Tässä teille jotka haukutte huono- osaisia.
Ymmärrättekö, että jos ihminen ei ole koskaan kasvanut ympäristössä, jossa on nähnyt, kokenut ja oppinut, niin se ei tiedä paremmasta? Ei tiedä, mistä langoista ottaa kiinni.
Googlesta voi kyllä selvittää asioita, mutta jos ei edes tiedä, mistä aloittaa, se ei auta. Virikeköyhä ja yksinäinen ympäristö tuhoavat ajattelua ja aivojen toimintaa. Ihmiselle ei yksinkertaisesti synny resursseja.
Puutteelliset, epäterveet ja epätasapainoiset perhesuhteet vahingoittavat hermostoa. Jos ympärillä ei ole turvaa eikä näköalaa, on oikeasti äärimmäisen vaikeaa päästä paremmalle tasolle, koska aivot ovat virittyneet kokemaan neuvottomuutta, näköalattomuutta ja pelkoa.
Kaikki eivät ole teknisiä insinöörejä jolla on mieletön tukiverkosto jotka noin vain ymmärtävät osakkeita, omaisuutta tai talousjärjestelmiä.
Ja sitä paitsi: ne, jotka pärjäävät, eivät ole koskaan tehneet mitään täysin yksin. Aina taustalla on ollut tukiverkkoja ja suhteita, joiden kautta on tullut hyödyllisiä ystävyyksiä, asuntoja, perintöjä, omaisuuksia ja työpaikkoja.
Nyt herätys!!
Kommentit (8)
Huono-osaiset käyvät ihan saman peruskoulun kuin kaikki muutkin ja saavat saman opin. Miksi se ei mene samalla tavalla jakeluun kuin parempiosasilla?
Missä on haukuttu huono-osaisia? Sohvalla tieten tahtoen makaavat, jotka eivät ikinä yritäkään mitään, ovat toinen asia. He ovat haukkunsa ansainneet.
Ihmiset jotka ovat kasvaneet virikkeellisessä ympäristössä ovat nähneet vanhempien tasapainoinen parisuhde, sosiaalista elämää. Aina on ohjelmaa ja tapahtumaa. Kun synnyin tällaisessa ympäristössä niin susta tulee myös rohkea, osaava ja päässä on selvyyttä.
Masentunut ja näköalaton ympäristö vie elämän pois ja on ihan tutkittu että aivot sammuu täysin tällaisessa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Huono-osaiset käyvät ihan saman peruskoulun kuin kaikki muutkin ja saavat saman opin. Miksi se ei mene samalla tavalla jakeluun kuin parempiosasilla?
koska kotiolosuhteet. Jos ilmapiiri on väsynyt, pelokas ja näköalaton niin mikään ei pysy päässä. Lapsella voi olla kivaa koulussa mutta kotona viimeistään haihtuu kaikki positiiviset puolet.
Vanhemmilla ei ole resursseja kannustaa tai jopa latistavat lasta.
Lapsi myös aistii jos vanhemmilla on huolia tai on yksinäinen. Tää vie kaiken hyvän pois
Se on ihan tutkittu että huonossa ympäristössä et opi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono-osaiset käyvät ihan saman peruskoulun kuin kaikki muutkin ja saavat saman opin. Miksi se ei mene samalla tavalla jakeluun kuin parempiosasilla?
koska kotiolosuhteet. Jos ilmapiiri on väsynyt, pelokas ja näköalaton niin mikään ei pysy päässä. Lapsella voi olla kivaa koulussa mutta kotona viimeistään haihtuu kaikki positiiviset puolet.
Vanhemmilla ei ole resursseja kannustaa tai jopa latistavat lasta.
Lapsi myös aistii jos vanhemmilla on huolia tai on yksinäinen. Tää vie kaiken hyvän pois
Se on ihan tutkittu että huonossa ympäristössä et opi.
No jos näin tosiaan on, niin meidän kannattaa käyttää koulutusresurssit vain hyväosaisiin lapsiin. Huono-osaisille lapsille voisi olla ikätasoinen päiväkoti sinne 18v asti. Tulee paljon halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Virikeköyhä ja yksinäinen ympäristö tuhoavat ajattelua ja aivojen toimintaa.
Väitän että toisinpäin. Virikkeettömässä ympäristössä luovuus kukkii ja on tilaa omille ajatuksille. Toki on väliä onko se virikkeetön paikka kerrostalolähiö vai hiljainen maaseutu. Ensimmäinen noista ei varmaan tee hyvää aivoille.
Leirille mars!