Olen uskovainen, mutta en ole samaa mieltä kaikista raamatun opeista!
Esim se että ensimmäiset tulee viimeiseksi ja viimeiset ensimmäiseksi. Jos joku elää jumalattomasti monta kymmentä vuotta ja tekee syntiä solkenaan. Herjaa uskovaisia, kiusaa, kieltää Jeesuksen yms. Miksi tämmöinen palkittaisiin maalissa ensimmäisellä sijalla? Minun oikeuskäsityksen mukaan esim lapsesta saakka nuhteetonta elämää elänyt ja sittenkin kunnolliseksi havaittu tulisi ensimmäisenä. Enkä tässä tavoittele mitään omaa onnea näin sanomalla. Minulle mitkään sijoitukset ei ole tärkeitä ja muutenkin kaikki uskovat tasa-arvoisia.
Kommentit (29)
Huoh. Ap. Ei ole ymmärtänyt lukemaansa.
Niin, Jeesus tuli ensimmäisenä juuri syntisten luokse, koska halusi heidät pelastaa. Vähemmän syntiset olivat jo tarpeeksi hyvässä tilanteessa. Mitä ap haluaa, kymmenen pistettä ja papukaijamerkin? Koko pointtina on, ettet sinä pelastu omilla hyveilläsi vaan puhtaasti Jumalan armosta. Siinä vaiheessa ei ole väliä onko joku syntisempi kuin sinä. Ole vain iloinen heidänkin puolestaan.
Niin maailmassa ensimmäiset tulevat taivaassa viimeiseksi. Se joka on toisten palvelija on isommassa osassa ikuisuudessa kuin se joka heittäytyi palveltavaksi.
Kristus antoi oman elämänsä ihmisen edestä joten hän on tietysti aina kaikista suurin. Hän palveli ihmisiä antamalla itsestään ihan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Jeesus tuli ensimmäisenä juuri syntisten luokse, koska halusi heidät pelastaa. Vähemmän syntiset olivat jo tarpeeksi hyvässä tilanteessa. Mitä ap haluaa, kymmenen pistettä ja papukaijamerkin? Koko pointtina on, ettet sinä pelastu omilla hyveilläsi vaan puhtaasti Jumalan armosta. Siinä vaiheessa ei ole väliä onko joku syntisempi kuin sinä. Ole vain iloinen heidänkin puolestaan.
Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Ei vain jotkut vaan aivan kaikki. Oli silloin on nyt on maailman tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Jeesus tuli ensimmäisenä juuri syntisten luokse, koska halusi heidät pelastaa. Vähemmän syntiset olivat jo tarpeeksi hyvässä tilanteessa. Mitä ap haluaa, kymmenen pistettä ja papukaijamerkin? Koko pointtina on, ettet sinä pelastu omilla hyveilläsi vaan puhtaasti Jumalan armosta. Siinä vaiheessa ei ole väliä onko joku syntisempi kuin sinä. Ole vain iloinen heidänkin puolestaan.
Tottakai joku enemmän "velkaa" ollut syntinen on iloisempi ja kiitollisempi kun saa kaiken anteeksi. Minun mielestä tällä logiikalla ei pitäisi ihmisiä ja uskovaisia punnita. Todellakin on väliä silläkin että ei olisi paljoa syntitaakkaa ja sen minä lukisin eduksi jos ei ole kovin syntinen. En tämmöisiltä vähemmän syntisiltä vaatisi liikaa katumusta ja kiitollisuutta, koska sitä ei välttämättä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Jeesus tuli ensimmäisenä juuri syntisten luokse, koska halusi heidät pelastaa. Vähemmän syntiset olivat jo tarpeeksi hyvässä tilanteessa. Mitä ap haluaa, kymmenen pistettä ja papukaijamerkin? Koko pointtina on, ettet sinä pelastu omilla hyveilläsi vaan puhtaasti Jumalan armosta. Siinä vaiheessa ei ole väliä onko joku syntisempi kuin sinä. Ole vain iloinen heidänkin puolestaan.
Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Ei vain jotkut vaan aivan kaikki. Oli silloin on nyt on maailman tappiin asti.
Niin, väitinkö muuta?
Niin uskovaisuuteenhan liittyy vahvasti tämä "rusinat pullasta" ajattelu: uskotaan todeksi vain ne itselle mieluisat kohdat. Tämä on ainut "logiikka" mikä uskovaisuudesta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Jeesus tuli ensimmäisenä juuri syntisten luokse, koska halusi heidät pelastaa. Vähemmän syntiset olivat jo tarpeeksi hyvässä tilanteessa. Mitä ap haluaa, kymmenen pistettä ja papukaijamerkin? Koko pointtina on, ettet sinä pelastu omilla hyveilläsi vaan puhtaasti Jumalan armosta. Siinä vaiheessa ei ole väliä onko joku syntisempi kuin sinä. Ole vain iloinen heidänkin puolestaan.
Tottakai joku enemmän "velkaa" ollut syntinen on iloisempi ja kiitollisempi kun saa kaiken anteeksi. Minun mielestä tällä logiikalla ei pitäisi ihmisiä ja uskovaisia punnita. Todellakin on väliä silläkin että ei olisi paljoa syntitaakkaa ja sen minä lukisin eduksi jos ei ole kovin syntinen. En tämmöisiltä vähemmän syntisiltä vaatisi liikaa katumusta ja kiitollisuutta, koska sitä ei välttämättä löydy.
No synnistä kärsii ihminen itse sitä tehdessään. Ei syntisempi jotenkin pääse vähemmällä kuin vähemmän syntinen, ja samaten syvästi syntinen epätodennäköisemmin hyväksyy Jumalan. Ei vähemmän syntisen pitäisi siis lainkaan kadehtia syntisempää niin kuin ap vaikuttaa tekevän. Ymmärrän ap:n logiikan maallisessa asiayhteydessä, muttei se päde pelastukseen ja jumalallisiin kysymyksiin.
Uskon että Jumala tietää mitä tekee ja on oikeudenmukainen.
Jos sinä olet kasvanut rakastavassa perheessä ja olet elänyt ilman mitään suurempia ongelmia ja olet pysynyt uskossa niin miten se on jotenkin parempi kuin se että jotain ihmistä on henkisesti, fyysisesti ja hengellisesti kuisattuu melkein hengiltä jolloin tämä ihminen on katkeroitunut ja vihaa kaikkea mikä vähääkään viittaa Jumalaan, mutta jonka silmät jossain vaiheessa sitten avautuu ja hän katuu mitä on tehnyt ja tekee parannuksen?
Vierailija kirjoitti:
Niin uskovaisuuteenhan liittyy vahvasti tämä "rusinat pullasta" ajattelu: uskotaan todeksi vain ne itselle mieluisat kohdat. Tämä on ainut "logiikka" mikä uskovaisuudesta löytyy.
Et ole tainnut tajuta, että jokainen ihminen on uskovainen? Kyllähän evoluutio-oppiinkin uskova kerää rusinat pullasta luullessaan tuota oppia tieteelliseksi vaikka se onkin vain puhtaasti uskonnollista jossittelua ja uskomusta. Väittää siis, ettei ole uskovainen, vaikka onkin. Tuo jos jokin on rusinat pullasta-ajattelua. Ei, et sinä ole yhtään "rationaalisempi", "maallisempi" tai "tieteellisempi" kuin kristittykään. Itse asiassa todennäköisesti päinvastoin.
Sellaista se on, kun ei ymmärrä Jumalaa.
Eevakin halusi ymmärrystä ja kuinkas sille kävikään.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että Jumala tietää mitä tekee ja on oikeudenmukainen.
Jos sinä olet kasvanut rakastavassa perheessä ja olet elänyt ilman mitään suurempia ongelmia ja olet pysynyt uskossa niin miten se on jotenkin parempi kuin se että jotain ihmistä on henkisesti, fyysisesti ja hengellisesti kuisattuu melkein hengiltä jolloin tämä ihminen on katkeroitunut ja vihaa kaikkea mikä vähääkään viittaa Jumalaan, mutta jonka silmät jossain vaiheessa sitten avautuu ja hän katuu mitä on tehnyt ja tekee parannuksen?
Tottakai se on parempi mitä vähemmän syntiä tekee. Ja lapsesta saakka nuhteettomasti elänyt olisi tavoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Jeesus tuli ensimmäisenä juuri syntisten luokse, koska halusi heidät pelastaa. Vähemmän syntiset olivat jo tarpeeksi hyvässä tilanteessa. Mitä ap haluaa, kymmenen pistettä ja papukaijamerkin? Koko pointtina on, ettet sinä pelastu omilla hyveilläsi vaan puhtaasti Jumalan armosta. Siinä vaiheessa ei ole väliä onko joku syntisempi kuin sinä. Ole vain iloinen heidänkin puolestaan.
Tottakai joku enemmän "velkaa" ollut syntinen on iloisempi ja kiitollisempi kun saa kaiken anteeksi. Minun mielestä tällä logiikalla ei pitäisi ihmisiä ja uskovaisia punnita. Todellakin on väliä silläkin että ei olisi paljoa syntitaakkaa ja sen minä lukisin eduksi jos ei ole kovin syntinen. En tämmöisiltä vähemmän syntisiltä vaatisi liikaa katumusta ja kiitollisuutta, koska sitä ei välttämättä löydy.
Huoh. Toinen joka ei ymmärtänyt lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Jeesus tuli ensimmäisenä juuri syntisten luokse, koska halusi heidät pelastaa. Vähemmän syntiset olivat jo tarpeeksi hyvässä tilanteessa. Mitä ap haluaa, kymmenen pistettä ja papukaijamerkin? Koko pointtina on, ettet sinä pelastu omilla hyveilläsi vaan puhtaasti Jumalan armosta. Siinä vaiheessa ei ole väliä onko joku syntisempi kuin sinä. Ole vain iloinen heidänkin puolestaan.
Tottakai joku enemmän "velkaa" ollut syntinen on iloisempi ja kiitollisempi kun saa kaiken anteeksi. Minun mielestä tällä logiikalla ei pitäisi ihmisiä ja uskovaisia punnita. Todellakin on väliä silläkin että ei olisi paljoa syntitaakkaa ja sen minä lukisin eduksi jos ei ole kovin syntinen. En tämmöisiltä vähemmän syntisiltä vaatisi liikaa katumusta ja kiitollisuutta, koska sitä ei välttämättä löydy.
Jutun juju on vähän niin kuin tajuta se, että sinä et ole "vähemmän syntinen" kuin joku muu. Jumala ei arvota sillä perusteella vaikka itse kokisit olevasi kuinka nuhteeton. Ihmisten silmissä "pahemmin syntiset" eivät kuvittele olevansa muita parempia, siksi he tulevat ensimmäisenä. Jos tajuaa, että syntisyys ei ole yhtä kuin tekojen määrä ja laatu, on jo oikealla suunnalla. Emme ole syntisiä, koska teemme pahaa, vaan teemme pahaa, koska olemme syntisiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin uskovaisuuteenhan liittyy vahvasti tämä "rusinat pullasta" ajattelu: uskotaan todeksi vain ne itselle mieluisat kohdat. Tämä on ainut "logiikka" mikä uskovaisuudesta löytyy.
Se on ihmisen syntinen luonto. Kukaan ei luonnostaan etsi jumalaa. Kaikista pätevin logiikka löytyy sanasta logos. Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala.
Usko on uskoa, mutta uskoa voi mitä vaan. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että Jumala tietää mitä tekee ja on oikeudenmukainen.
Jos sinä olet kasvanut rakastavassa perheessä ja olet elänyt ilman mitään suurempia ongelmia ja olet pysynyt uskossa niin miten se on jotenkin parempi kuin se että jotain ihmistä on henkisesti, fyysisesti ja hengellisesti kuisattuu melkein hengiltä jolloin tämä ihminen on katkeroitunut ja vihaa kaikkea mikä vähääkään viittaa Jumalaan, mutta jonka silmät jossain vaiheessa sitten avautuu ja hän katuu mitä on tehnyt ja tekee parannuksen?
Tottakai se on parempi mitä vähemmän syntiä tekee. Ja lapsesta saakka nuhteettomasti elänyt olisi tavoitteena.
Tottakai se sille ihmiselle itselleen on parempi, mutta jos sinua on siunattu ja varjeltu paljon eläessäsi niin miten sinä ansaitsisit paremman paikan kuin se joka on käynyt läpi helvetin ja joka on luopunut paljoista synneistä ja on kääntynyt Jumalan puoleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että Jumala tietää mitä tekee ja on oikeudenmukainen.
Jos sinä olet kasvanut rakastavassa perheessä ja olet elänyt ilman mitään suurempia ongelmia ja olet pysynyt uskossa niin miten se on jotenkin parempi kuin se että jotain ihmistä on henkisesti, fyysisesti ja hengellisesti kuisattuu melkein hengiltä jolloin tämä ihminen on katkeroitunut ja vihaa kaikkea mikä vähääkään viittaa Jumalaan, mutta jonka silmät jossain vaiheessa sitten avautuu ja hän katuu mitä on tehnyt ja tekee parannuksen?
Tottakai se on parempi mitä vähemmän syntiä tekee. Ja lapsesta saakka nuhteettomasti elänyt olisi tavoitteena.
Tottakai se sille ihmiselle itselleen on parempi, mutta jos sinua on siunattu ja varjeltu paljon eläessäsi niin miten sinä ansaitsisit paremman paikan k
Luulen että Jumalakin toivoisi ettei kukaan syntiä tekisi. Onhan se mukava että joku tekee parannuksen, mutta mielestäni on parempi jos olisi ollut synnitön alusta asti. En minä ainakaan toivoisi että syntiä tehtäisiin.
Kyse tuossa kohdassa ei ole synnistä vaan palvelemisesta !
Kyse on siitä kuka on suurin Taivasten valtakunnassa. Sen paikan täytti Kristus täydellisellä palveluksella, elämällä täydellisesti ja täydellisellä sovitustyöllään uhratessaan itsensä täydellisenä syntiuhrina Jumalalle.
Siksi taivaassa tavan syntiset ihmiset ( eli kaikki ihmiset) tulee joko ensimmäiseksi tai viimeiseksi. Ensimmäisiä ovat ne ketkä ovat Kristuksen opetusten mukaan uhranneet itsensä ja koko elämänsä Hänen vuokseen. Seuranneet Jeesusta palvellen muita itsensä pienentäen. Eli ensimmäisiä ovat maailmassa viimeiset ne jotka palvelevat toisia. Ne jotka ovat maailmassa palveltavina ovat Taivaassa viimeisiä koska tulivat maailmassa ensimmäisinä.
Riittikö rautalanka vai haenko ratakiskoa?
Tuo on universaalia viisausoppia ja toistuu mm. myös tao te chingissä. Jättäytyy jälkeen, mutta onkin edessä...
Jumala ei palkitse parasta perseennuolijaa vaan kaikki mitä saamme saadaan armosta.