Kaupan kassat ja hyvän päivän toivotukset.
Minusta on aika erikoista jos kaupan kassalla on tapana toivottaa hyvää päivän jatkoa.
Niin hän valikoi ihmiset kuka ne toivotukset saa, puhutaan nyt aikuisista asiakkaista.
Itse olen varmaan jotenkin erikoinen tai vastenmielinen asiakas kun keskimäärän 3 kymmenestä sanoo minulle mitään.
Edelläni oleva saa toivotukset ja myös minun jälkeen tuleva, mutta minä en. Minusta tuo anaa kyllä ihmisestä tietyn kuvan, en voi sitä kovin fiksuna pitää, että ihmiset jaetaan tuolla tavoin. Tuskin kaupan johto on sanonut että niin toimitaan.
Kommentit (31)
Mä taas en niin välitä ylimääräisestä, olen mieluummin ajatuksissani. Viimeksi toivotti viikonloppuja, mutta olin aiempana päivänä puhunut sen myyjän kanssa.
Puhutko itse mitään, tervehditkö, kiitätkö?
Annat varmaan itsestäsi torjuvan ja kiukkuisen vaikutelman ja siksi sinua ei haluta ärsyttää enempää ylimääräisillä toivotuksilla.
Kassa saa kohtuuttoman painoarvon kun on ap:n ainut ihmiskontakti.
Nolo olet, hanki harrastus ja ystäviä.
Ap; hanki itsetunto. Koko universumi ei pyöri sinun ympärilläsi eikä edes lähikauppa.
Kassat ei ole psykoterapeutteja eikä sosiaalityöntekijöitä.
Samaa tapahtuu minullekin usein, että edellä menevälle ja jälkeeni tulevalle toivotellaan hyvää päivän jatkoa, mutta minulle ei.
Joskus harmitti, mutta sitten tajusin, että sehän kertoo vain kassan pinnallisuudesta, jos päättelee ulkonäön perusteella, ettei halua olla minulle ystävällinen, vaikka itse olisin hänelle ystävällinen.
Eli paljastaa omat heikkoutensa. Ei ole minun ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tapahtuu minullekin usein, että edellä menevälle ja jälkeeni tulevalle toivotellaan hyvää päivän jatkoa, mutta minulle ei.
Joskus harmitti, mutta sitten tajusin, että sehän kertoo vain kassan pinnallisuudesta, jos päättelee ulkonäön perusteella, ettei halua olla minulle ystävällinen, vaikka itse olisin hänelle ystävällinen.
Eli paljastaa omat heikkoutensa. Ei ole minun ongelmani.
Voi hyvää päivää 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tapahtuu minullekin usein, että edellä menevälle ja jälkeeni tulevalle toivotellaan hyvää päivän jatkoa, mutta minulle ei.
Joskus harmitti, mutta sitten tajusin, että sehän kertoo vain kassan pinnallisuudesta, jos päättelee ulkonäön perusteella, ettei halua olla minulle ystävällinen, vaikka itse olisin hänelle ystävällinen.
Eli paljastaa omat heikkoutensa. Ei ole minun ongelmani.
Voi hyvää päivää 🙄
Mikäs kassarouvaa ihmetyttää? Se, että joku voi loukkaantua siitä, että vain hänelle ei toivoteta hyvää päivän jatkoa, vai se ettei loukkaannukaan siitä? Siitä vaan, voit valita ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tapahtuu minullekin usein, että edellä menevälle ja jälkeeni tulevalle toivotellaan hyvää päivän jatkoa, mutta minulle ei.
Joskus harmitti, mutta sitten tajusin, että sehän kertoo vain kassan pinnallisuudesta, jos päättelee ulkonäön perusteella, ettei halua olla minulle ystävällinen, vaikka itse olisin hänelle ystävällinen.
Eli paljastaa omat heikkoutensa. Ei ole minun ongelmani.
