Miten tasoristeysonnettomuus on edes mahdollinen?
En ole oikeasti koskaan ymmärtänyt tätä. Miten joku uskaltaa ajaa niin huolimattomasti että noin voi tapahtua? Oli nyt näkyvyys miten huono hyvänsä niin eihän tuossa ole mitään järkeä.
Kommentit (84)
No niinpä. Eikö pitäisi tajuta siinä vaiheessa pysähtyä kun puomi menee alas?
Sen takia kun ei kuski katso vasemmalle eikä oikealle vaan menee suoraan yli. Samalla tavalla skuuteilla ajellaan katsomatta.
Niin! Miksi onnettomuuksia ei kielletä?
Kun ajaa päivittäin saman tasoristeyksen yli, eikä koskaan tule junaa niin keskittyminen herpautuu
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Eikö pitäisi tajuta siinä vaiheessa pysähtyä kun puomi menee alas?
Vartioimatttomassa tasoristeyksessä ei ole puomeja eikä valoja
Olen valitettavasti ollut autossa jonka kuljettaja paahtoi hiljentämättä.
"Tasoristeyksessä on valot, jotka ilmoittavat jos juna on tulossa"
Kyllähän ne yleensä toimii muitta riittää se yksi kerta kun ei toimi.
Tasoristeyskäyttäytyminen opetetaan autokoulussa. Omaopetuksessa olevilla se ei ole ollenkaan varmaa, saattaa opettaja vaan sanoa, että ei niistä oikeasti tarvitse välittää harvaan liikennöidyillä radoilla jne. Tämä ja moni muu viime aikoina uutisoitu persiillään oleva liikennekäyttäytyminen näyttäisi siltä, että nimenomaan omaopetuksessa olleiden opettajien huonot liikenneasenteet ovat periytyneet tuleville kuljettajille. Pitäisiköhän koko omaopetus kieltää turvallisuuden takia?
Turun suikkilassa eilen ei puomit ja valot toimineet. Siksi onnettomuus.
Joku muu kaupunki eilen: vartioimaton tasoristeys. Kulman takaa ei huomattu junan tulevan.
Tänään: en tiedä vielä.
Minä itse: läheltäpititilanne. Ajoin Raisiossa vartioimattoman tasoristeyksen läpi. En huomannut koko risteystä. Jotain puskaa siinä oli. Kohdalla huomasin junan ihan lähellä. Onneksi ehdin yli.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Eikö pitäisi tajuta siinä vaiheessa pysähtyä kun puomi menee alas?
Tämä oli varmaan hassunhauska vitsi, mutta sanotaan nyt kuitenkin että ei läheskään kaikissa risteyksissä ole mitään puomeja.
Vierailija kirjoitti:
Tasoristeyskäyttäytyminen opetetaan autokoulussa. Omaopetuksessa olevilla se ei ole ollenkaan varmaa, saattaa opettaja vaan sanoa, että ei niistä oikeasti tarvitse välittää harvaan liikennöidyillä radoilla jne. Tämä ja moni muu viime aikoina uutisoitu persiillään oleva liikennekäyttäytyminen näyttäisi siltä, että nimenomaan omaopetuksessa olleiden opettajien huonot liikenneasenteet ovat periytyneet tuleville kuljettajille. Pitäisiköhän koko omaopetus kieltää turvallisuuden takia?
Kyllä ne asenteet ja ongelmat voi rehottaa myös autokoulun käyneillä. Jos ajotunteja on vain muutama, niin ei se opettaja kaikkea tietoa saa siirrettyä eteenpäin eikä oppilas pysty omaksumaan määrättömästi niin lyhyessä ajassa. Opetusluvalla ainakin saa ajella niin paljon kuin haluaa ja ehtii, tulee rutiinia auton käsittelyyn ja erilaisia tilanteita ehtii tulla vastaan.
Joku putinisti tai muu sairas ihminen hyvillä IT-taidoilla saa äkkiä järjestelmän epäkuntoon, siinähän sitten juna ja auto törmäävät. Ja voihan olla, että tuo toinen onnettomuus oli itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasoristeyskäyttäytyminen opetetaan autokoulussa. Omaopetuksessa olevilla se ei ole ollenkaan varmaa, saattaa opettaja vaan sanoa, että ei niistä oikeasti tarvitse välittää harvaan liikennöidyillä radoilla jne. Tämä ja moni muu viime aikoina uutisoitu persiillään oleva liikennekäyttäytyminen näyttäisi siltä, että nimenomaan omaopetuksessa olleiden opettajien huonot liikenneasenteet ovat periytyneet tuleville kuljettajille. Pitäisiköhän koko omaopetus kieltää turvallisuuden takia?
