Olen uskovainen, mutta en ole samaa mieltä kaikista raamatun opeista!
Esim se että ensimmäiset tulee viimeiseksi ja viimeiset ensimmäiseksi. Jos joku elää jumalattomasti monta kymmentä vuotta ja tekee syntiä solkenaan. Herjaa uskovaisia, kiusaa, kieltää Jeesuksen yms. Miksi tämmöinen palkittaisiin maalissa ensimmäisellä sijalla? Minun oikeuskäsityksen mukaan esim lapsesta saakka nuhteetonta elämää elänyt ja sittenkin kunnolliseksi havaittu tulisi ensimmäisenä. Enkä tässä tavoittele mitään omaa onnea näin sanomalla. Minulle mitkään sijoitukset ei ole tärkeitä ja muutenkin kaikki uskovat tasa-arvoisia.
Kommentit (29)
Synnistä
Puheenollen
kaikki synti on Jumalan silmissä kuoleman arvoista. Yksikin synti ja kuolema korjaa tuonelaan ellei Kristus asu sydämessäsi.
Eli kysyt olenko hyvä vai paha, siitä ei ole kyse.
Kyse on synnistä
Synnit määrittelee Jumala ja rangaistuksen synnistä määrittää Jumala.
Tämän takia sinä tarvitset Jeesus Kristuksen tarjoaman sovitustyön ja pelastuksen.
Koska et ole synnitön. Ei kukaan ole. Ja Jumala on määrännyt kaiken synnin palkaksi kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
"Luulen että Jumalakin toivoisi ettei kukaan syntiä tekisi. Onhan se mukava että joku tekee parannuksen, mutta mielestäni on parempi jos olisi ollut synnitön alusta asti. En minä ainakaan toivoisi että syntiä tehtäisiin."
Ei Jumala tietenkään toivo että kukaan tekisi syntiä koska se on ihmiselle, siksihän Jumala on onnellinen kun joku kääntyy tuhontieltä elämäntielle. Itse olen siunattu ja varjeltu ihminen ja ihmisten mittapuilla olen hyvä ihminen, mutta en todellakaan kyseenalaista sitä jos Jumala tuumii että minä olen jonon viimeinen. Mitä vikaa siinä paikassa olisi?
Oletko koskaan edes avannut Raamattuasi? Omistatko sellaista edes?
Vierailija kirjoitti:
Kyse tuossa kohdassa ei ole synnistä vaan palvelemisesta !
Kyse on siitä kuka on suurin Taivasten valtakunnassa. Sen paikan täytti Kristus täydellisellä palveluksella, elämällä täydellisesti ja täydellisellä sovitustyöllään uhratessaan itsensä täydellisenä syntiuhrina Jumalalle.
Siksi taivaassa tavan syntiset ihmiset ( eli kaikki ihmiset) tulee joko ensimmäiseksi tai viimeiseksi. Ensimmäisiä ovat ne ketkä ovat Kristuksen opetusten mukaan uhranneet itsensä ja koko elämänsä Hänen vuokseen. Seuranneet Jeesusta palvellen muita itsensä pienentäen. Eli ensimmäisiä ovat maailmassa viimeiset ne jotka palvelevat toisia. Ne jotka ovat maailmassa palveltavina ovat Taivaassa viimeisiä koska tulivat maailmassa ensimmäisinä.
Riittikö rautalanka vai haenko ratakiskoa?
Mitä tuumit, mikä on synnin palkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä kuka on suurin Taivasten valtakunnassa. Sen paikan täytti Kristus täydellisellä palveluksella, elämällä täydellisesti ja täydellisellä sovitustyöllään uhratessaan itsensä täydellisenä syntiuhrina Jumalalle.
Siksi taivaassa tavan syntiset ihmiset ( eli kaikki ihmiset) tulee joko ensimmäiseksi tai viimeiseksi. Ensimmäisiä ovat ne ketkä ovat Kristuksen opetusten mukaan uhranneet itsensä ja koko elämänsä Hänen vuokseen. Seuranneet Jeesusta palvellen muita itsensä pienentäen. Eli ensimmäisiä ovat maailmassa viimeiset ne jotka palvelevat toisia. Ne jotka ovat maailmassa palveltavina ovat Taivaassa viimeisiä koska tulivat maailmassa ensimmäisinä.