Voi hyvää päivää 🙄
Mikäs kassarouvaa ihmetyttää? Se, että joku voi loukkaantua siitä, että vain hänelle ei toivoteta hyvää päivän jatkoa, vai se ettei loukkaannukaan siitä? Siitä vaan, voit valita ihan vapaasti.
Ja sä voit asioida itsepalvelukassalla, niin ei tule paha mieli.
Aina tervehditään kaupassa ja vieraatkin myyjät. Olen mielelläni ystävällinen muille ja tervehdin myös töissä.
Alanuolittajille tiedoksi. Asiakas ei ole mikään myyjän asiakaspalvelija että pitäisi tervehtiä joka hyllyvälissä. Ja myyjäkin voi valita miten jaksaa. Ei kukaan jaksa pitkin päivää moi moi hei.
Hyvän viikonlopun toivottaminen ei käy.
Hyvää päivänjatkoa ei käy.
hei on ainut joka käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tapahtuu minullekin usein, että edellä menevälle ja jälkeeni tulevalle toivotellaan hyvää päivän jatkoa, mutta minulle ei.
Joskus harmitti, mutta sitten tajusin, että sehän kertoo vain kassan pinnallisuudesta, jos päättelee ulkonäön perusteella, ettei halua olla minulle ystävällinen, vaikka itse olisin hänelle ystävällinen.
Eli paljastaa omat heikkoutensa. Ei ole minun ongelmani.
Voi hyvää päivää 🙄
Mikäs kassarouvaa ihmetyttää? Se, että joku voi loukkaantua siitä, että vain hänelle ei toivoteta hyvää päivän jatkoa, vai se ettei loukkaannukaan siitä? Siitä vaan, voit valita ihan vapaasti.
Ja sä voit asioida itsepalvelukassalla, niin ei tule paha mieli.
Ja sinä voisit olla ystävällinen kaikille. Mutta kaiketi tuo on ainoa tapa, millä kassarouva voi esittää olevansa jotenkin siinä vallassa, että voi pistää asiakkaitaan arvojärjestykseen.
Kassarouva:-D
Tervetuloa 2020 luvulle!
Ei haittaa yhtään. Ja ihan helppoa on vastata kassalle takaisin, että " kiitos samoin ( sinulle )".
En koe tuossa mitään erikoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kassarouva:-D
Tervetuloa 2020 luvulle!
Onko kassarouva nykyään
Ostosten ohjaaja?
Hymyn levittäjä?
Maksuautomaatin mestari?
Kaupan kruunaaja?
Asiakaspalvelun aatelinen?
Oikeasti olet suupielet alaspäin tönöttävä vanha rouva.
Niin tuohon on menty että tämäkin väännetään asiakkaan viaksi, että kassa valikoi kenelle hän toivotukset antaa.
Se ei riipu siitä asiakkaan ystävällisyydestä miten häntä kohdellaan, vaikka kuinka ystävällinen olisit itse, niin huomiotta jäätte.
No, jo on pienet murheet. Itselleni riittää kassalla tervehdys, sinut on huomattu ja voit hoitaa/ maksaa ostoksesi. Heipat sanon yleensä, kaupasta poistuessa, mikäli olen ainoa asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Niin tuohon on menty että tämäkin väännetään asiakkaan viaksi, että kassa valikoi kenelle hän toivotukset antaa.
Se ei riipu siitä asiakkaan ystävällisyydestä miten häntä kohdellaan, vaikka kuinka ystävällinen olisit itse, niin huomiotta jäätte.
Mitähän mieltä kaupan omistaja muuten siitä on, että kassa päättää, että kenelle hän ystävällinen?
Tuskin on osa ohjeistusta, että "saatte ihan vapaasti päättää, ei sillä ole väliä millä mielellä asiakas lähtee pois!" 😄
Minulle huudetaan heippa jo ovella kun tulen sisään kauppaan.