Paskin F1 voittaja ever - Keke
Äijä ei ilman Didier Pironin loukkaantumista olisi ikinä voittanut mestaruutta. Jonnin joutava kaakki, joka hajotti autonsa poikkeuksetta baanalle. Surkea kuski.
Kommentit (29)
Minusta Senna oli aika paljon paskempi kun ei selvinnyt edes yhdestä kisasta elossa.
Ei olis Didier Pironin kannattanut loukkaantua sitten.
Keke on vissiin ainoa, joka on pystynyt voittamaan mestaruuden autolla, joka ei ole läheskään paras, eli ikään kuin tuollaisella "keskikastin" autolla, kuten nykyään puhutaan.
Siis yksi koko lajin kaikkien aikojen kovimmista tempuista!
Vierailija kirjoitti:
Kimi Räikkönenkin voitti tuurilla
Voitti kun McLaren kuskist Hamilton ja Alonso kilpailivat toisensa pihalle, eli liian kovaa toisiaan vastaan ja Kimi tuli takaa ja keräsi potin.
Tänä vuonna meinasi käydä sama McLaren kuskit Piastri ja Norris, jos olisivat vielä kovemmin taistelleet toisiaan vastaan, niin Verstappen olisi tehnyt saman kuin Kimi vuonna 2007.
Kimihän toisaalta hävisi kausien 2003 ja 2005 mestaruudet huonon tuurin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kimi Räikkönenkin voitti tuurilla
No en tiedä tuosta, mutta Keijon mestaruus oli kyllä niin tuuria kuin voi olla. Voitti vain yhden kilpailun koko kauden aikana ja mestaruus tuli sillä, että Villeneuve delas, Pironi loukkaantui vakavasti ja Prostin körry sakkas juuri sopivalla hetkellä. Kaikkien aikojen Hannu Hanhi -mestaruus.
Eipä kukaan muukaan voittanut Keken mestaruuskaudella kahta kilpailua enempää. Sellaisessa tilanteessa oli tärkeintä tasainen pisteiden kerääminen.
Keke on jotain muuta kuin nämä nykyajan wunderkindit jotka saa paikan F1:kkösessä voittaja-autossa suurinpiirtein heti 18 vuotiaana. Kekehän oli formuloihin mennessään jo kiertänyt maailmaa ties missä sarjoissa. Arvostin enemmän sitä että kuskit tekee työtä ja nostaa itse itseään eikä niin että tiimi valmentajineen valitsee jonkun lahjakkaan lapsen ja tekee hänestä moninkertaisen mestarin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kukaan muukaan voittanut Keken mestaruuskaudella kahta kilpailua enempää. Sellaisessa tilanteessa oli tärkeintä tasainen pisteiden kerääminen.
Kukaan ei voittanut kahta enempää, koska voittavien kuskien kaudet loppuivat kesken kaiken.
Rallin puolella Markku Alén olisi ehdottomasti ansainnut urallaan ainakin yhden mestaruuden. Harmi, kun ei sitä koskaan saavuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Kimi Räikkönenkin voitti tuurilla
Eikös silläkin ollut eniten pisteitä kauden lopussa?
Vierailija kirjoitti:
Rallin puolella Markku Alén olisi ehdottomasti ansainnut urallaan ainakin yhden mestaruuden. Harmi, kun ei sitä koskaan saavuttanut.
'86 mestaruus vietiin vähintäänkin kyseenalaisella kabinettipäätöksellä. On sillä toki pari epävirallista mestaruutta 70-luvulla, jotka ovat käytännössä ihan oikeita mestaruuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimi Räikkönenkin voitti tuurilla
No en tiedä tuosta, mutta Keijon mestaruus oli kyllä niin tuuria kuin voi olla. Voitti vain yhden kilpailun koko kauden aikana ja mestaruus tuli sillä, että Villeneuve delas, Pironi loukkaantui vakavasti ja Prostin körry sakkas juuri sopivalla hetkellä. Kaikkien aikojen Hannu Hanhi -mestaruus.
Ehkä Villeneuven ja Pironin ei olis kannattanut kolaroida eikä Prostin rikkoaautoa jos halusivat voittaa.
Onko jo unohtunut, että Rellun 1,5 turbo oli ihan paska. Kekellä oli Williams Ford 3,0. Sillä pääsi aina mutkassa kantaan kiinni.
Keke kyllä muisti usein mainita, että ohjasi formulaa yhdellä kädellä, toinen oli vaihdekepillä. Vertaa nykyiset kuskit, joiden autoissa tietokone hoitaa vaihtamiset sun muut jutut.
F1 mestaruuden voittaa se jolla on eniten pisteitä kauden viimeisen kisan jälkeen.
En ihan täysin ymmärrä näitä, jotka harmittelevat sitä, että joku voitti vain tuurilla tai että sen ja sen olisi ehdottomasti pitänyt voittaa urallaan mestaruus. Säännöt ovat kaikille samat, ja mestaruuden voittaa se, jolla on kauden päättyessä eniten pisteitä. Tekniset ongelmat ja kolarit/ulosajot kuuluvat oleellisena osana moottoriurheiluun.
Vierailija kirjoitti:
F1 mestaruuden voittaa se jolla on eniten pisteitä kauden viimeisen kisan jälkeen.
Totta, mutta pisteisiin vaikuttaa muiden kuskien ja tallien mokat ja huono taktiikka, onni, keliolosuhteet, rengasvalinta...
Meeppä ite kokeileen ajaa formulaa H-kaavio vaihteistolla.