Kuinka suuri idioottilauma voi firmaa johtaa, jos kaikki tulee lopputulokseen jossa menestystuotetta muutetaan ja hintaa nostetaan?
Ja ei peräänny päätöksessään, vaikka kaikki entiset asiakkaat siirtyy ostamaan kilpailijan tuotteita?
Tässä suomalaisten menestysresepti lyhyesti.
Kommentit (8)
Kun uusi johtaja tulee taloon, hänellä on tietysti painetta näyttää osaamistaan. Se näkyy sitten niin että kaikki laitetaan uusiksi. Muutosten pitää näkyä joka kvartaalilla.
Jollei johtaja tee muutoksia, hän on turha. Sama pätee pikkupomojen mielipiteisiin: jollei sano joka asiasta jotain, on turha.
Tai ei muuta menestystuotetta, vaan tekee sitkeästi vanhalla tavalla, vaikka asiakkaat siirtyvät käyttämään kilpailijan tuotettta?
Bonjourin toimarin päiväkirjasta:
Rakas päiväkirja, olen idiootti.
Koska markkinatalous ei suojele kulttuuria täytyy valtion perustaa tehtaita jossa tuotetaan kulttuurihistoriallisesti tärkeitä tuotteita perinteisen reseptin mukaan.
Suomi on aivan täynnä huonoa johtamista ja huonoja johtajia ja se näkyy kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Koska markkinatalous ei suojele kulttuuria täytyy valtion perustaa tehtaita jossa tuotetaan kulttuurihistoriallisesti tärkeitä tuotteita perinteisen reseptin mukaan.
Ei se perinteinen reseptiikkakaan auta, koska muutos on armoton - raaka-aineet jossakin alkavat olla kyllästettyjä mikromuovilla ynnä muilla alkuperäiseen reseptiin kuulumattomilla ainesosilla.
Tapahtuu tuota paremmissakin piireissä. Coca Cola muutti juomansa reseptiä niin, ettei uusi tuote tullut vanhan oheen vaan sen tilalle. Maailmanlaajuinen jättiläinen meinasi kaatua.