Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako Ove,mitä kokemuksia hyvässä ja pahassa?

Vierailija
04.09.2025 |

Ensi vuonna voisi hakea,mutta kannattaako?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeellä väärää tietoa ovesta av.lla, olkaahan tarkkana.

Vierailija
22/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kannatti, 40€/ kk pois lopullisesta eläkkeestä ei ole maata kaatanut köyhälläkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kannata. Olen tehnyt laskelmat. 

Vierailija
24/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa. Saa elää lähes 90-vuotiaaksi ennen kuin sen ottamisesta jää taloudellisesti tappiolle.

Jos on jo lähtökohtaisesti pieni eläke, niin rohkeaa ottaa OVE. Jos keskipalkka n. 3 600, niin ei keskim vanhuuseläkekään voi olla Iso, 1400 euroa? Ja siitä vielä OVE leikkasi pois koko loppueliniäksi.

 

Jos on keskimääräistä isompi eläke, niin silloin  toki kannattaa ja vaikka sijoittaa OVE pörssiin ja hankkia sitä kautta lisätuloja vanhuuseläkkeelle. Luulenpa, että moni ei ole ihan näin pitkälle miettinyt, jos pankkien kyselyissä jo 100 euron menojen lisäys kuukaudessa saa keskivertopalkansaajan talouden sekaisin?

Komppaan tätä, jos on tulossa iso eläke, niin varmaan on ihan hyvä mutta pienen eläkkeen kohdalla kyllä harkitsisin. Itse otin  25% Oven, kun aikaa alimpaan eläkeikään oli n.10kk ja tiputin työajan 60prosenttiin. Jälkikäteen kyllä hiukan harmittelin, kun pienestä eläkkeestä vielä leikattiin pala pois . 100e pienestä eläkkeestä pois on paljon.

Vierailija
25/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain. Tasasi mukavasti määräaikaisen opettajan tuloja. 

 

Nyt olen jo täyseläkkeellä, mutta jatkan edelleen noita määräaikaisuuksia.

Vierailija
26/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkeellä väärää tietoa ovesta av.lla, olkaahan tarkkana.

Mitä väärää tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta otin heti kun sain, pitkään ollut täysin ilman tuloja. Mitään kannatuslaskelmia en tehnyt. Vähän ottais pattiin jos kuoliskin ennen kuin täyttää 65 eikä saisi ollenkaan nauttia eläkkeestä ;-) 

Vierailija
28/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa. Oma eläke on keskitasoa, OVE 50 %. Sijoitan yli jäävän rahan osinko-osakkeisiin. Osingot on mukava lisä eläkkeen päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/29 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa. Saa elää lähes 90-vuotiaaksi ennen kuin sen ottamisesta jää taloudellisesti tappiolle.

Jos on jo lähtökohtaisesti pieni eläke, niin rohkeaa ottaa OVE. Jos keskipalkka n. 3 600, niin ei keskim vanhuuseläkekään voi olla Iso, 1400 euroa? Ja siitä vielä OVE leikkasi pois koko loppueliniäksi.

 

Jos on keskimääräistä isompi eläke, niin silloin  toki kannattaa ja vaikka sijoittaa OVE pörssiin ja hankkia sitä kautta lisätuloja vanhuuseläkkeelle. Luulenpa, että moni ei ole ihan näin pitkälle miettinyt, jos pankkien kyselyissä jo 100 euron menojen lisäys kuukaudessa saa keskivertopalkansaajan talouden sekaisin?

" Jos on jo lähtökohtaisesti pieni eläke, niin rohkeaa ottaa OVE. Jos keskipalkka n. 3 600, niin ei keskim vanhuuseläkekään voi olla Iso, 1400 euroa? Ja siitä vielä OVE leikkasi pois koko loppueliniäksi.

"

Ovesta en osaa sanoa, mutta tähän kommentoin. Minun palkkani oli aikanaan noin. 3800. Jäin eläkkeelle  65 v, kolme vuotta sitten ( eläkettä kerryttäneitä työvuosia n. 44 - äityiyslomat)  Nettoelläke on nyt 2233.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä