Kiinassa Xiaomi YU7 SUV nyt tilattavissa, tilauksia tuli 3 tunnissa n. 300000...
MIkään auto ei ole ikinä saanut niin paljon tilauksia niin nopeasti kuin
Tuo Xiaomi YU7 SUV ja se on vieläpä toistaiseksi ainoastaan Kiiinassa myynnissä toistaiseksi vaikka on varmasti tulossa myyntiin paljon laajemminkin.
Parissa päivässä tilauksia n. 400000.
Kiinassa hinta on n. 45000 USD.
N. 700hv ja 0-100km/h 3 sekunnissa.
Ainoa sähköauto maalmassa joka ajo-ominaisuuksiltaan pystyy kilpailemaan tuon kanssa on ainakin joidenkin testaajien mukaan Porsche.
Auto on testattu jo myös Nurgburgringin radalla ja teki sielläkin heti jonkun rata-ennätyksen.
Auton runko on jäykempi kuin edes jonkun Porsche 911 runko.
Auton sisusta on myös todella korkeatasoinen.
Varmaan joka ikinen auto tällä hetkellä tuottaa tappiota. Ei pysty valmistamaan tuollaista edes Kiinassa niin halvalla.
Akusto on n. 100 Kwh.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Xiaomilla on ihan hyviä tuotteita aika monella alalla eli kyse ei ole pelkästään puhelimia tuottavasta firmasta. Jos oikeasti pystyvät myymään tuolla hinnalla niin se tarkoittaa että eurooppalaiset autonvalmistajien ovat hätää kärsimässä ja edessä on todennäköisesti konkursseja. Onkohan eurooppalaisessa ilmastopolitiikassa jotain vikaa.
Miten eurooppalainen ilmastopolitiikka vaikuttaa kiinalaisen auton hintaan?
Vierailija kirjoitti:
Xiaomilla on ihan hyviä tuotteita aika monella alalla eli kyse ei ole pelkästään puhelimia tuottavasta firmasta. Jos oikeasti pystyvät myymään tuolla hinnalla niin se tarkoittaa että eurooppalaiset autonvalmistajien ovat hätää kärsimässä ja edessä on todennäköisesti konkursseja. Onkohan eurooppalaisessa ilmastopolitiikassa jotain vikaa.
Aasiassa kun perinteiset energiat jylläävät ja siellä rikas rahastava eliitti ei pääse rahastamaan ilmastomaksuja. Toisin on EU maissa missä nimenomaan rikas eliitti rahastaa ilmastomaksuina järjettömiä summia ja ihmiset eivät kyseenalaista asiaa lainkaan. Ei ole mitää tunnuslukuja siitä paljonko ilmasto muuttui ilmastomaksuina kerätyillä valtavilla summilla eikä tunnuslukuja siitä miten ilmasto muuttui suomalaisilta viedyillä ilmastomaksuilla. Ja samaan aikaan rahastava eliitti on rikkaampi kuin koskaan kun maksut menevät heidän tileilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xiaomilla on ihan hyviä tuotteita aika monella alalla eli kyse ei ole pelkästään puhelimia tuottavasta firmasta. Jos oikeasti pystyvät myymään tuolla hinnalla niin se tarkoittaa että eurooppalaiset autonvalmistajien ovat hätää kärsimässä ja edessä on todennäköisesti konkursseja. Onkohan eurooppalaisessa ilmastopolitiikassa jotain vikaa.
Aasiassa kun perinteiset energiat jylläävät ja siellä rikas rahastava eliitti ei pääse rahastamaan ilmastomaksuja. Toisin on EU maissa missä nimenomaan rikas eliitti rahastaa ilmastomaksuina järjettömiä summia ja ihmiset eivät kyseenalaista asiaa lainkaan. Ei ole mitää tunnuslukuja siitä paljonko ilmasto muuttui ilmastomaksuina kerätyillä valtavilla summilla eikä tunnuslukuja siitä miten ilmasto muuttui suomalaisilta viedyillä ilmastomaksuilla. Ja samaan aikaan rahastava eliitti on rikkaampi kuin koskaan kun maksut m
Kiina rakentaa voimakkaasti kyllä uusiutuvaa energiaa + vesivoimaa (+ uudet ydinvoimahankkeet) ja lisäksi suurissa kaupungeissa on hankala rekisteröidä autoa joka ei ole vähintäänkin ladattava hybridi.
Kiinassa myös latausinfra on erittäin kattavaa ja uusimmat tehokkaimmat laturit on jo jopa 1 Megawatin latureita (mutta nämä nyt on vielä erittäin harvinaisia). 500-600 kilowatin
latureita on jo sitten vähän enemmän.
Siellä on sähköisissä autoissa vihreät kilvet ja jos katsoo autoliikennettä suurissa kaupungeissa, niin vhreitä kilpiä on todella paljon.
Ilmanlaatu on parantunut erittäin paljon suurissa kaupungeissa. Joskus aikoinaan Kiina suurissa kaupungeissa ilmanlaatu oli ihan kauhea.
Normaalin polttomoottriauton rekisteröinti on hitaampaa ja kalliimpaa. Tahallaan tehty aika vaikeaksi.
Kiina valmistaa edelleen yllättävän paljon ihan perinteisiä polttomoottoriautoja mutta niiden valmistus on kai pääosin suunnattu vientiin. Jonnekin Aasian markkinoille ainakin.
En sinänsä ota kantaa EU:n ilmastopolitiikkaan kun en sitä nyt tunne niin hyvin.
Xiaomilla on ihan hyviä tuotteita aika monella alalla eli kyse ei ole pelkästään puhelimia tuottavasta firmasta. Jos oikeasti pystyvät myymään tuolla hinnalla niin se tarkoittaa että eurooppalaiset autonvalmistajien ovat hätää kärsimässä ja edessä on todennäköisesti konkursseja. Onkohan eurooppalaisessa ilmastopolitiikassa jotain vikaa.