Kyllä ne asenteet ja ongelmat voi rehottaa myös autokoulun käyneillä. Jos ajotunteja on vain muutama, niin ei se opettaja kaikkea tietoa saa siirrettyä eteenpäin eikä oppilas pysty omaksumaan määrättömästi niin lyhyessä ajassa. Opetusluvalla ainakin saa ajella niin paljon kuin haluaa ja ehtii, tulee rutiinia auton käsittelyyn ja erilaisia tilanteita ehtii tulla vastaan.
Autokouluissa on aina teoriatunnit ja varsinkin siellä tuo opetetaan. Kotiopetuksessa teoria voi olla niin ja näin, laitetaan oppilas pänttäämään kirja opettajan mitään kertomatta. Vissi ero, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Tasoristeyskäyttäytyminen opetetaan autokoulussa. Omaopetuksessa olevilla se ei ole ollenkaan varmaa, saattaa opettaja vaan sanoa, että ei niistä oikeasti tarvitse välittää harvaan liikennöidyillä radoilla jne. Tämä ja moni muu viime aikoina uutisoitu persiillään oleva liikennekäyttäytyminen näyttäisi siltä, että nimenomaan omaopetuksessa olleiden opettajien huonot liikenneasenteet ovat periytyneet tuleville kuljettajille. Pitäisiköhän koko omaopetus kieltää turvallisuuden takia?
Vaikka kukaan ei opettaisi missään niin täytyy olla todella tyhmä jos ajaa junan alle.
Tasoristeyksiä on monenlaisia. Selkein on sellainen, jossa tie kulkee kohtisuoraan radan yli ja pajukot on raivattu näkyvyyden maksimoimiseksi. Kaikkein kamalin on sellainen, että tie kulkee vinosti rataa kohti ja puskat peittää näkyvyyden. Tällöin juna pahimmillaan tulee takaviistosta kuolleesta kulmasta puskan takaa.
Täällä meidän periferiassa on enemmän noita jälkimmäisiä tasoristeyksiä. Ja kun junarataa kulkee erittäin epäsäännöllisesti lähinnä rahtiliikenne niin se juna todellakin pääsee yllättämään.
Minä olen sellainen arkailija, että pysähdyn varmistamaan radan ylityksen turvallisuuden. Silti on kerran juna päässyt kunnolla säikäyttämään.
En ymmärrä miksei noita pajukoita ole laajemmin noissa risteyksissä poistettu.
Onhan netti täynnä niitäkin tasoristeysonnettomuuksia joissa on puomi, mutta joku autoilija tai moottoripyöräiljä vaan tunkee siitä läpi. Kun minä-minä-minä menen aina ensin lienee tuo asenne.
Jos ei ole valoja, ei puomia niin helpostihan moni ajelee omissa maailmoissaan eikä tajua mistään mitään tuosta risteyspaikasta.
Helsingissä kun pikaratikka aloitti, oli mediassa paljon juttua kuin sillä on etuajo-oikeus ja sitä pitää varoa. Ei mennyt kuin pari päivää niin joku tonttu autoilija oli pikaratikan edessä.
Eikö niissä oo niitä kilkuttimia jotka varottaa junan tulosta sekä puomeja jotka laskeutuu
Noissa voi olla takana myös itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasoristeyskäyttäytyminen opetetaan autokoulussa. Omaopetuksessa olevilla se ei ole ollenkaan varmaa, saattaa opettaja vaan sanoa, että ei niistä oikeasti tarvitse välittää harvaan liikennöidyillä radoilla jne. Tämä ja moni muu viime aikoina uutisoitu persiillään oleva liikennekäyttäytyminen näyttäisi siltä, että nimenomaan omaopetuksessa olleiden opettajien huonot liikenneasenteet ovat periytyneet tuleville kuljettajille. Pitäisiköhän koko omaopetus kieltää turvallisuuden takia?
Vaikka kukaan ei opettaisi missään niin täytyy olla todella tyhmä jos ajaa junan alle.
Itsemurhia jotkut on.
No siten että ei katsota sivuille ja ajetaan ylinopeutta. Sitten vain sattumalta juna osuu juuri samaan aikaan risteykseen. Ihme ettei näitä ole enempää kun ihmiset näpeltää puhelinta jatkuvasti ajaessaan.