Hesan bussilippu 2015 2 eur 2025 3,85 eur
Kommentit (16)
Tarkoittanet vuotta 2028? Ja vain, mikäli HSL:n kaavailemat korotukset toteutuvat sellaisenaan.
Ei tuolloin 2015 ajatellut että voisi tuosta kallistua. Olis pitänyt arvostaa enemmän
Muistan, kun v. 19 tuli voimaan vyöhykeuudistus. Seutulippu maksoi silloin n. 100 euroa. Olin innossani, kun BC-vyöhykkeen hinnaksi tuli n. 70 euroa. Nyt se sitten kolmen vuoden päästä taas melkein 100 euroa ja matkustusalue on paljon suppeampi.
ja sit ihmetellään kun ketään ei käy ulkona syömässä
Ihan oikein, metro syö HSL:n rahat.
Vuoden 2015 rahamäärää 2,00 euroa vastaava rahamäärä vuonna 2024 oli 2,45 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, metro syö HSL:n rahat.
Ja se turhuuksien turhuus Kruunuvuorensilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, metro syö HSL:n rahat.
Ja se turhuuksien turhuus Kruunuvuorensilta.
hauska nähdä kun tammikuussa -20 astetta ja pyöräilijä kerran tunnissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, metro syö HSL:n rahat.
Ja se turhuuksien turhuus Kruunuvuorensilta.
hauska nähdä kun tammikuussa -20 astetta ja pyöräilijä kerran tunnissa
Ja kovalla tuulella suljettuna
Vierailija kirjoitti:
ja sit ihmetellään kun ketään ei käy ulkona syömässä
Tai ylipäätänsä matkusta julkisilla
Niin siis onko tuo hinta muka kallis? Hommatkaa ihmeessä auto ja miettikää sitten kumpi on kalliimpaa. Joukkoliikenne on nimenomaan vähävaraisillekin tarkoitettu kulkuväline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, metro syö HSL:n rahat.
Ja se turhuuksien turhuus Kruunuvuorensilta.
Ei nykyrakentamisella Laajasalo voisi olla pelkän metron varassa.
Ja lopetin kuukausilipun ostamiset. Liian kallista. Mielummin se 3 kertaa kuussa ruokaa hakemaan lidlistä metrolla.
Ei oikein ole mitään paikkoja missä edes huvittaisi käydä stadissa, muuttunu ihan muukalaismaiseksi paikaksi jossa ei kiinnosta käydä eikä kiinnosta edes puhua ihmisille. Joten perunatyylillä plus muutama enkunkielisen kirjan tilaus netitse mennään kunnes pääsee pois ja voi nauttia kanarialla.
Haista suomi paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis onko tuo hinta muka kallis? Hommatkaa ihmeessä auto ja miettikää sitten kumpi on kalliimpaa. Joukkoliikenne on nimenomaan vähävaraisillekin tarkoitettu kulkuväline.
Niinpä. Autolla kulkeminen on varmaan kaikkein kusisin tapa liikkua. Ensin saa maksaa itsensä kipeäksi autosta ja päälle vielä verot, vakuutukset, huollot, bensat ja katsastukset. Sitten kaiken lisäksi joutuu autoa vielä ajamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, metro syö HSL:n rahat.
Ja se turhuuksien turhuus Kruunuvuorensilta.
Ei nykyrakentamisella Laajasalo voisi olla pelkän metron varassa.
Se lautta on tosi sujuva, isompaa vaan sit tilalle kun väki runsastuu
Rahanarvo oli tuolloin puolitoistakertainen nykyiseen nähden, joten hinnan nousu oli varsin vähäinen. Edelleenkin hyvät helsinkiläiset maksavat veroina liikennesysteemin tappioita. Miksi pitää? Kerro!