Tarviiko olla puhelias ja seurallinen asiakaspalvelu ammatissa?
Kommentit (15)
Riittää kun on on ystävällinen, kohtelias ja asiallinen. Kärsivällisyys on myös plussaa.
Ei. Ylipuheliaat aspat ovat piina.
T. Asiakas
Vierailija kirjoitti:
Olen pärjännyt 20 vuotta, vaikka olen oikeasti erittäin ujo ja hiljainen. Mutta töihin mennessä otan käyttöön työpersoonan ja hoidan puhehommat kuten tarvii. Olen monena vuonna saanut firman parhaita/top3 myyntejä.
Tuo työpersoona kuulostaa hyvältä. Ujokin ihminen pärjää työelämässä kun ottaa työvaiheen päälle.
Kiveshien haju sekä muut tykötarpeet tehosteineen auttaa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ylipuheliaat aspat ovat piina.
T. Asiakas
Kävin kampaajalla joka oli tosi hyvä, mutta oli pakko lopettaa käynnit kun en enää jaksanut kuunnella sitä tauotonta höpötystä. Vältän myös yhtä kauppaa silloin kun siellä näkyy olevan ärsyttävän tekopirteä lässyttävä myyjä työvuorossa.
Ei todellakaan. Ujoilla introverteilla on usein loistavat sosiaaliset taidot, voivat kehittyä tosi hyväksi aspassa. Asiallisuus todellakin riittää, ja touhuun kyllä oppii, myös hankalia tapauksia voi oppia käsittelemään. Ehkä jos on kovin traumatisoitunut ihmisistä eikä ole saanut apua siihen niin sitten en suosittelisi näin ihmisläheistä työtä.
Voi tuo on yleinen harhaluulo, että ei tarvitse!
Vierailija kirjoitti:
Voi tuo on yleinen harhaluulo, että ei tarvitse!
Siis tarvitsee vai olla puhelias?
Ei tarvitse olla itsekin olen aivan introvertti.
Älä tee samaa virhettä minkä moni asiakaspalvelija tekee että ei osaa peruskäytöstapoja eikä osaa olla asiallinen. Ja mikä tärkeintä ole rehellinen mikä on harvinaista asiakaspalvelijassa
Asiakaspalvelijan tehtävä on kuunnella ja auttaa asiakasta, ei hölöttää omia asioita ja udella turhia.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun on on ystävällinen, kohtelias ja asiallinen. Kärsivällisyys on myös plussaa.
Eikö se mene niinpäin, että asiakaspalvelija kuuntelee ja auttaa asiakasta asiassaan? Ei kukaan jaksa tai odota tapaavansa mitään seuraneitiä tai seurustelu-upseeria asiakaspalvelijana. Pääasia, että ongelma tulee ratkaistuksi mutkitta.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun on on ystävällinen, kohtelias ja asiallinen. Kärsivällisyys on myös plussaa.
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Älä tee samaa virhettä minkä moni asiakaspalvelija tekee että ei osaa peruskäytöstapoja eikä osaa olla asiallinen. Ja mikä tärkeintä ole rehellinen mikä on harvinaista asiakaspalvelijassa
Nuo mainitsemasi ominaisuudet kuvaavat kylläkin sangen osuvasti nykypäivän asiakkaita.
Olen pärjännyt 20 vuotta, vaikka olen oikeasti erittäin ujo ja hiljainen. Mutta töihin mennessä otan käyttöön työpersoonan ja hoidan puhehommat kuten tarvii. Olen monena vuonna saanut firman parhaita/top3 myyntejä.