetaan samaan kastiin.


Mahtaa jotain potkut saanutta duunaria vituttaa lukea tuollaista lätinää.

Tämä. Näiden takia jopa kannatan tukien pienentämistä tai ainakin siirtämistä vastikkeelliseksi. Vaikka totuus on varmasti se, että iso osa yrittää kaikkensa ja haluaa työllistyä. Tai sitten on  ihan oikeita sairauksia, jotka sen estää. 

Mikä sairaus saa ajattelemaan "totuus on, että iso osa yrittää saada töitä, mutta kivempaa on ajatella, etteivät yritä, jotta voidaan ottaa tuet pois?"

En tiedä, haluaisin ajatella noin. Mutta kyllä tosi on, että en itsekään oikeasti halua töihin. Terve ruumis ei työtä kaipaa. Olen todella tyytyväinen, että saan olla kotona. - Eri

Työssäkäyminen on muutakin kuin raatamista ja rahan keruuta. Työ rytmittää elämää, työthteisö antaa paljon. Tietysti siellä voi olla veemäisiä, pomosta lähtien🤔Kuinka kasvatat lasta yhteiskuntaan, jos itse loisit tekemättä mitään? 

"Kuinka kasvatat lasta yhteiskuntaan, jos itse loisit tekemättä mitään?"

 

Jättämällä lapset kokonaan tekemättä. Tulee näin yhteiskunnalle halvemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
391/392 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että minua inhottaa tällaiset nuoret Joelit, en halua opiskella en halua tehdä töitä.

 

Kun olin nuori, kaikki nuoret halusivat töihin, kaikki halusivat rahaa ja parempaa elämänlaatua. Olin itse 20-30 vuotias 90-luvulla ja olen kokenut laman, töitä ei ollut. Löysin kuitenkin aina jotain, samoin poikaystäväni, teimme puhelinmyyntiä, siivousta jne. Nämähän eivät kelpaa nykyajan nuorille tällaiset työt. Pitää olla heti jotain hienoa ja uudet asunnot ja tietenkin yhteiskunnan pitää maksaa tämä heidän luksuselämänsä. Aivan naurettavaa edes ajatella näin. Nykynuorten opiskelukin on sellaista kummallista ajanvietettä ja tekoälyltä kysellään kaikki. Jari Sarasvuo totesi, että nykyajan nuoret ovat tyhmempää porukkaa kuin aikaisemmin ja tämä on totisinta totta. Älykkyysosamäärä laskenut. 

 

Suomen yhteiskunnan ei pidä elättää tällaisia loisia kuten tämä Joel, ei todellakaan. Tuet pois. 

Oletko kenties ottanut huomioon sellaisenkin seikan, että kaikilla meillä on erilainen elämäntyyli ja jotkut ihmiset tulevat toimeen pienemmällä rahalla, eivätkä myöskään kuluta niin paljon materiaa kuin toiset. Kaikki työkokemus ei aina ole arvokasta, eikä kaikkia todellakaan kiinnosta elämäntyyli, jossa pitää raataa hikihatussa asunto -ynnämuiden lainojen eteen, eikä myöskään maksella lasten elämisiä. Ja loppupeleissä työttömien ylläpito ei ole niin kallista veronmaksajille, kuin esim. vankien.

Vierailija
392/392 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto setä on hyvin vihainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä