Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassat ja hyvän päivän toivotukset.

Vierailija
24.05.2025 |

Minusta on aika erikoista jos kaupan kassalla on tapana toivottaa hyvää päivän jatkoa.

Niin hän valikoi ihmiset kuka ne toivotukset saa, puhutaan nyt aikuisista asiakkaista.

Itse olen varmaan jotenkin erikoinen tai vastenmielinen asiakas kun keskimäärän 3 kymmenestä sanoo minulle mitään.

Edelläni oleva saa toivotukset ja myös minun jälkeen tuleva, mutta minä en. Minusta tuo anaa kyllä ihmisestä tietyn kuvan, en voi sitä kovin fiksuna pitää, että ihmiset jaetaan tuolla tavoin. Tuskin kaupan johto on sanonut että niin toimitaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tarvitsisi kassan makeilla ollenkaan, saa vaikka jurottaa hiljaa (eikä siihenkään tarvita lupaa multa) kunhan tekee sen duuninsa.

Pakotettu ystävällisyys- kuka sellaista kaipaa?

Vierailija
22/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin kanssa ollaan mietitty sitä että ollaan vakkariasiakkaita tietyissä kaupoissa tahoillamme. Ollaan koettu sellaista esim. joulun aikaan että kassa toivottaa hyvää joulua edellä olevalle asiakkaalle ja sinun perässäsi tulevalle asiakkaalle mutta ei sinulle. Kumpikaan ei vaadita mitään "punaista mattoa" palvelun suhteen mutta tämä vaan jotenkin ihmetyttää. Ostokset on keskitasoa ja ulkoisesti ollaan ihan tavallisen näköisiä. Ollaan vaan mietitty mistä se johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kassa voi olla iloinen ja ulospäinsuuntautunut, mutta siitä loikka siihen että täytyy olla, on mielestäni aika....

Vierailija
24/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin kanssa ollaan mietitty sitä että ollaan vakkariasiakkaita tietyissä kaupoissa tahoillamme. Ollaan koettu sellaista esim. joulun aikaan että kassa toivottaa hyvää joulua edellä olevalle asiakkaalle ja sinun perässäsi tulevalle asiakkaalle mutta ei sinulle. Kumpikaan ei vaadita mitään "punaista mattoa" palvelun suhteen mutta tämä vaan jotenkin ihmetyttää. Ostokset on keskitasoa ja ulkoisesti ollaan ihan tavallisen näköisiä. Ollaan vaan mietitty mistä se johtuu?

Miljoona asiakasta niin pitää hengittääkin välillä?

Joutuu keskittymään laskemiseen hetkeksi enemmän?

Vierailija
25/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka täällä huutelee aloittajalle, jo on pienet murheet, hanki ystäviä, hanki elämä, osaatko itse tervehtiä ?

Teille vinkiksi kun ette asiaa kovin hyvin ymmärrä, hakekaa ihmeessä asikaspalveluun töihin.

Pääsette pätemään kun teillä selkeästi on ollut vähän vaikeampi lapsuus.

Vierailija
26/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska todennäköisesti ette joko ota katsekontaktia, auta kassaa millään tavoin tai olette hitaita. Ehkä puhutte lähinnä vain toisillenne, joten kassa tuntee olonsa ulkopuoliseksi eikä halua häiritä teidän juttujanne. Ette kiitä kun teille annetaan kuitti tai rahoja takaisin.

Ehkä teette kaiken maksamisen itse, jolloin ei synny mitään kontaktia teidän välille. 

Tyypillisimmillään kassa toivottaa hyvää päivänjatkoa, kun puhut heille jotain ja lopuksi kiität heitä. Kuten juuri vaikka maksutilanteessa. Maksat käteisellä, annat tasarahan tai erittäin lähellä oikeaa summaa ja otat kuitin ja rahat ja kiität. Siinä tilanteessa usein kassa sanoo viimeisen asia joka on juuri se hyvää joulua tai hyvää päivän jatkoa,

Vakioasiakkuus ei ole olennaista, jos teistä ei tule kuvaa, että teitä kiinnostaa hyvä käytös. Eli vastaa jos kysytään, ei kiitos, kyllä kiitos jne,  ja tietysti ilman ylimielisyyttä.

Vierailija
27/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa olla aikuinen ja sano vaikka itse seuraavalla kerralla "hyvää päivänjatkoa" sille kassalle. Ties vaikka näyttäisit niin vihamieliseltä ettei sinulle uskalleta puhua. Kyllä ne vakkarit oppivat tunnistamaan sinut ja jakamaan toivotuksiaan jos näytät niistä tykkäävän.

Vierailija
28/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tarvitsisi kassan makeilla ollenkaan, saa vaikka jurottaa hiljaa (eikä siihenkään tarvita lupaa multa) kunhan tekee sen duuninsa.

Pakotettu ystävällisyys- kuka sellaista kaipaa?

Ystävällisyys on käytöstapoja palveluammateissa. Minä kaipaan pakotettua ystävällisyyttä, jos se ei tule luonnostaan, Minä en välitä rehellisestä ilkeydestä. Jos sinulla on ongelmia se ei ole minun tehtävä kärsiä niiden seurauksia, sinun käytöksesi muodossa. 

Vierailija
29/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti kelaa tällaisia asioita? Eihän?!! 

Vierailija
30/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska todennäköisesti ette joko ota katsekontaktia, auta kassaa millään tavoin tai olette hitaita. Ehkä puhutte lähinnä vain toisillenne, joten kassa tuntee olonsa ulkopuoliseksi eikä halua häiritä teidän juttujanne. Ette kiitä kun teille annetaan kuitti tai rahoja takaisin.

Ehkä teette kaiken maksamisen itse, jolloin ei synny mitään kontaktia teidän välille. 

Tyypillisimmillään kass

Tämä! Kun ei kehtaa keskeyttää asiakkaiden jutteluita tai kännykkäroplaamista niin sitte jätetään valituksia että myyjä puhui edelliselle asiakkaalle paljon enemmän kuin mulle;) Näin ainakin Stockalla.

Vierailija
31/31 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Kiire  pakata perheen ostoksia. Meillä isot ostokset ja mulle ihan sama kelle toivottaa mitäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi