Kassatyöntekijöille kysymys - mitä teet kun asiakkaan ostokset eivät mahdu kassahihnalle
Onko täällä ketään joka tekee tai on tehnyt kaupassa kassatyötä, ja osaisi sanoa että mitä tällaisessa tilanteessa kassamyyjän oikein pitäisi toimia, kun yhden asiakkaan ostokset vievät käytännössä koko kassapöydän ja hihnan tilan asiakas pakkaa ostoksiaan hitaasti ja seuraavan asiakkaan ostokset eivät sitten mahdukaan enää siihen kassapöydälle. Että pitääkö ne ostokset vaan jotenkin tunkea siihen, vai jättää koko jono odottelemaan siksi aikaa, että tämä jättiostosten tekijä saa ostoksiaan sen verran pakattua, että seuraavan asiakkaan ostokset mahtuvat hyvin siihen pakattavaksi.
Kommentit (7)
Kassajonossa olleena, kassa on sanonut odotellaan hetki että sinun ostokset mahtuvat hihnalle. Muutenkin koronan aikaan on annettu vähän enemmän tilaa kaikille.
Itsekkin olen tukkinut kassan viikon ruokaa ostoksia tehdessä, nykyään tilaan netistä nekin
-neljän äiti
Ne odottavat että asiakas saa pakattua välillä. Tai seuraava asiakas kassitetaan eli tavarat pöytään hihnan viereen tai suoraan muoviin.
Niin, Suomessahan olisi mahdoton ajatus että se kassa pakkaisi niitä asiakkaan ostoksia alun kassiin kuten monissa muissa maissa on tapana,.varmaan se on kielletty, eläköön itsepalvelun kärkimaa!
Siinähän olisi hyvä olla jonkinnäköinen hydraulinen pakkaaja tms...
Vierailija kirjoitti:
Niin, Suomessahan olisi mahdoton ajatus että se kassa pakkaisi niitä asiakkaan ostoksia alun kassiin kuten monissa muissa maissa on tapana,.varmaan se on kielletty, eläköön itsepalvelun kärkimaa!
Kyllä näin on toimittu monta kertaa, jos ostoksia on suht vähän. Mutta jos seuraavalla asiakkaalla on myös paljon ostoksia, loppuu se tila kassaltakin. Tämä näin asiakkaan näkökulmasta havaittuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Suomessahan olisi mahdoton ajatus että se kassa pakkaisi niitä asiakkaan ostoksia alun kassiin kuten monissa muissa maissa on tapana,.varmaan se on kielletty, eläköön itsepalvelun kärkimaa!
Kyllä näin on toimittu monta kertaa, jos ostoksia on suht vähän. Mutta jos seuraavalla asiakkaalla on myös paljon ostoksia, loppuu se tila kassaltakin. Tämä näin asiakkaan näkökulmasta havaittuna.
Ja lisäksi moni asiakas haluaa ehdottomasti pakata itse ja on todella tarkka siitä, miten ne tavarat pitää pakata, ja niitä ostoksia ei kassan todellakaan haluta pakkaavan
Annetaan seuraavalle asiakkaalle muovikassi käteen ja ojennetaan tuotteet suoraan hänelle.