Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Riikka Purran kaikkien aineiden keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa oli 9,6

Vierailija
12.04.2026 |

Mikä oli sinun keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa?

Kommentit (237)

Vierailija
221/237 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyi oikein tarkistaa peruskoulun päästötodistukseni vuodelta 1980. Kaikkien aineiden keskiarvo oli 9,7, lukuaineiden 9,9.  Liikunta oli 8, muut joko 9 tai 10.

 

Lukion päästötodistuksessa 1983 lukuaineet 10,0 ja kaikki aineet 9,9 (liikunta 8). Kirjoitin 6 laudaturia. 

Mikä sinusta sitten tuli? 

Diplomi-insinööri.

Vierailija
222/237 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyi oikein tarkistaa peruskoulun päästötodistukseni vuodelta 1980. Kaikkien aineiden keskiarvo oli 9,7, lukuaineiden 9,9.  Liikunta oli 8, muut joko 9 tai 10.

 

Lukion päästötodistuksessa 1983 lukuaineet 10,0 ja kaikki aineet 9,9 (liikunta 8). Kirjoitin 6 laudaturia. 

Silti kirjoittelet vauvapalstalle 

Yleensä vain luen vauvapalstaa huvikseni. Harvemmin kirjoittelen tänne. Miten ihmeessä vuosien takainen hyvä koulumenestys olisi esteenä vauvapalstalla vierailulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/237 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha ja täällä on taas jokainen palstamamma vähintään 9,7 keskiarvolla. :D Arvatkaa uskonko kun juttunne ovat vähämielisen tasolla?

Tätä minäkin ihmettelen, että tääl kaikil 9,7 -9-8, keskiarvo, lukematta tietenkin. Neroja kun ovat😀Kun todellisuudessa ihan lähellä kymppiä olevat keskiarvot on harvinaisia. 

Ei täällä nyt kuitenkaan satoja > 9,6 keskiarvon saaneita ole ilmoittautunut. Laskepa huviksesi, kuinka monta prosenttia peruskoulun suorittaneista tämä otos on. Onko siis kyseessä harvinainen vai yleinen joukko?

Vierailija
224/237 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vähön niinku mulla? 
En käynyt edes  lukiota loppuun mut hei ei koskaan johtunut  älykkyyden puutteesta tai joistain ongelmista opiskelussa 
Lukiossakin sain hyviä  numeroita eli ei jäänyt sen takia, että olisi alkanut menemään huonosti.

Mutta tuonhann tietääkin jo vtun pässit. Idarit ei. 

Jehheh onko oikeeasti kerrottu jotain ihan muuta? 
Väitän että jos ei olisi rikollisesti  kohdeltu rahojen suhteen mm. vuonna 2011 olisin suorittanut korkeakoulututkinnon aikoja sitten.  
Tuon  tietääkin moni vaikja useimmille syötetty Täytyä  paskaa! 

Kerran kun näkisi väitteet mitä on kerrottu vuosien varrella ja voisin itse kertoa miten  oikeasti oli.

Mikä häpeä vtun imbesilleille! 

Vierailija
225/237 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka on fiksu, paljon fiksumpi kuin useimmat täällä ellei jopa kaikki.

Miten tämä fiksuus näkyy? Siinä kun toistaa EK:n valheita?  

Vierailija
226/237 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nykyiset kympit vastaa kasia kymmenen vuotta sitten..

Mutta  Riikan tapauksessa ei ole tästä kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/237 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ilmankos hän valitsi perussuomalaiset puolueekseen.

Vierailija
228/237 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nykyiset kympit vastaa kasia kymmenen vuotta sitten..

Mutta  Riikan tapauksessa ei ole tästä kyse.

Riikka on saanut arvosanansa vain huijaamalla ja persettä jakamalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/237 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka varmaan mielisteli peruskoulussa.Se peruskoulun todistusko on tuon ivallisen rasistin ainoa meriitti.No osa on eduskunnassa vaikka eivät selvinneet edes peruskoulua läpi.Purtsi on osannut mielistellen edetä.

Vierailija
230/237 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/237 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriitiksi lasketaan nyt myös Suomen nostaminen lamasta. Iso kiitos Riikalle!

Vierailija
232/237 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraansanottuna edes tiedä mikä oli peruskoulun keskiarvo, mutta kun pääsin lähimpään lukioon niin riittävä siihen. Lukiossa joku reilu 8 muistaakseni. Yo-todistus sarja L ja M, ei ollut eximiaa meidän aikaan. Lisäksi kaikki piti kirjoittaa yhden kevään aikana.

Ja mitä tuo kaikki turha tieto sitten kertoo muille? En minä vaan tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/237 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa perusopetuksen päättötodistuksen numeroarvosanoja ei kannata kauheasti vertailla, sillä opettajilla on suuri vapaus arvioinneissa perusopetuksessa.

 

Ylioppilastodistuksia (eli miten kirjoitukset menivät) voi hyvinkin vertailla, sillä kaikilla on samat vaatimukset ja sama arviointi (ylioppilastutkintolautakunta).

Vierailija
234/237 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suoraansanottuna edes tiedä mikä oli peruskoulun keskiarvo, mutta kun pääsin lähimpään lukioon niin riittävä siihen. Lukiossa joku reilu 8 muistaakseni. Yo-todistus sarja L ja M, ei ollut eximiaa meidän aikaan. Lisäksi kaikki piti kirjoittaa yhden kevään aikana.

Ja mitä tuo kaikki turha tieto sitten kertoo muille? En minä vaan tiedä. 

Juuri sama kuin minulla, tosin kirjoitin rivin eximioita (l:n ja m:n välissä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/237 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suoraansanottuna edes tiedä mikä oli peruskoulun keskiarvo, mutta kun pääsin lähimpään lukioon niin riittävä siihen. Lukiossa joku reilu 8 muistaakseni. Yo-todistus sarja L ja M, ei ollut eximiaa meidän aikaan. Lisäksi kaikki piti kirjoittaa yhden kevään aikana.

Ja mitä tuo kaikki turha tieto sitten kertoo muille? En minä vaan tiedä. 

Juuri sama kuin minulla, tosin kirjoitin rivin eximioita (l:n ja m:n välissä).

Minulla taisi olla lukion päättötodistuksen keskiarvo kuitenkin lähes 9 (tai 9).

t. sama

Vierailija
236/237 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka varmaan mielisteli peruskoulussa.Se peruskoulun todistusko on tuon ivallisen rasistin ainoa meriitti.No osa on eduskunnassa vaikka eivät selvinneet edes peruskoulua läpi.Purtsi on osannut mielistellen edetä.

Suuri sankarisi arhinmäki taitaa olla ainoa ministeri joka ei halua kertoa yo-todistuksensa arvosanoja, ja opiskelemaankin tuo pääsi yhteiskuntatieteitä mutta ruotsinkieliselle puolelle. Eikä tietty valmistunut koska ei tuo ole ihminen joka näkisi itse vaivaa minkään eteen. 

Vierailija
237/237 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoluetoimiston entinen kenttäpatja on onnistunut tuhoamaan Suomen. Eli on edennyt täysin Persujen pelikirjan mukaisesti. Pitkän tähtäimen suunnitellma Purralla on Suomen EU-ero.