Verkkokaupan black fridayn päätarjoukset todellakin iso vitsi
Esim. joku Honorin puhelin muka isossa alessa. Sama puhelin tismalleen samalla hinnalla myynnissä kaikissa muissakin kaupoissa. Joskushan näistä löysi oikeasti edullisia tarjouksia
Kommentit (11)
Mihin perustuu tämä outo käsitys että yritykset jakaisivat tuotteita puoli-ilmaiseksi koska on taas joku markkinointiosaston keksimä tarjousviikko?
Edelleen siitä tuotteesta pitää saada riittävä kate.
Käytännössä tarjoukset voi jakaa kahteen ryhmään:
1) kaupat tyhjentävät varastojaan tavarasta joka ei ole mennyt kaupaksi ja josta halutaan eroon. Tämä näkyy erityisesti vaatekaupassa kun tarjouspaitaa on saatavilla vain XXXL -kokoisena ja mintun kellertävänä kun haluaisit mediumin ja mustan.
2) Tavaran valmistajat käyttävät markkinointibudjettiaan siihen että saadaan näkyvyyttä jollain huikealla tarjouksella. Näissä yleensä tavaran valmistaja tai maahantuoja kattaa kulut mutta myyntierät ovat pieniä. Nämä ovat niitä kun kahden sadan android puhelimen saa satasella mutta niitä myydään vain 15 kpl ja sen jälkeen erä on loppu.
Suurin tuotto kaupalle tulee niistä asiakkaista jotka tulevat jommankumman tarjoustyypin houkuttelemana, eivät löydä haluamaansa mutta ostavat sitten jotain muuta vaikka eivät sitä tarvitsisi koska onhan black friday ja silloin kuuluu ostaa.
Eräässä liikkeessä näin muuten viime viikolla 80€:lla ostamani tuotteen black friday tarjouksena hintaan 89€, hintalappuun oli vain muutettu normaalihinnaksi 149€
Älkää ostako sellaista mitä ette tarvitse tai mitä ette olisi valmiita ostamaan myös normaalihintaan.
Ei ollu motorola edge pro 60 kännyy 100 eurolla.. tylsää
Ikävä asiahan tuo on. Ota vaikka keksi!
Ekana vuotena pari liikettä lähti mukaan yhden päivän aleen, seuraavana vuotena kaikki, koska oli huomattu, mikä menestys päivä on. Seuraavaksi sitten olikin aika luopua yhden päivän hyvistä aleista ja alkaa laajentaa koko käsitettä viikon mittaiseksi. Tänä vuonna sitten on jo siirrytty kuukauden mittaiseen alekampanjaan. Ja kun tämä kamppis on jaettu pitkälle aikavälille, ei ole mitään syytä pitää alennusprosentteja niin suurena. Voi valita muutaman sisäänheittotuotteen ja pistää pienet prosentit muille tuotteille. Sitten vaan kuukautta tai paria ennen alen alkamista, nostetaan hintoja, jotta ei tarvitse missään mainoksessa kertoa, millä hinnalla tuotetta on myyty normaalisti ja saadaan alennusmyynnistäkin hyvä kate. Pikkufirmoilla ei ole varaa lähteä mukaan ollenkaan ja isommat myyvät vaikka mummonsa, jos mahdollista. Ahneudesta siinä on kyse.
Samaa mieltä, ap! Selasin läpi. Miksi niin paljon kaikkea vauvatarviketta ja matkalaukkuja?
Aivan onnettomat tarjoukset. Eihän niitä tainnut edes olla kuin joku pari sivua tuotteita, ei mitään kiinnostavaa. Joku kuntopyörä ja matkalaukku. Yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu tämä outo käsitys että yritykset jakaisivat tuotteita puoli-ilmaiseksi koska on taas joku markkinointiosaston keksimä tarjousviikko?
Edelleen siitä tuotteesta pitää saada riittävä kate.
Käytännössä tarjoukset voi jakaa kahteen ryhmään:
1) kaupat tyhjentävät varastojaan tavarasta joka ei ole mennyt kaupaksi ja josta halutaan eroon. Tämä näkyy erityisesti vaatekaupassa kun tarjouspaitaa on saatavilla vain XXXL -kokoisena ja mintun kellertävänä kun haluaisit mediumin ja mustan.
2) Tavaran valmistajat käyttävät markkinointibudjettiaan siihen että saadaan näkyvyyttä jollain huikealla tarjouksella. Näissä yleensä tavaran valmistaja tai maahantuoja kattaa kulut mutta myyntierät ovat pieniä. Nämä ovat niitä kun kahden sadan android puhelimen saa satasella mutta niitä myydään vain 15 kpl ja sen jälkeen erä on loppu.
Suurin tuotto kaupalle tulee niistä asiakkaista jotka tul
Tietenkään minkään kaupan ei tarvitse antaa kenellekään mitään puoli-ilmaiseksi eikä myydä alennushintaan. Mutta jos väittää antavansa Black Friday -tarjouksia, niiden pitäisi olla oikeita ja tuntuvia.
Pitäisi säätää laki, että Black Friday -termiä saa käyttää vain sellaisista alennuksista, joissa alennusprosentti on oikeasti vähintään 40. Se poistaisi pilipalitarjoukset kokonaiskuvaa sumentamasta.
Kauneustuotteita ollut black week tarjouksessa jo jonkun aikaa,hyviä tarjouksia olen löytänyt. Pomarin kengät miehelle joululahjaksi. Joutsen takit on -30%
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu tämä outo käsitys että yritykset jakaisivat tuotteita puoli-ilmaiseksi koska on taas joku markkinointiosaston keksimä tarjousviikko?
Edelleen siitä tuotteesta pitää saada riittävä kate.
Käytännössä tarjoukset voi jakaa kahteen ryhmään:
1) kaupat tyhjentävät varastojaan tavarasta joka ei ole mennyt kaupaksi ja josta halutaan eroon. Tämä näkyy erityisesti vaatekaupassa kun tarjouspaitaa on saatavilla vain XXXL -kokoisena ja mintun kellertävänä kun haluaisit mediumin ja mustan.
2) Tavaran valmistajat käyttävät markkinointibudjettiaan siihen että saadaan näkyvyyttä jollain huikealla tarjouksella. Näissä yleensä tavaran valmistaja tai maahantuoja kattaa kulut mutta myyntierät ovat pieniä. Nämä ovat niitä kun kahden sadan android puhelimen saa satasella mutta niitä myydään vain 15 kpl ja sen jälkeen erä on loppu.
Suurin tuotto kaupalle tulee niistä asiakkaista jotka tul
Kohta 1. Juuri tätä varten lanseerattiin Usa.ssa BF, kausi tuotteiden poisto myynti, rahat kassaan ja hyllyyn tilaa ennen joulua ja tulevaa kevättä. Tää BF versio on suomalaisten ihan oma paska versio jossa ensin nostetaan hintoja ja sitten mukamas annetaan alennuksia ja koko ajan tilataan lisää, jonka lisäksi koko touhu on viety naurettavuuksiin ja venytetty jopa kuukauden mittaiseksi! HÄPEISIVÅT moista kusettamista...
Ou jee! 🤠🙁🥸