En uskalla vastata outoihin numeroihin enää
Jos se on puhelinmyyjä tai joku kysely, niin monesti ei meinaa päästä edes puhumalla eroon. Oon liian nössö lyömään luuria korvaan, mutta varmaan työkseen soittavat ihmiset kohtaavat pahempaakin työpäivän aikana
Kommentit (31)
Voithan vastata ja olla täysin hiljaa. Itse vastasin äsken puhelinmyyjälle "en osta mitään, älä soita enää", enkä edes kuunnellut oliko sielä luurin toisessa päässä joku aloittanut myyntipuheensa. Laitoin punaisen luurin sitten seuraavaksi. Hän sai kieltäytymisensä ja voi siirtyä soittelulistalla eteenpäin.
En todellakaan vastaa kun kaikenlaisia huijareita ja sekopäitä liikkeellä..
Minä uskalla minulla on punainen luuri mistä painaa
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan vastaa kun kaikenlaisia huijareita ja sekopäitä liikkeellä..
Millaisella magialla ne huijarit ja sekopäät huijaavat sinua ja sekoittavat pääsi? Siis miten se puhelimeen vastaaminen altistaa sinut jollekin vaaralle?
Ei sinun ole pakko vastata mihinkään. Voit vaikka sulkea koko liittymän. Tarvitset vain pankkitilin, josta voit käydä pankin sisällä nostamassa rahaa kun sellainen palvelu vielä on olemassa toistaiseksi. Muuta ei ole pakko omistaa vaatteiden lisäksi.
Kyllähän puhelimeen voi vastata huoletta. Ja jos puhelu kuulostaa omituiselta, niin sen puhelun voi lopettaa. Ja numeron blokata.
Vierailija kirjoitti:
Paina sitä punaista nappia ihan rohkeasti.
Huudat vaan että sori pitää mennä ja punaista nappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan vastaa kun kaikenlaisia huijareita ja sekopäitä liikkeellä..
Millaisella magialla ne huijarit ja sekopäät huijaavat sinua ja sekoittavat pääsi? Siis miten se puhelimeen vastaaminen altistaa sinut jollekin vaaralle?
Riittää kun sanoo nimensä ja simsalabim sulle tulee jotkut 50 euron sukat postissa.Sitten siinä on aikamoinen soppa selvitellä.
Miksi ihmeessä ette tee markkinointikieltoa? En ymmärrä näitä valituksia, kun niin helposti näistä soitoista pääsee eroon.
Mä en vastaa mihinkään tuntemattomaan numeroon.
Jos tyyppi on oikealla asialla (esim viranomainen) niin kyllä se laittaa tekstaria perään. Eli kukaan tuntematon tärkeä ei ole soitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan vastaa kun kaikenlaisia huijareita ja sekopäitä liikkeellä..
Millaisella magialla ne huijarit ja sekopäät huijaavat sinua ja sekoittavat pääsi? Siis miten se puhelimeen vastaaminen altistaa sinut jollekin vaaralle?
En jaksa mitään pilasoittoja, läähätyspuheluita, kaikenlaista tilitietojen onginta yrityksiä, enkä oo tilaamassa mitään, niin en vastaa, koska en aio kuluttaa aikaani sellaiseen, mä kyllä tiedän mun tuttujen puhelinnumerot...
Mä vastaan vain: -No! ja senkin kiukkuisesti. Se on ei englanniksi, jotta ei voi väittää mun suostuneen mihinkään ostoon. Sitten laitan estoon kaikki ne numerot, joista kaupataan jotakin. Mut on pakko vastata, kun sairaalasta soitetaan milloin mistäkin numerosta, kerran meni peruutus ohi, kun en vastannut tuntemattomaan numeroon.
Joskus vaan kuuntelen ja laitan heti kiinni kun tajuan etten tunne soittajaa. Voi olla äreä, kun ei ole pyytänyt soittamaan. Ei tarvitse olla kiltti soittajille, jotka soittavat ilman lupaa.
Aina pitää vastata. Puhelu voi tulla koskien jotain yllättävää tärkeää asiaa, ja on kyllä melkoinen ongelma, kun nykyään ei saa hätätilanteessakaan kiinni ketään. Ei nuoria, koska eivät pidä kännyä äänellä. Ei muitakaan, koska pelkäävät huijauksia. Tämä on seurausta jatkuvasta lööppilehtien huijaripelottelusta. Koitetaanpa ymmärtää, että puhelun voi aina katkaista, jos se osoittautuu epäilyttäväksi. Mutta vastata pitää aina. Et voi tietää, mitä asia koskee. Viimeksi sain puhelun sairaalasta, ja hoitaja kiitteli vuolaasti, kun olin ylipäätään vastannut. Kertoi vastaamattomuuden olevan merkittävä ongelma nykyisin.
Hyvä. Puhelin onkin siitä outo kapine yhdistettynä muuhun maailmaan, että moni ottaa sen avulla ihmisistä hyödyn irti keräämällä tietoja, käyttämällä sen kameraa tai mikrofonia vaikkei ihminen halua, sovellukset pakottavat luvat, mainostamalla, soittamalla, häiriköimällä, jotkut manipuloimalla ja ties mitä. Hätätilanteessa on tietysti hyvä että voi saada johonkin yhteyden tai jos on kysyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Paina sitä punaista nappia ihan rohkeasti.
Tämä ja sen jälkeen laita numero estoon.
Nro 14 jatkaa. Lämmin suositus puhelinmarkkinoinnin estopalvelulle. On todella tehokas ja toimii 3 v kerralla, sen jälkeen sen voi uusia. Estää turhat myyjät ja markkinoinnit. Voi hyvin vastata sen jälkeen kaikkeen, koska tietää, että soittajalla on todellakin asiaa. Tässä linkki, hoitakaa asia samantien kuntoon:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paina sitä punaista nappia ihan rohkeasti.
Huudat vaan että sori pitää mennä ja punaista nappia.
Anna soida, älä vastaa. Katso Kuka soitti palvelusta, useimmiten numero löytyy sieltä häirikkönä. Laita estoon. Se jolla on oikeeta asiaa soittaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää vastata. Puhelu voi tulla koskien jotain yllättävää tärkeää asiaa, ja on kyllä melkoinen ongelma, kun nykyään ei saa hätätilanteessakaan kiinni ketään. Ei nuoria, koska eivät pidä kännyä äänellä. Ei muitakaan, koska pelkäävät huijauksia. Tämä on seurausta jatkuvasta lööppilehtien huijaripelottelusta. Koitetaanpa ymmärtää, että puhelun voi aina katkaista, jos se osoittautuu epäilyttäväksi. Mutta vastata pitää aina. Et voi tietää, mitä asia koskee. Viimeksi sain puhelun sairaalasta, ja hoitaja kiitteli vuolaasti, kun olin ylipäätään vastannut. Kertoi vastaamattomuuden olevan merkittävä ongelma nykyisin.
112 on hätätilanteita varten, sijaintisi selviää luvallasi.
En vuosikausiin ole vastannut yhteenkään tuntemattoman soittoon. Kaikki joilla on asiaa jättävät sitten viestin tai tekstarin. Edelleen hengissä tällä systeemillä.
Paina sitä punaista nappia ihan rohkeasti.