Mulla on nyt säästöön jäänyt 1700€ ja aloitan jonkun rahastohommelin.
Suosittele kokenut sijoittaja minulle tuottoisa rahasto tms.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoita ne mielummin viinaan.
Sillä kun haluat nostaa sen rahan tulevaisuudessa kokonaan joudut maksamaan siitä 30% veroa.
30 % vero maksetaan vain voitosta, ei koko nostettavasta summasta. Lisäksi veroja ei tarvitse maksaa voitostakaan, jos lunastaa rahasto-osuuksia alle 1000 eurolla vuoden aikana.
Kyllä se maksetaan koko summasta ja sen voi myös menettää ennenkuin se maksetaan tilille. Senverran hitaasti se nosto toimii. Voit joutua odottamaan kuukausia ja pahimmassa tapauksessa se voidaan jäädyttää.
Provoatko tarkoituksella vai puhutko asiasta, josta et tiedä mitään? Kumpikaan väitteistäsi ei pidä paikkaansa. Jälkimmäinen voi tosin päteä asunto- ja metsärahastoihin, mutta ei indeksirahastoihin, joista tässä oli puhe. Niistä saa rahansa parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin pieni summa ei kyllä useimmiten paljon tuota ja lyhyellä aikavälillä voi huonoina aikoina menettää sijoituksiaan 2050 %.
Summa EI VAIKUTA tuottoon. ja normaaleilla rahastoilla ja osakkeilla EI VOI tuollaisia tuhansien prosenttien tappiota tulla. 100% on ehdoton katto ja silloinkin pajon joutuu meneen pieleen.
Varmaan 20%-50% oli tarkoittanut
Varmaan olisi kannattanut KIRJOITTAA MITÄ TARKOITTAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin pieni summa ei kyllä useimmiten paljon tuota ja lyhyellä aikavälillä voi huonoina aikoina menettää sijoituksiaan 2050 %.
Minä sijoitin ensimmäisen tonnin Seligsonin indeksirahastoon vuonna 2012. Sen arvo on nyt 5900 euroa. Veroja tuon lunastuksesta menisi hankintameno-olettamaa käyttämällä 1062 euroa eli käteen jäisi reilu 4800 euroa.
Jollekin kuukauden palkka, sinulle palkka 13,5 vuoden sijoittamisesta.
jos saisit täysin epärealistisen 10% tuoton -> 170
siitä verot jää käteen 119
vuodessa siis huiman huikeat 119 eur
Nordnet indeksirahasto Suomi jossa kulut 0€. Sijoitat tuon summan 5 erässä. 500€,300€,300€,300€,300€. Sitten annat rahaston elää omaa elämäänsä. Näin kesällä osakekurssit on alhaalla.
Rahaston on oltava
-matalakuluinen
-passiiviinen
-kasvuosuudellinen
-indeksirahasto
Juoksevat kulut siis ainakin alle 0,5 %, mielellään alle 0,2 %.
Esimerkkeinä SPYL, SPYI.
Vierailija kirjoitti:
Tuon summan laittaisin Mandatumin osakkeisiin niin saisit jo toukokuussa arviolta 170 euroa osinkoa.
Mulla on 1000 kappaletta ja nyt miinuksella kun osingon jälkeen tippui niin paljon. Huono vaihtoehto koska arvonnousua ei ole. Paljon parempi on Nordea. Että veettää toi Mandatum osake. Olisi pitänyt myydä pois kun maksoi 7.30 osake.
S&P 500 ja saisit kaksi. Usan hyviä osakkeita, tää on aika hyvä. Myös Nordean osake on hyvä, kuuluu Kauppalehden turvasalkkuun. Nordeasta saisit jo syksyllä osinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon summan laittaisin Mandatumin osakkeisiin niin saisit jo toukokuussa arviolta 170 euroa osinkoa.
Mulla on 1000 kappaletta ja nyt miinuksella kun osingon jälkeen tippui niin paljon. Huono vaihtoehto koska arvonnousua ei ole. Paljon parempi on Nordea. Että veettää toi Mandatum osake. Olisi pitänyt myydä pois kun maksoi 7.30 osake.
Mandatumilla on myös se ongelma, että nykyinen osingon jako ei ole kestävää, vaan osingot maksellaan osittain taseesta ja rahat on peräisin Sammosta irtautumisesta. Kun nuo rahat on lähivuosina käytetty, niin vaaditaan parempaa tuloksentekokykyä, jotta voidaan maksaa yhtä suurta osinkoa. Itse myös möin Mandatumit pois, kun olin kerännyt ensin osingot sekä pienen arvonnousun (oli enimmillään 30 %, mutta ehti laskea juuri ennen myyntiä).
Varmaan 20%-50% oli tarkoittanut