Riittikö rautalanka vai haenko ratakiskoa?
Mitä t
Mun tarvi mitään tuumia. Tiedän että synninpalkka on kuolema. Se lukee Raamatussa suurinpiirtein joka sivulla tavalla tai toisella. Lue sieltä.
"Jos joku elää jumalattomasti monta kymmentä vuotta ja tekee syntiä solkenaan. Herjaa uskovaisia, kiusaa, kieltää Jeesuksen yms. Miksi tämmöinen palkittaisiin maalissa ensimmäisellä sijalla?"
Uskomatonta, miten kukaan ei oikeasti lukenut/ymmärtänyt Ap:n tekstiä!
Tuossa Ap ihmettelee, miten joku muka saisi ensimmäisen sijan, vaikka eläisi täysin synnissä koko elämänsä ja vielä kieltämällä Jeesuksenkin.
Eihän tällainen ole edes uskovainenkaan ja kuitenkin tuossa Raamatun kohdassa oli kyse ainoastaan ja vain Jeesukseen uskovista uskovaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittikö rautalanka vai haenko ratakisko
Mietin vain että ootko sä se tyyppi joka täällä usein kommentoi keskusteluja jotka käsittelevät kristinuskoa. sellainen analyytiinen ja selkeä kaveri joka esittää hyviä kysymyksiä. aika moni täällä puhuu kaanankieltä ja toistaa tiettyjä fraaseja.
Vierailija kirjoitti:
"Jos joku elää jumalattomasti monta kymmentä vuotta ja tekee syntiä solkenaan. Herjaa uskovaisia, kiusaa, kieltää Jeesuksen yms. Miksi tämmöinen palkittaisiin maalissa ensimmäisellä sijalla?"
Uskomatonta, miten kukaan ei oikeasti lukenut/ymmärtänyt Ap:n tekstiä!
Tuossa Ap ihmettelee, miten joku muka saisi ensimmäisen sijan, vaikka eläisi täysin synnissä koko elämänsä ja vielä kieltämällä Jeesuksenkin.
Eihän tällainen ole edes uskovainenkaan ja kuitenkin tuossa Raamatun kohdassa oli kyse ainoastaan ja vain Jeesukseen uskovista uskovaisista.
Aaaa. No sit ymmärrän Ap.n ihmetttelyt jos hän ajatteli että uskottomat pääsisivät ensimmäisiksi. En tosin ole koskaa kuullutkaan siitä että joku kristitty ajattelisi että kaikki ihmiset pelastuisivat.
Kysymys on arvon määrittämisestä. Mikä on ihmisen näkökulmasta arvokasta, ei ole sitä Jumalan näkökulmasta. Maailmassa rikas tulee ensimmäisenä ja köyhä viimeisenä. Jumalan näkökulma on toinen.
Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. (Jaak. 4:4)
Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle; ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen; mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi. Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? (1. Moos. 4:3,6)
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua". Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." (Matt. 19:21,24)
Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste r*iskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste r*iskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi. Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. (Matt. 6:19,24) jne.
Kysymys ei ole siten enempää, eikä vähempää kuin elämän tarkoituksesta. Mikä se siis on?
"Luulen että Jumalakin toivoisi ettei kukaan syntiä tekisi. Onhan se mukava että joku tekee parannuksen, mutta mielestäni on parempi jos olisi ollut synnitön alusta asti. En minä ainakaan toivoisi että syntiä tehtäisiin."
Ei Jumala tietenkään toivo että kukaan tekisi syntiä koska se on ihmiselle, siksihän Jumala on onnellinen kun joku kääntyy tuhontieltä elämäntielle. Itse olen siunattu ja varjeltu ihminen ja ihmisten mittapuilla olen hyvä ihminen, mutta en todellakaan kyseenalaista sitä jos Jumala tuumii että minä olen jonon viimeinen. Mitä vikaa siinä paikassa olisi?