Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoon metron järjettömyys: ikkunalliset metrojunat piti pakolla intergroida ajamaan pimeissä tunneleissa

Vierailija
22.08.2025 |

Miljardeja olisi säästynyt kahdella eri linjalla missä matkustajat olisivat vaihtaneet esim. ruoholahdessa. Metronäkymän yksi nautinto on katsoa seisovia ruuhkia tai edes taivasta ja päivänvaloa niinkuin idän metrossa. Ainakin minun mielestäni. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan metroasemakokemus oli aivan megalomaanisen järjetön.

Vierailija
2/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Vierailija
4/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Eikö kellekään tullut mieleen laittaa metroja kulkemaan siltojen päälle pääväylien viereen? Samalla ikkunasta näkisi hieman maisemia.

Vierailija
5/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muuten on ikkunattomia metroja käytössä?

Vierailija
6/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Eikö kellekään tullut mieleen laittaa metroja kulkemaan siltojen päälle pääväylien viereen? Samalla ikkunasta näkisi hieman maisemia.

Tämä olisi paljon kalliimpaa ja maankäytön kannalta tehotonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Eikö kellekään tullut mieleen laittaa metroja kulkemaan siltojen päälle pääväylien viereen? Samalla ikkunasta näkisi hieman maisemia.

Tämä olisi paljon kalliimpaa ja maankäytön kannalta tehotonta. 

Miksi se oli ennen halpaa ja tehokasta?

Vierailija
8/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Eikö kellekään tullut mieleen laittaa metroja kulkemaan siltojen päälle pääväylien viereen? Samalla ikkunasta näkisi hieman maisemia.

Idässä tuli mieleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Eikö kellekään tullut mieleen laittaa metroja kulkemaan siltojen päälle pääväylien viereen? Samalla ikkunasta näkisi hieman maisemia.

Tietenkin tuli, mutta se vaihtoehto nimenomaan on hylätty huonona. Metron idea on siinä, että se ei vie maanpäällistä tilaa.

Vierailija
10/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Eikö kellekään tullut mieleen laittaa metroja kulkemaan siltojen päälle pääväylien viereen? Samalla ikkunasta näkisi hieman maisemia.

Hetkinen, Länsi-Väylältä on matkaaTapiolaan, Matinkylään jne. Mitä tehdä metrolla joka ajaa harvaan asutulla alueella 🤦. 

Ja metro ilman ikkunaa, toimii ehkä teillä Pihtiputaalla.

Jotain rajaa näille aloituksille 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Eikö kellekään tullut mieleen laittaa metroja kulkemaan siltojen päälle pääväylien viereen? Samalla ikkunasta näkisi hieman maisemia.

Tietenkin tuli, mutta se vaihtoehto nimenomaan on hylätty huonona. Metron idea on siinä, että se ei vie maanpäällistä tilaa.

Miksi sitten ikkunat mustaan tyhjyyteen?

Vierailija
12/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metron hyöty on siinä, että on oma infra, jossa ei yksityisautoilijoiden töppäilyt aiheuta valtavaa ruuhkaa. 

Eikö kellekään tullut mieleen laittaa metroja kulkemaan siltojen päälle pääväylien viereen? Samalla ikkunasta näkisi hieman maisemia.

Silloin se ei ole metro, vaan paikallisjuna. (Tosin nekin kulkevat välillä tunneleissa).

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

monikulttuurinen joukkoraiskausmetro