Mietin tässä juuri, lähtisinkö moottoripyörällä kauppaan,
mutten tiedä, uskallanko! Sain vauvan muutama kuukausi sitten, enkä ajanut kesällä ollenkaan. Hirvittää. Musta on tullut nössö.
Kommentit (8)
Lähinnä mua hirvittää, miten pystyn käsittelemään pyörää paikallaan, koska vatsalihakset ovat venyneet olemattomiin eikä mun pyörä ole mikään ihan pikkuinen.
Mun liikennekokemuksen mukaan enemmän vaaratilanteita aiheuttavat reikäpäät ja silmälappuveikot.
Ap
Jotenkin se istumisasento ja pieni tärinä otti niin häntäluuhuun, tai jonnekin takaliston ja selän välille. Mulla "kyykkypyörä". Ja paikallaan liikuttelu oli yhtä hel..ttiä, kun jalat ei yllä kunnolla maahan. Joka paikkaan vaan sattui.
nössöt ovat kaikkein vaarallisimpia, he kun usein jäävät eteen arpomaan seuraavaa vetoaan ja tekevät yllättäviä ja täysin epäloogisiakin vetoja - pysähtyvät vaikkapa keskelle risteystä kun huomaavat risteyksen takana olevassa tolpassa valon vaihtuneen punaiseksi...
Nössöillä usein myös menee leijonanosa huomiokyvystä siihen, että keskittyvät yhteen tekijään liikenteessä, eikä silloin aina tule tarkistettua vaikkapa kuolleita kulmia kaistaa vaihtaessa tms...
Mä en pystynyt ajamaan vielä 9kk synnytyksestä. Jotenkin se istumisasento ja pieni tärinä otti niin häntäluuhuun, tai jonnekin takaliston ja selän välille. Mulla "kyykkypyörä". Ja paikallaan liikuttelu oli yhtä hel..ttiä, kun jalat ei yllä kunnolla maahan. Joka paikkaan vaan sattui.
tulis kipuja, en tiedä. Rohkaistuin, kun eilen tein polkupyörälenkin eikä sattunut ollenkaan, vaikka mulle tehtiinkin karsean iso eppari.
Mullakin on ongelmana tuo, että jalat yltää aika hintsusti maahan. Kyllä mä normaalisti saan pyörän liikkumaan, mutta nyt saattaa olla vaikeuksia, kun tosiaan vatsalihakset on mitä on, tai siis ei ole!
Ehkä pitää odottaa kevääseen... Outoa, mä oon koko kesän vaahdonnut, että voi kun pääsis ajamaan. Meille ostettiin yksi uusi pyöräkin, ja on syyhyttänyt päästä kokeilemaan. Mutta nyt... sisäinen nössö astuu estradille. Noloa.
Ap
nössöt ovat kaikkein vaarallisimpia, he kun usein jäävät eteen arpomaan seuraavaa vetoaan ja tekevät yllättäviä ja täysin epäloogisiakin vetoja - pysähtyvät vaikkapa keskelle risteystä kun huomaavat risteyksen takana olevassa tolpassa valon vaihtuneen punaiseksi...
Nössöillä usein myös menee leijonanosa huomiokyvystä siihen, että keskittyvät yhteen tekijään liikenteessä, eikä silloin aina tule tarkistettua vaikkapa kuolleita kulmia kaistaa vaihtaessa tms...
Moottoripyörällä on lähes itsemurha olla katsomatta niitä kuolleita kulmia. Sen sijaan oon tavannut näitä suhaavia simälappuveikkoja, jotka meinaavat tulla kylkeen, kun ei pää käänny katsomaan, mitä sieltä viereisellä kaistalla mahtaa olla.
Mun mielestä pahin vaaratekijä liikenteessä on se, että ajattelee olevansa tosi hyvä kuski ja handlaavansa tilanteen kuin tilanteen. Liika itsevarmuus antaa luvan olla tarkkailematta ympäristöä jatkuvasti, pitämään liian kovaa tilannenopeutta ja menemään paikoista rutiinilla, "kun aina ennenkin oon mennyt tästä näin".
Ap
Pyöräni meni lunastukseen Saksan autobaanalla...
Enkä kyllä puhunutkaan motoristin kuolleen kulman tarkistamisesta, vaan hyvinkin sen toisen osapuolen ;-) Nössön hyökkäykseltä ei ole kukaan turvassa - sellainen voi tulla ihan odottamattomasta suunnasta.
Sitä vaan ihmettelen, että miksette hanki sopivan kokoisia pyöriä, että saisitte jalat tukevasti maahan?
Sitä vaan ihmettelen, että miksette hanki sopivan kokoisia pyöriä, että saisitte jalat tukevasti maahan?
on mulle suunnilleen sopiva silloin, kun vatsalihakset on normaalissa kunnossa. Matkaendurot nyt vaan tuppaavat olemaan korkeita, ja muunlaista pyörää en halua, koska matkaenskan ajoasento sopii mun huonolle selälle. Yksipyttyisiä enskoja on pienempiäkin, mutta ne on vähän avuttomia maantiellä. Tuo on madallettu, mutta koska se on aika painava, vaatii käsittely lihaksia.
Ap
Liikenne on kaikille turvallisempaa, kun nössöt eivät sähellä seassa.